Anbefalte innlegg

Årsmodell 2005

Maks kapasitet 3500 kg

Alt er bytta på den ifra elektronik, winsje, bremser, hjul lager etc.

Gjenstår å bytte 4 Dekk. Disse er dårlige.

 

Denne hengern er drøm å kjøre med, stor og stabil.

 

Legger ut flere uploadfromtaptalk1354780394089.jpgbilder seinere idag.

 

Pris 20000 kr

 

Hilsen

Johan

97197160

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra pris på en kanon god henger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Max vekt 3500 kg? Er ikke dette unormalt høyt? Må jo ha en scania trekkvogn foran...

Ingen problem med lave biler? Er det tipp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Max vekt 3500 kg? Er ikke dette unormalt høyt? Må jo ha en scania trekkvogn foran...

 

Du bestemmer vell helt selv hvor mye du laster da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bestemmer vell helt selv hvor mye du laster da :P

 

Poenget er vel at om hengeren har maksvekt 3500 kg må du ha en bil som har tillatt hengervekt 3500 kg, det er ikke mange "vanlige" biler som har det.

Er vel vanskelig nok å finne noen som har over 1900 kg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er vel at om hengeren har maksvekt 3500 kg må du ha en bil som har tillatt hengervekt 3500 kg, det er ikke mange "vanlige" biler som har det.

Er vel vanskelig nok å finne noen som har over 1900 kg.

 

Er kun AKTUELL hengervekt som har noe å si. Hengeren kan ha tillatt totalvekt på 10 tonn den så lenge du ikke laster den over det som står i vognkortet på bilen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt korrekt Jan :)

 

Hengern har dessverre ikke tipp,kun utskyvbare kjøre ramper, har jo fått opp min s2 hele sesongen uten større problem så går greit. Eneste som står i agendan er å senke skjermene 10 cm. Sliter som fan med at dørene går ikke over skjermen med lavebiler.

 

Påkostet henger!! Trenger 4 nye dekk så er denne good to go.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Politi og biltilsyn er nok ikke enige med dere i tolkningen av dette desverre.

Man har ikke lov å kjøre en tom henger engang om den har maks total vekt over det som står i vognkortet på bilen som trekker hengeren.

Min bror fikk dette bekreftet med anmeldelse og 6000 i bot.

Hengeren veide kun 800 kg aktuell vekt men hadde maks totalvekt på 1990 og bilen foran hadde kun lov til å trekke 1600 kg.

Resultat, koble av henger å sette den igjen på vektstasjonen før Elverum , anmeldelse som resulterte med 6000 i forelegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Tilhengerkalkulator

 

Jeg har en A4 B5 Avant 1.8TQ. Totalvekt 1485KG. Jeg har Kun klasse B førerkort:

 

[table=width: 500]

[tr]

[td]Du kan trekke tilhenger med denne bilen.

 

Tilhenger med bremser

 

Tilhengeren kan ha en tillatt totalvekt på maksimalt 1485 kg (se tilhengerens vognkort). Dette gjelder selv om bilens vognkort oppgir en høyere tilhengervekt. Høyeste tillatte hastighet er 80 km/t.

Maksimal fart 80 km/t

 

Tilhenger uten bremser

 

Tilhengeren kan maksimalt veie 740 kg (egenvekt + last). Høyeste tillatte hastighet er 60 km/t. (Hvis tilhengeren veier mindre enn 300 kg, er høyeste tillatte hastighet 80 km/t.)[/td]

[/tr]

[/table]

Med BE førerkort, samme bil:

Hvis tilhengeren har bremser, kan den veie maksimalt 1500 kg (tilhengerens egenvekt + last). Høyeste tillatte hastighet er 80 km/t.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med BE lappen er det kun AKTUELL vekt som gjelder!

Han over her som måtte sette igjen tralla hadde sikkert kun B lappen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Tilhengerkalkulator

 

Jeg har en A4 B5 Avant 1.8TQ. Totalvekt 1485KG. Jeg har Kun klasse B førerkort:

 

[table=width: 500]

[tr]

[td]Du kan trekke tilhenger med denne bilen.

