Anbefalte innlegg

Vi trenger å få sving på lokallaget og derfor bør vi vel kanskje ha ett nytt møte og velge ett styre.

Pr dags dato er jeg leder men jeg ønsker ikke å ha dette vervet da jeg ikke føler jeg har "tid" til det og vil overlate det til noen med litt mere tid ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra Rudi, hva om vi tar et allmøte om dette neste tirsdagstreff, eller vil det nåværende styre ha møte først?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, sånn skal det gjøres !

Det er helt sikkert ikke første gang at en som "sitter" på lokallagsleder-vervet føler at det kunne vært fornuftig med en endring. Det absolutt beste er at vedkommende selv ta et initiativ til å kunne få inn andre. Det er faktisk mulig at denne metoden bør kunne spres og legges ut som en "mal" for alle lokallag. Jeg har mistanke om at årsaken til at det er større eller mindre aktivitet i enkelte lokallag skyldes nettopp aktiviteten til den som har "ledervervet" eller oppfattes av andre som lokallagsleder. Det kan faktisk hende at vitaliteten i lokallaget hemmes av manglende tid til å "drive" lokallaget. På enkelte lokallagstreff bør det kunne reises spørsmål om de fremmøtte er tilfreds med møtehyppighet, om det skal satse på et arrangement, bedriftsbesøk, samlet kjøring til nabo-lokallaget osv. Det er egentlig bare å bruke fantasien.

Vennlig hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.. må bare skyte inn en kommentar uten at det er kritikk til noen, men kan virke som et poeng som stadig blir uteglemt i slike sammenhenger:

 

Nå er det ikke slik at det på død og liv være lederne rundt om kring som drar i gang møter, arrangementer etc. Det er ikke nødvendig med et "verv" for å bidra ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig i det Thomas !

Men, hvis de som tilhører lokallaget kjenner hverandre dårlig, er folk redde for å "tråkke noen på tærne" eller "trampe i andres bed" ved å foreslå noe. Dette kan være tilfellet dersom de vet at det eksisterer en lokallagsleder "ett eller annet sted" som av ulike årsaker er mer passiv enn medlemmene rundt i lokallaget ønsker. Det ville jo være enklest om lederen i slike tilfeller åpner for diskusjon ved sitt forslag og nærvær i stedet for fortsatt å sitte bortgjemt og ikke ha føling med omverdenen. Dette har Skjedd nemlig, og kan skje igjen, slik jeg ser det. Det er mulig styrets lokallagskontakt skal be om en aktivitetsoversikt fra lokallagene utpå høsten for å sjekket trøkket ? Dette var ihvertfall hans eget forslag på møtet i går. Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.