#76 Skrevet Juni 5, 2007 Audi har nok ikke fler feil enn bmw.. Tror heller det er omvendt. Men det som er å si er at av alle bmw'er vi har hatt, har ingen biler hatt noen alvorlige feil, alle feil har vært av typen; "du har punktert, men det er ikke farlig fordi du kan fortsette i full hastighet med dine punkteringsfrie dekk" og nå dette. Mye elektrisk feil som at aktiv styring plutselig ikke virker og at en abs-sensor tar kvelden. Men for å ikke spore helt av her så høres det ut som den bilen din Robert ikke er helt god:P Prøv med ~2 bar i dekkene og se om det blir noe annerledes. Du sier at du har prøvd flere dekk/felger, og det kan vel egentlig ikke være noe med det da, men det er jo verdt å prøve. Det er vel ikke så mye mer som kan føre til at bilen svømmer bortover veien:P Det er vel bare hjulvinkler, dekk/felger, veien, foringer og dempere/stabstag o.l som kan være årsaker til dette. Når du svinger og den flyter, er det forskjell om du holder gassen jevnt i svingen, gir på, eller bremser ned? Tror ikke jeg skal spekulere mer, kan komme mange dumme teorier da:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#77 Skrevet Juni 5, 2007 Prøver meg igjen etter noen år siden jeg var innom tråden... Sjekket opp om bilen har stabstag bak? Lurer på om den ikke har det. Kanskje vært spennende å prøvd noe sånt. Er visst noe vanskelig å få tak i, men vært et forsøk kanskje? Skjønner meg ikke på bilen din jeg, trist at den svømmer så fælt da. ikke bra i det hele tatt. Mvh Magnus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#78 Skrevet Juni 6, 2007 Audi har nok ikke fler feil enn bmw.. Tror heller det er omvendt. Men det som er å si er at av alle bmw'er vi har hatt, har ingen biler hatt noen alvorlige feil, alle feil har vært av typen; "du har punktert, men det er ikke farlig fordi du kan fortsette i full hastighet med dine punkteringsfrie dekk" og nå dette. Mye elektrisk feil som at aktiv styring plutselig ikke virker og at en abs-sensor tar kvelden. Men for å ikke spore helt av her så høres det ut som den bilen din Robert ikke er helt god:P Prøv med ~2 bar i dekkene og se om det blir noe annerledes. Du sier at du har prøvd flere dekk/felger, og det kan vel egentlig ikke være noe med det da, men det er jo verdt å prøve. Det er vel ikke så mye mer som kan føre til at bilen svømmer bortover veien:P Det er vel bare hjulvinkler, dekk/felger, veien, foringer og dempere/stabstag o.l som kan være årsaker til dette. Når du svinger og den flyter, er det forskjell om du holder gassen jevnt i svingen, gir på, eller bremser ned? Tror ikke jeg skal spekulere mer, kan komme mange dumme teorier da:P Det svømmer uansett om bremser eller ikke. Når jeg gir på i en sving får jeg følelsen att bilen "steiler". Hadde forventet at den lå støpt på veien. Når jeg bremser i en sving, så sklier den utover i svingen. Jeg kjenner det veldig godt om jeg kjører i 70-80 km/t og bare små svinger fram og tilbake. Da vaier den og det tar tid for at den kommer i "nullstilling". Tok flere turer idag. Det er noe som ikke funker. Skal prøve i cab imorra og får se da. Men egentlig ikke noe vits. TRor jeg bare lar bilen stå til jeg skal ha den på rep hos Audi Sentrum. De er litt usikre på om de vil finne feilen. Har vært der engang tidligere med samme feil. Men men, jeg må bare få fikset dette her. Tror ikke det hjelper med mindre lufttrykk, muligens det blir bedre, men ikke nok til at det blir 100%. Jeg tipper jeg kanskje må ut med > 10k i rep kostnader nå. Er jeg uheldig er det noe feil ved ramma slik at det blir stygg dyrt..... Takk for alle tips og kommentarer !! Nå får møkka bilen kvile fram til den skal på rep. Noen som kjenner til ekstrem flinke folk som kan mye om understell ??? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#79 Skrevet Juni 6, 2007 Prøver meg igjen etter noen år siden jeg var innom tråden... Sjekket opp om bilen har stabstag bak? Lurer på om den ikke har det. Kanskje vært spennende å prøvd noe sånt. Er visst noe vanskelig å få tak i, men vært et forsøk kanskje? Skjønner meg ikke på bilen din jeg, trist at den svømmer så fælt da. ikke bra i det hele tatt. Mvh Magnus Hallo Magnus. Takk for sist ja Jeg har ikke stabstag bak. Men kunne tenkte meg det. Tror nok ikke det som er feilen. Bilen var bra for ca 3-4 år siden. Da hadde jeg heller ikke stabstag. For høre om Audi Sentrum klarer å mekke noe bak der. Jeg har ikke så mange feil ved bilen min, men det er de samme feilene opp igjen og opp igjen og opp igjen ... - Bremsene mine, evig kast i skivene (selv om jeg bytter og bytter skiver) - svømming. Kanskje bokstaven S i S4 står for S[wimming]4 - Bilen trekker mye batteri. Virker som det er noe trekker ekstra med strøm hele tiden. Veit ikke helt hva jeg skal gjøre med bilen jeg ......... irriterer meg noe i svarte granskaugen dette her ... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#80 Skrevet Juni 7, 2007 Byttet du lagre når du gjorde om på bremsene dine? Mov'it sier i hvertfall at dårlige lagre kan være første vei til vibrasjon i bremsene.. Bilen min blir _forferdelig_ med myke vinterdekk, til den grad at jeg dro av veien 'Porsche style', men som jeg har sagt før, jeg tror du har et foringsproblem når du har gjort såpass mye med den allerede, og hjulstilling høyst sannsynlig ikke er problemet.. Batterijobben bør du lett finne ut av ved å kjøre strømtrekktesten; koble inn amperemeter mellom batteripolen og -kabelen, og trekk ut én og én sikring og deretter reléer til strømtrekket er borte. Du må sannsynligvis lure kupélys-automatikken for ikke å få et strømtrekk der.. Jeg gjetter på at sentrallås/vindusstyringsreléet er 'toast', er overraskende ofte det som er synderen hvis du ikke har en direkte kortslutning i en gjennomføring, da. Dører og til baklokket er vanlige steder.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#81 Skrevet Juni 7, 2007 Byttet du lagre når du gjorde om på bremsene dine? Mov'it sier i hvertfall at dårlige lagre kan være første vei til vibrasjon i bremsene.. Bilen min blir _forferdelig_ med myke vinterdekk, til den grad at jeg dro av veien 'Porsche style', men som jeg har sagt før, jeg tror du har et foringsproblem når du har gjort såpass mye med den allerede, og hjulstilling høyst sannsynlig ikke er problemet.. Batterijobben bør du lett finne ut av ved å kjøre strømtrekktesten; koble inn amperemeter mellom batteripolen og -kabelen, og trekk ut én og én sikring og deretter reléer til strømtrekket er borte. Du må sannsynligvis lure kupélys-automatikken for ikke å få et strømtrekk der.. Jeg gjetter på at sentrallås/vindusstyringsreléet er 'toast', er overraskende ofte det som er synderen hvis du ikke har en direkte kortslutning i en gjennomføring, da. Dører og til baklokket er vanlige steder.. Jeg mener Audi Sentrum sa at dette var i orden. Har ikke byttet lagrene nei. Skal huske på dette når den skal på rep på tirsdag. Takk for tipset. Jeg hadde ne kortsluttning i bilen min for 4 år siden. Da var den kortsluttning i sentrallåsen og takluka/vindu (mener dette satt under gulvmatta ved fører siden). Kanskje det er noe lignende som har skjedd igjen ? Jeg ser at sentralpumpa ligger veldig i klem ved batteriet. Kanskje det har skjedd noe rart der ? Jeg også at det var noe rart med alarmen i bilen. Jeg skulle ønske jeg fikk fjernet std alarmen i bilen, da jeg har installert defa i ettertid. Trenger jo ikke 2 alarmer Takk for tipset. Skal prøve å få koblet ett meter og sjekke sikringen en dag. Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#82 Skrevet Juni 7, 2007 PRøvde bilen til kompisen min, er Audi Cab 2002 1.8T med samme dekk, 235-35-19. Det var som natt og dag !!! Den lå 100 ganger bedre på veien. Jeg kjente att det sporet, men vaingen fram og tilbake var ikke der. Selv om jeg kjørte i 50 km/t ellr 100 km/t lå den bra på veien. Bilen min skal ligge enda bedre enn denne bilen. Jeg har jo S4 bil og den har hardere forringer enn denne. Jeg har jo byttet til koni dempere og skal da ligge enda bedre. Så ingen må komme her å si att dette skal være slik med min bil. Etter prøve med hans bil, så er det noe galt med bil. Tipper litt på bærearmene foran eller at noe er løst med ramma. Nå skal bilen bli stående fram til rep på tirsdag hos Audi Sentrum. Håper virkelig de finner ut av det.......egentlig så skulle man jo tro dette være ganske grei feil å fikse, siden den svømmer så sinnsykt mye. Hadde det vært snakk om lite svømming, så hadde jeg skjønt ......vel vel, jeg er ingen mekanikker, så jeg kan vel ikke uttale meg.......eller ...er jo jeg som betaler for dette hehe .....tipper jeg har lagt igjen 15 000 kroner hittill på denne feilen ......... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#83 Skrevet Juni 12, 2007 Idag ble faenskapet levert på verksted ........ så nå blir å sitte og vente på tlf imorra eller på torsdag ... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#84 Skrevet Juni 13, 2007 De ble ikke funnet noe feil ved bilen. Hva skal jeg gjøre da ?? Det ser ut som at bilen ikke takler 18 eller 19" felger da ! Rart spørr du meg ...... Da var 20k bortkastet penger på nye 19" felger .......og alt annet drit jeg har kostet på bilen ..... Forbanna møkkabil ...... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#85 Skrevet Juni 13, 2007 Merker ikke verkstedet symptomene du snakker om eller finner de ikke feilen som forårsaker dem ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#86 Skrevet Juni 13, 2007 Merker ikke verkstedet symptomene du snakker om eller finner de ikke feilen som forårsaker dem ? De finner ikke noe tekniske feil. Men samtidig mener de at denne bilen skal være litt slik. Jeg er litt usikker, men jeg tviler på det skal være slik som den er nå. Den må nesten være bedre spørr du meg ..... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#87 Skrevet Juni 13, 2007 Du kan ikke få tatt en prøvetur med en fra verkstedet da ? At de kjører og du sitter på og at du da forklarer hvordan du opplever problemet osv ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#88 Skrevet Juni 13, 2007 Prøv å finne en annen S4 som du kan prøvemontere felgene dine på og se hvordan den oppfører seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#89 Skrevet Juni 14, 2007 PRøvde bilen til kompisen min, er Audi Cab 2002 1.8T med samme dekk, 235-35-19. Det var som natt og dag !!! Den lå 100 ganger bedre på veien. Jeg kjente att det sporet, men vaingen fram og tilbake var ikke der. Selv om jeg kjørte i 50 km/t ellr 100 km/t lå den bra på veien. Bilen min skal ligge enda bedre enn denne bilen. Jeg har jo S4 bil og den har hardere forringer enn denne. Jeg har jo byttet til koni dempere og skal da ligge enda bedre. Så ingen må komme her å si att dette skal være slik med min bil. Etter prøve med hans bil, så er det noe galt med bil. Robert Sorry Robert, men måten du legger dette frem på synes jeg blir greit useriøs. Bilen du samenligner med er en helt annen bil, det blir som epler og pærer - det er frukt, men der stopper det. Cab`n har en helt annen styringsgeometri, stivere chassis, annen vektfordeling - stort set ALT er annerledes. Jeg har selv en eldre S4 og den er sikkert vel så slapp som din, dette til tross for at den er senket, litt over ett år gamle dempere ( Sachs ), litt over ett år gamle bærearmer, camberstag etc etc. Når du sier det er en "S" bil ser jeg for meg at du mener RACER bil slik som du legger det frem. Beklager, men S bilene til Audi er mer "sporty" biler enn de er "sports" biler om du skjønner forskjellen. En nesten 2 tonn tung brakke vil aldri få gode kjøreegenskaper ( av den typen du søker ) uten større modifikasjoner. Jeg tror du jager ett spøkelse. Skal du komme til bunns i dette bør du i det minste sammenligne med LIKE biler, om jeg trer 235/35-19 på en hjullaster så blir det liksom ikke samme greia Når ett verksted forteller deg for 4de gang at det ikke er noe galt med bilen din så er det kanskje på tide å stikke fingern i jorda og innse at det kanskje ikke er noe galt ? Alternativt så får du prøve ett annet verksted, men etter det jeg skjønner så har vel alt Møller Skøyen forsøkt å finne "feilen" de også uten hell ? Oddsen for at det er noe galt med bilen begynner å bli forsvinnende små. Gudd løkk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...