 

Tilhenger med bremser

 

Tilhengeren kan ha en tillatt totalvekt på maksimalt 1485 kg (se tilhengerens vognkort). Dette gjelder selv om bilens vognkort oppgir en høyere tilhengervekt. Høyeste tillatte hastighet er 80 km/t.

Maksimal fart 80 km/t

 

Tilhenger uten bremser

 

Tilhengeren kan maksimalt veie 740 kg (egenvekt + last). Høyeste tillatte hastighet er 60 km/t. (Hvis tilhengeren veier mindre enn 300 kg, er høyeste tillatte hastighet 80 km/t.)[/td]

[/tr]

[/table]

Med BE førerkort, samme bil:

Hvis tilhengeren har bremser, kan den veie maksimalt 1500 kg (tilhengerens egenvekt + last). Høyeste tillatte hastighet er 80 km/t.

 

Men har ikke BE lappen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst. Tysse trallene er geniale og fine til å frakte mye annet også da det går ann å feste krokene hvor som helst på planet.

 

Nå er dette off topic vil jeg påstå, men vil bare ta et eksempel med min Touran.

Med BE lappen kan jeg trekke henger på 1500kg.

Med B lappen kan det bare trekkes henger på 1290kg.

 

Årsaken til dette er at med B lappen har man en begrensning på 3500kg i maks vogntogvekt. De går da ut ifra tillatt totalvekt i vognkortet på bil og henger. Touran har tillatt totalvekt på 2210kg. Når man da har begrensningen på 3500kg blir det igjen (3500-2210=) 1290kg, som hengeren kan ha som tillatt totalvekt i vognkortet.

Med BE lappen endrer dette seg og man har ikke lenger noen begrensning i vogntogvekt å tenke på. Altså kan Touran som har tillatt totalvekt 2210kg trekke en henger som veier 1500kg som er den tillatte hengervekta som står i vognkortet. Vogntogvekta kan da være 3710kg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og kort oppsumert:

 

skal man trekke biltralle kommer man sjeldent langt på lovlig vis uten BE. Da må man isåfall finne men veldig optimal kombinasjon av trekkbil og henger og i tilleg en veldig lett banebil bakpå...

 

Kjøp hengern til johan og ta henger lappen. Så er alt på stell ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt riktig, den står her karer bare hente. Og trekke ivei. :)

Vi har gått i innkjøp av ny doning.

 

Knall henger vis du liker å kjøre noe stabilt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv tysse tralle og kjempefin å kjøre med, men den er følsom på at man laster den riktig (tot vekt 2600kg)

har en merce 290tdt å dra med, vet ikke om annen personbil som kan dra 2100kg ;)

Var vel litt mye OT Johan, men lykke til med salget :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten kommentar til Ronny; A8 kan treffe 2200kg (hvertfall 2.5TDI) og med 3.3TDI kan den trekke 2300 ;)

Hadde jeg hatt plass til denne hadde jeg nok kjøpt den, men har ikke engang plass til alle bilene mine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da fikk jeg vite noe nytt idag :) men det er ikke mange som kan trekke så mye av vanlige biler. for skryte av et gjærrig forbruk og autolat da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten kommentar til Ronny; A8 kan treffe 2200kg (hvertfall 2.5TDI) og med 3.3TDI kan den trekke 2300 ;)

Hadde jeg hatt plass til denne hadde jeg nok kjøpt den, men har ikke engang plass til alle bilene mine.

 

da kjøper du denne, og setter en av bilene dine på hengeren, ferdig arbeid :) hehe

 

Synd jeg ikke har hengerfeste så S6en : bh : *gratisbump*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...betyr dette at tilhengeren trekkes for salg? Kunne kanskje vært interessert, men må bytte clutch og girkasse på trekkvogna først.

 

Mvh Martin Ulsaker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.