Webasto problemer - help wanted.

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter å ha vært ansatt i DEFA i 14 år og bortskjemt med isfrie ruter- ble jeg litt lei det å være avhengig av strøm for å få god stuevarm bil hver morgen. Gikk i innkjøp av en 08 passat med parkeringsvarmer og fjernkontroll. Najs! Problemet er bare at denne nå har gått i lås. fikk et verksted til å skjekke ut og gjøre rent forbrenningskammeret, men dette løste problemet kun delvis og varmeren har på nytt gått i lås!

 

Etter å ha brukt astronomiske summer (så langt) på denne , tilsynelatende, gode bilen hendvender jeg meg til dere på forumet. Jeg utlover herved en dusør til den mannen om klarer å fikse dette engang for alle.

 

Kan være en quickfix eller ikke.... i feilmeldingene står det "no flame" de gangene den ikke tenner....

 

Jeg gir bort et nytt komplett DEFA warm up kit med batterilader, kupèvarmer, smartstart fjernkontroll og motorvarmer til valgfri bil til den som fikser dette ! Kan også være behjelpelig med montering.

 

Ring meg på 977 44 221 for ytterligere info og evt avtale.

 

På forhånd tusen hjertelig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, kan være litt av hvert det der. Dårlig glødeplugg og nedsotet flammesensor er gjengangere. Serlig hvis bilen har gått mye småturer. Kan sikkert se på det for/med deg, men har verksted i ski så da må du dit ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen ganger når jeg ser disse trådene så blir jeg litt lettet av at jeg ikke har webasto.. Men tror nok det er ganske herlig og ha det når det fungerer da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er byttet tempfølere og rengjort brennkammer. Den startet og gikk flere ganger etter dette ble byttet men av og til stoppet den bare og sier no flame. Gått i lock modus nå så den som kan hjelpe må ha muligheten til å låse opp.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er byttet tempfølere og rengjort brennkammer. Den startet og gikk flere ganger etter dette ble byttet men av og til stoppet den bare og sier no flame. Gått i lock modus nå så den som kan hjelpe må ha muligheten til å låse opp.....

 

Som sagt er det flere ting som kan skape problemer med disse, jeg har både vagcom og webasto diagnose system og kan åpne den.

 

Vet du om flamme sensoren bled testet/rengjort under "overhalingen" ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble nok ikke byttet. På denne typen kammer sitter flammesensoren innebygget og kunne ikke byttes med mindre man byttet kammer.... Rengjort tenker jeg. Ligger litt utenfor mitt kompetanse område...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På disse (regner med det er thermotop V) er det enklest å bare bytte hele brennkammeret når man først har den opp. Koster 2600,- med god rabatt og er kurrant å bytte. Jeg bytta det på min caddy og nå fungerer den uten problemer. Stuevarm bil både før og etter jobb. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres digg ut !! Da blir det nok bytte, ja! Takket være Hr Borgen blir det nok varm bil igjen:)! En dyktig kar med hue på riktig sted! Tommel opp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.