Bilen svømmer på veien !!

Anbefalte innlegg

Fikk en annen til å kjøre bilen som har en ganske stiv bil ...han syns det var ganske mye "heng" i bakenden av bilen og den svømte voldsomt ! Han trodde det var noe seriøst galt med understellet .....eller felg/dekk !!!!

 

Han kjente en som kan mye bil, lar han få sjekke understellet på den ....

 

 

Kompisen min syns demperne foran var bra.......

 

Jeg legger tilbake(vurderer det) de gamle dempere bak....bare setter de litt stivere (de var også justerbare) og så kan jeg vel egentlig selge de nye igjen ....

 

huff....nå har det blitt mye fram og tilbake .....er noe sinnsykt lei : pisk : ....

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal også nevnes at jeg kunne i speilen se at felgen bevege seg sidelengs når vi svingte fram og tilbake ......skal ikke felgen og hjuloppheng sitte dønn fast ???

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Da kjøpte jeg camberstagene bak alikevel.

- kjøpte også de 4 forringene i frembakre bærearm bak

- Kjøpte de 2 store forringene bak "midt" under bilen som holder de store "bjelkene" sammen.

 

Og ikke nok med det så kjøpte jeg nye 40 mm H&R fjærer, samt nye gule koni dempere.

 

Hvis det det ikke nå blir bra, så veit ikke je mine "arme" råd :) hehe... Dette får jaggu meg holde !!!!

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det bra? Min bil oppfører seg helt likedans og jeg vurderer å bytte komplett for og bakstilling. Håper på "ny" bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det bra? Min bil oppfører seg helt likedans og jeg vurderer å bytte komplett for og bakstilling. Håper på "ny" bil.

 

 

Tja....jeg syns ikke bilen er sånn den var. Jeg har byttet det meste og vært innom 3-4 verksteder. Ingen finner ut av det. Men de sier også at bilen er litt slik. Jeg mener den ikke er sånn den var tidligere. Da jeg kjørte på banen, så merket jeg ikke så mye av dette. På vei og selv på bra vei, så syns jeg den svømmer litt. Men nå gidder jeg ikke bruke mere penger på det. Nå måtte jeg også bytte topp og clutch og da blir det ikke noe mere på bilmekk iår.

 

Mulig jeg gjør noe mere til neste år. Jeg skal engang kjøpe meg nye felger. Har en mistanke om at det kan ligge noe der.

 

Men denne svømmingen irriterer meg til stadighet ja .....

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eide en gang i tiden en 1995 S6 og den oppførte seg eksemplarisk sett i forhold til 96 A6'en jeg eier i dag, så det er ingen tvil om at det er noe feil...

 

Naboen hadde en tur med den i fjor engang og klagde på at han holdt på å kjøre av veien hver gang det var noe annet enn dønn flat vei (noe som er mangelvare i dette landet...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilen rene papirer? Dvs har den vært krasjet tidligere? Utrolig rart at den oppfører seg sånn uten at noen klarer å finne ut av det! Du har jo byttet det meste i understellet. Kjenner du noen andre med 18" felger og dekk som du kan prøve på din bil?

Da eliminerer du jaffal dekk og felg om feilen skulle vedvare.

 

Lykke til, ingenting er verre enn et problem uten løsning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilen rene papirer? Dvs har den vært krasjet tidligere? Utrolig rart at den oppfører seg sånn uten at noen klarer å finne ut av det! Du har jo byttet det meste i understellet. Kjenner du noen andre med 18" felger og dekk som du kan prøve på din bil?

Da eliminerer du jaffal dekk og felg om feilen skulle vedvare.

 

Lykke til, ingenting er verre enn et problem uten løsning.

 

 

Joa, jeg fikk testet ett annet sett felger for over 1 år siden. Det var før jeg byttet fjærer, dempere, understell foringer. Jeg syns bilen ble bedre da. Ikke 100%, men den ble bedre da. Så mulig den blir bra nå siden jeg har byttet mye siden da. Men det er ingen som tror på meg at det kan være noe rart med felgene ?

