Audi 100 TQ sedan + Audi 200 TQ Avant slaktes

Anbefalte innlegg

Ser det alltids er bruk for typ 44 deler her på forumet og tenkte jeg kunne være litt hjelpsom samtidig som jeg fikk inn litt penger til prosjekt-kassa. Jeg har to biler som skal slaktes med tiden, og de er relativt komplette begge to.

 

Audi 200 10v Turbo Quattro Avant 1990 modell

Husker ikke motorkode, men den er ikke MC og er orginalt 200 hk. Denne bilen er flyttegods i fra Østerrike og er oppgitt til 162 kw i vognkortet, årsak ukjent. Er levert uten cat og lambda orginalt. Bilen er komplett forutenom: skade høyre forann, men ikke stor. En del rust rundt skaden som er gammel + rundt railsene på taket. Bilen er Norsk, men ser for meg det blir et vel stort prosjekt å få den på veien igjen. Rammevagnen ble også veldig skeiv under sleping siden støtfangeren ikke var montert. Har egentlig tenkt til å ta over alle god-delene til bruksbilen min, blandt annet front/hekk samt et strøøkent interiør. Men det meste er jo til salgs for rett pris. Ellers er alt av smådeler til salgs.

 

Audi 100 10v Turbo Quattro Sedan 1989 modell

Har en minimal frontskade, typ kjørt på lyktestolpe i 5 km/t. Kan knapt sees i panseret. Ellers komplett og veldig pen bil. Bilen er svensk og hadde ikke vært startet på 8 år intill nyldig. Kranglet startsperre viste seg å være årsaken. Her skal jeg egentlig bare bruke motoren i Coupe-prosjektet mitt, så alt som ikke trengs til ombygging er til salgs. Fulgte med en del ekstra deler, så noen ting har jeg to (eller tre) av.

 

OBS! Jeg skrur gjerne av ting å sender (står i Bodø), men ikke forvent at det skjer neste dag. Har utrolig travle dager, så kan være jeg trenger en uke eller to på meg før jeg får tid å skru av / sende delen.

 

IKKE send PM, bruk tråden, så slipper jeg å få samme spørsmålet to ganger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vill tanke: hva skal du ha for 100 tq sedanen komplett med motor fra avanten, startklar?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som motorkode 1B på avanten :-) Mulig jeg skulle hatt venstre bakdør på den. Pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Robert: Det blir jo en startklar Svensk bil. Og det er myyye skruving :P Tror det er uaktuellt i disse travle dager, med mindre noen skulle betale helt sinnsykt mye for det.

 

Eivind: Ja stemmer, 1B var det. Ingen anelse hvorfor den er oppgitt til 220 hk i vognkortet. Kan det være noe gammel ABT utgave eller noe sånn? Anngående venstre bakdør må du bare komme med et bud :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer noen bilder av bilene som skal slaktes:

 

2012-12-11 12.54.06.jpg

 

2012-12-11 12.54.22.jpg

 

2012-12-11 12.54.41.jpg

 

2012-12-11 12.55.16.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT: Passer dørene fra sedan på avant ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, selger du fjærer foran ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øyvind: Det vet jeg ikke, men linjene ser jo like ut slik jeg ser det. Men spør på en forhandler om dem har likt delenummer. Eventuellt sjekk Veng.no?

 

Alexander: Tjaaa. Det meste er vel til salgs. Hva byr du i så fall?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, kommer ann på tilstanden? men er det ok stand så kunne jeg gitt 800 kr + frakt ?

 

Mvh Alex

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

800 kr + frakt høres greit ut, det er jo tross alt litt arbeide. Tilstanden er vanskelig å si noe om da, har ikke kjørt den bilen selv.

Let me know. Men hadde vært fint om du ikke har det så travelt, må bli i romjulen helst jeg får skrudd dem av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger slange+rør fra luftfilterboks til turbo, intrisert i å selge dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Nivåregulering på 200'en? kunne uansett tenkt meg støtdempere bak, fra ein av bilene...pris inkl.frakt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt fjærbeinene bake på 200en til å bygge om min 100 for å få bort nivåreguleringen. Støtdemper venstre bak med nivåregulering er i orden, høyre er defekt. Sedanen mener jeg ikke har nivåregulering, men vet ikke om dette passer om hverandre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei muligheter for og kjøpe komplett motor med ledningsnett? alt eg trenger for ombygging?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er lysbryterne på disse? CC og nødblink? har du bilde av bryterne/evt delenummer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris på 200 motor komplett og girkasse me lednings nett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger A200 støtfanger fram

 

og hvilken farge er på gulvteppe?

trenger svart gulvteppe AVANT med alle deksler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! skal du ha mye for baklysplata? den som eventuelt er mest hel?:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal du ha for den nederste grillen i front og begge nederste listene på førersiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om du har taktventil/bensinregulerings ventil til innsprøytinga?

 

Ligger ved KEJet inne i skjermen på en audi 100/200

Bosch nummer: 0280150320

VAG nr : 034 906 267

 

 

Den ser ut som dette.

 

$T2eC16RHJHQE9nzEzND4BQUJlRFIJQ~~60_35.J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat! Jobbet meg ihjel i det siste og glemt helt av forumet. Vet ikke hvem som er interessert i hva lengre, men svarer etter evne:

 

Marius Aspaas:

K-jetn er demontert, men mener den skal være der ja.

 

Oddbjørn Nordli:

Grillen nede tror jeg ikke er komplett, men kan se neste gang jeg er i garasjen. Listene på dørene er der, kom med bud :)

 

Lasse Stræte:

100en (sotet) har en skade, den på 200en er noen småsprekker på -tror- jeg.

 

Alan Eichfeld:

Frontfanger bruker jeg selv på 100en min etter jeg ble påkjørt, interiøret skal flyttes over i sommer. Husker ikke gulfarge i sedanen.

 

Oddbjørn Nordli:

Det skal la seg gjøre. Hva byr du? Er litt jobb å røske det ut. Alt skal være relativt komplett, KE-Jet enheten har vært ute i vær (demontert fra luftfilterboks), og jeg ville nok byttet den ut - men tror den er samme som på vanlig 2,3 faktisk.

 

Per-Arne Gjevik:

Nødblink er som på alle andre. Husker ikke om det var CC på noen av bilene, skal jeg sjekke eller har du fått tak på ?

 

Nils Johan Borge:

Det lar seg gjøre, se svar over.

 

Bilene står et par mil unna her, så skal jeg sjekke opp noe så tar jeg det i en "sveip". Skal dit på Tirsdag en liten tur vet jeg.

 

Får dere ikke svar, send PM - men skal være mere aktiv her fremover :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treserbaklyktene på den sølv der, hva skal du ha for dem? Hvilken stand er dem i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.