Wörthersee 2013 Stavanger Lokallag

Anbefalte innlegg

Samletråd for oss som skal nedover til neste år fra oljehovedstaden.

 

Forslag til reisedatoer:

 

Avreise fredag 03.05.2013 kl 19:00

Ferjeavgang med Fjordline fra Risavika/Tananger

https://booking.fjordline.com/index.php?menuid=29&frmBooking[step]=1&RH=1

Ankomst Hirtshals 07:00.

 

Perfekt avgang i forhold til ferieavvikling etc i jobbsammenheng. Rekker vi et måltid ombord og et par glass før vi finner senga å våkner opplagt og klar til reiseetappen nedover kontinentet i Danmark.

 

Kjører vi direkte fra Hirtshals til Velden/Wörthersee er det 1.619km og 15t12m reisetid.

 

Et alternativ jeg har tenkt litt på er å ta veien via Lake Como i Italia (som dere alle kjenner til) og ta en natt eller to på hotell her for litt ordentlig ferie. For de av dere som ikke tar igjen navnet så er det en veldig kjent innsjø i nord Italia hvor bla. James Bond og Star Wars filmene er spilt inn. For så å ta veien over Stelvio Passet (hvis åpent) bort til Wörthersee.

 

Como_zps3d1ec803.jpg

 

Trykk her for mer info om omkjøring via Lake Como[spoiler=Mer informasjon for alternativ rute via Como]

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Lake_Como

 

800px-Lecco_e_il_suo_lago.JPG

 

Direkte fra Hirtshals er det da 1.547km og 15t28m reisetid. Kjører autobahn A7 beine veien. Altså like langt som til Velden.

Med avreise tidlig lørdags morgen skal vi klare etappen på en dag.

 

Danmark-Como_zpsce549dca.jpg

 

Her finnes det hoteller i alle prisklasser. Idyllisk plass. Gjerne kjekkest å finne et som ligger ved vannet.

 

Hotell Belagio

http://no.hotels.com/hotel/details.html?pa=21&pn=1&ps=21&tab=description&destinationId=1639486&searchDestination=Lake+Como+%28omr%C3%A5de%29&hotelId=237617&arrivalDate=04-05-2013&departureDate=06-05-2013&rooms[0].numberOfAdults=2&rooms[1].numberOfAdults=2&rooms[2].numberOfAdults=2&roomno=3&validate=false&previousDateful=false&reviewOrder=date_newest_first

1398598_12_b.jpg

 

Grand Hotel Imperiale & Resort

http://no.hotels.com/hotel/details.html?pa=6&pn=1&ps=6&tab=description&destinationId=1639486&searchDestination=Lake+Como+%28omr%C3%A5de%29&hotelId=179963&arrivalDate=04-05-2013&departureDate=06-05-2013&rooms[0].numberOfAdults=2&rooms[1].numberOfAdults=2&rooms[2].numberOfAdults=2&roomno=3&validate=false&previousDateful=false&reviewOrder=date_newest_first

34138_33_b.jpg

 

Alternativt, CastaDiva Resort & Spa hvor vi sikkert kan treffe litt kjendiser :)

http://no.hotels.com/hotel/details.html?pa=1&pn=1&ps=1&tab=description&destinationId=1639486&searchDestination=Lake+Como+%28omr%C3%A5de%29&hotelId=350332&arrivalDate=04-05-2013&departureDate=06-05-2013&rooms[0].numberOfAdults=2&rooms[1].numberOfAdults=2&rooms[2].numberOfAdults=2&roomno=3&validate=false&previousDateful=false&reviewOrder=date_newest_first

15.000,- for ei natt :)

 

Como-Velden_zps24b5641f.jpg

 

Veien videre til Stelvio og Wörthersee tar 7 timer selv om den kun er 52 mil.

Vil tippe vi bruker enda lengre tid over Stelvio og gjerne kjører partiet opp å ned et par ganger :)

 

 

 

 

Når vi kommer frem til Velden ser jeg for meg at vi bor her i en ukes tid, frem til søndag 12.05, da treffet er offisielt slutt.

Hotellet jeg har tenkt å bestille på heter Hotel Schönblick

8837102.jpg10504151.jpg8893805.jpg

Koster 3-3500,- pr person for et dobbeltrom for ei uke.

 

Et annet alternativ som er ledig er Hotel Villa Flora som ligger i Velden sentrum, inkl gratis WiFi :)

3272508.jpg1289675.jpg

Koster 3000,- pr pers for ei uke.

Litt avhengig av hvor mange vi blir og hvor mange rom som er ledige, alternativt kan vi bo på begge.

De ligger ca like langt fra sentrum som er 5min å gå så ingenting i veien for å bo begge steder.

 

Hjemreisen ser jeg for men kan bli litt alternativ alt etter hva som passer den enkelte av behov.

Vil man hjem kan man kjøre hjemover på søndagen, overnatte i Flensburg, Etap City, og ta Colorline hjem via Kristiansand 12:15.

 

Finnes mange ting vi kan besøke på hjemturen, bla http://www.autosalon-singen.de/ (verdens mest eksklusive bruktbilbutikk!)

 

 

Dette er bare et forslag. Kom gjerne med ønsker her i tråden så kan vi ta en felles diskusjon på hva som funker for alle

34138_45_b.jpg

1398598_1_b.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette så konge ut!! Lake Como kan besøkes på veien ned, hvilket hotell vi ligger på spiller ingen rolle. Men det hadde hvert good om det er kjøleskap på rommet. Nice med kald drikke..

Håper alle som vil være med kan bestemme seg fort (innen en uke) slik vi kan få bestilt hotell. Like greit å ha alt på stell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra Mr. Kleppe:)

 

Jeg syns billigste hotellalternativ i Italia så greit ut (litt fordi det var billigst, skal jo bare være der en natt eller to).

Og jeg stemmer for Hotel Schönblick Østerrike:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra Mr. Kleppe:)

 

Jeg syns billigste hotellalternativ i Italia så greit ut (litt fordi det var billigst, skal jo bare være der en natt eller to).

Og jeg stemmer for Hotel Schönblick Østerrike:)

 

Enig! Holder lenge med det billigste alternativet for meg også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gøy å se at flere kommer til å ta turen :) er vel rundt 12 stk fra oslo / Akershus som drar nedover også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må være litt fornuftig neste år også har jeg funnet ut, så da blir det ikke tur på meg likevel :(

Prioriterer heller å kvitte meg med gjeld etter motoren litt raskt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta blir knall, må bli en av di bedre feriane eg har vært med på! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om noen trenger en plass å bo er det er ledig plass i strandhuset hos Barry! Et trivlig lite hus som ligger bokstavlig talt på innsjøen. Huset har stor hage, spiseplass ute, og egen brygge :) Dette er kongeplassen hos Barry!

 

2300,- fra 28.04 til 11.05. Ta kontakt med Harald Bäckmark for mer info og betaling :) God tur!

 

2012-05-18133437.jpg

 

DSC_0142.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, neste år......:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I år!!!! 7 dager igjen! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynne å bli klarare nå, med ny bil på trammen.. : smil : men på ei anna sie, tilbake på start på en måte :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynne å bli klarare nå, med ny bil på trammen.. : smil : men på ei anna sie, tilbake på start på en måte :P

 

Øyvind, knall bra bil. Jeg ser bare frem til fredag nå. Dette blir konge!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan bare gå en vei, og det er rett sør :P får bare håpe at hønene ikke sparker den veien :cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.