Nordmøre: Ulykke i freifjordtunellen

Anbefalte innlegg

Da har det vært enda en ulykke.

 

Kom kjørende ned freifjordtunellen med ett vogntog i dag.

 

Der hadde det vært en ulykke. En sierra hadde kjørt opp i baken på en traktor med skurtresker på. Så satt vist sjåføren fastklemt.

Og jeg ble sittende i tunellen i 1 og en halv time. Damn.

 

Link : http://www.tk.no/nyheter/article1572399.ece

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle vært påbudt med oransje varsellampe på traktorer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal jo være lys på hengeren da,vet ikke om det var det jeg...

Var det lys på den så kan han i sierraen takke seg selv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk klarer og få til det mest utrolige... Var vel meldt om kun lettere personskader. Jeg satt å hørte på scanneren, og forstod det slik at det var dannet seg noe kø iløpet av den tiden tunnelen var stengt. Den ene politibilen anslo det til cirka 150-200 biler i kø på Frei-siden.

På vei hjem idag så møtte jeg Viking-vogna med Sierra'n på planet, hadde fått seg en liten trykk i fronten ja.

 

Ellers har det også vært en trafikkulykke ved Seivika-krysset idag, ved cirka samme tidspunkt. Tror det var to personbiler som braket sammen. En lettere personskade her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle vært påbudt med oransje varsellampe på traktorer...

 

SKulle vært forbudt å kjøre Sierra istedet... : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... sikkert bare jeg som har et enormt traktor-hat! :) Trege traktorer som humper avgårde i 20km/t og aldri viker... med nedstøva lys hvis de har det da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... sikkert bare jeg som har et enormt traktor-hat! :) Trege traktorer som humper avgårde i 20km/t og aldri viker... med nedstøva lys hvis de har det da.

 

som brekker seg ut i veien rett foran deg. VEL OG MERKE! : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk klarer og få til det mest utrolige... Var vel meldt om kun lettere personskader. Jeg satt å hørte på scanneren, og forstod det slik at det var dannet seg noe kø iløpet av den tiden tunnelen var stengt. Den ene politibilen anslo det til cirka 150-200 biler i kø på Frei-siden.

På vei hjem idag så møtte jeg Viking-vogna med Sierra'n på planet, hadde fått seg en liten trykk i fronten ja.

 

Ellers har det også vært en trafikkulykke ved Seivika-krysset idag, ved cirka samme tidspunkt. Tror det var to personbiler som braket sammen. En lettere personskade her.

 

Ja, den ulykken i seivika har jeg hørt at ble fororsaket av at noen skvatt LITT når noen brannbiler dro forbi? er ikke helt sikker på den var hen da men.

 

Kritikk!!

Politiet slapp alt for mange biler inn i tunellen! varsellyset ble ikke slått på. enda det sto både 1 sykebil og en politibil når jeg kom ned. (å prøve å snu med vogntog ville vært mildt sagt dumt :P forøvrig presterte noen å prøve noen med personbil å snu idet resten av utryknings kjøretøyene kom i innover. Hadde det skjedd 5 sekunder senere hadde det kunnet blitt ekkelt. Idioter som ikke ser i speil!)

 

Tror ikke den skurtresker saken der hadde noe varsellys, så iallefal ikke noe når jeg fikk snudd på krifastplassen. Stakkars traktorfyr uansett, fik seg sikkert en støkk.

 

PPS : Poitiradio du prater om her. Sivilbilen fra sundaln (grå forrester) hørte ikke no på radioen om hva det var. Han sto forran meg og var nervøs for at det kunne være gasslekasje, syns det var hazzardiøst av meg å svime rundt å røyke der nede (spurte om han kødda, men han gjokke det). Så jeg lurte på om han hadde riktig frekvens og opplyste elegant om hva den aktuelle frekvens er =) 170.4000 =) hehe

 

Edit: Ps : Traktor kunne jeg tenkt meg å prøve å kjøre... Aldri prøvd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: Ps : Traktor kunne jeg tenkt meg å prøve å kjøre... Aldri prøvd

 

Har traktor på hytta; MF seff :)

Kongedoning det, usynkronisert girkasse, 8 gir forover, 2 gir bak. Ingen serberstyring eller andre komforttilbehør :D

 

*offtopic-kongen* :ridder:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har traktor på hytta; MF seff :)

Kongedoning det, usynkronisert girkasse, 8 gir forover, 2 gir bak. Ingen serberstyring eller andre komforttilbehør :D

 

*offtopic-kongen* :ridder:

 

uhm....

 

hvor er hytta di?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PPS : Poitiradio du prater om her. Sivilbilen fra sundaln (grå forrester) hørte ikke no på radioen om hva det var. Han sto forran meg og var nervøs for at det kunne være gasslekasje, syns det var hazzardiøst av meg å svime rundt å røyke der nede (spurte om han kødda, men han gjokke det). Så jeg lurte på om han hadde riktig frekvens og opplyste elegant om hva den aktuelle frekvens er =) 170.4000 =) hehe

 

Hmm, jeg hørte ikke noe om gasslekkasje. Var så å si prating på scanneren konstant...

Er ikke sikkert han hadde riktig frekvens nei, hehe, for 1-9 lå og ropte på Sierra 4-0 hele tiden, men de lyktes ikke i å få kontakt med vedkommende. Så da har vi sikkert årsaken der, hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uhm....

 

hvor er hytta di?

 

Årsund blablabla

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, jeg hørte ikke noe om gasslekkasje. Var så å si prating på scanneren konstant...

Er ikke sikkert han hadde riktig frekvens nei, hehe, for 1-9 lå og ropte på Sierra 4-0 hele tiden, men de lyktes ikke i å få kontakt med vedkommende. Så da har vi sikkert årsaken der, hehe.

 

Hæhæ =)

 

han virka som en relativt ung fyr =) hihi!

 

Storartet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.