 

Mulig jeg innbiller meg svømming. Jeg har sittet på med en kompis av meg som har en liten Nissan GTR i. En liten sak på 1200 kg med kjempe stivt understell. Mulig jeg sammenligner for mye mot den. Den er jo helt utrolig stiv og er omtrent som gokart. Den rikker seg ikke i det hele tatt når man svinger kraftig. Bilen er fjell stø. Min bil vil uansett ikke bli slik ....

 

 

Bilen var bra da jeg kjøpte den. Svømmingen begynte bare da jeg byttet dekk på sommerfelgene. jeg har ikke krasjet med den og tror ikke den har vært det før. Den var importert, så det får jeg aldri vite.

 

 

Fins det noen understell eksperter i Oslo ? Som jobber kun med understell ?

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått satt på nye felger og gummi idag. Har nå 19" felger og ikke 18". Men er svømmingen borte ??? NEI og ATTER NEI !!!!!! fy faen så lei jeg er denne bilen min nå ......er nesten så jeg skulle ha sendt faenskapet til dynga og vraka den ......møkk lei dette nå .....har omtrent byttet det som er under bilen, men ingenting funker ........JEg trodde det skulle bli bedre med 19" felger, men det ble derimot enda verre .....ei gammal snekke sitter jo bedre i vannet enn min bil på veien ...det forteller nok !!!!

 

JAja, får vel spandere på meg nye tusen lapper for flere "timer" på verksted da......nå må dette snart bli i orden ...........

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn jeg forstår det så trekker bilen din til sida. Dette har ikke noe med dempere å gjøre selv om det er bra å ha ordentlige dempere så du slipper gynging etter å ha kjørt over farts dump.

Har kjørt ENDEL biler da jeg jobber/jobba for autostrada.. det verste jeg noen sinne har kjørt var en range rover med scorpion dekk de dro og styre så inn i...., ja det var pga dekka, de er håpløse.

Uansett det hvis du går opp for mye så og for liten profil på dekka så vil du også oppleve at bilen din drar til sidene. 18-19 tom osv så blir det bare verre.. ikke bedre hvert fall pga mindre gummi. Så siden vinterhjula dine har mer profil enn de andre dekka så vil de ikke spore så mye, hadde du hatt sommerdekk med lik profil og størrelse på felg så skal de oppføre seg helt likt med vinterfelgene.

uansett så virker det ikke ut som dette er hovedproblemet ditt.

 

Det som er litt snodig er at det virker som du har prøvd det meste, det jeg kan tenke på er at det er slakk i tannstaget, at bilen er rammeskjev noe som vil gjøre at det er nesten håpløst å avdekke så lenge du ikke setter den i en jig, men dette ville mest sannsynligvis ikke plutselig dukka opp.

 

skal være ærlig, har ikke lest gjennom hele tråden, men hva har du gjort med bilen hittil? du har vel hatt firehjulskontroll? har de sjekka foringene i traversene? de burde vel det...

Det hadde egentlig vært litt bra om du lagde en liste med hva du har gjort til nå :)

 

Hadde jo nesten vært litt artig å prøvd bilen din for å se hvor ille det var, eller om det bare var deg :)

Uansett, utrolig surt å ha en bil som "svømmer" får håpe det løser seg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal også nevnes at jeg kunne i speilen se at felgen bevege seg sidelengs når vi svingte fram og tilbake ......skal ikke felgen og hjuloppheng sitte dønn fast ???

 

Er det bare jeg som reagerer på dette ?

 

For jo, dekk og felg skal sitte "dønn fast". Når du har bilen jekket opp, kan du "velte" på dekk og felg på en måte ? Eller sitter det helt som det skal da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn jeg forstår det så trekker bilen din til sida. Dette har ikke noe med dempere å gjøre selv om det er bra å ha ordentlige dempere så du slipper gynging etter å ha kjørt over farts dump.

Har kjørt ENDEL biler da jeg jobber/jobba for autostrada.. det verste jeg noen sinne har kjørt var en range rover med scorpion dekk de dro og styre så inn i...., ja det var pga dekka, de er håpløse.

Uansett det hvis du går opp for mye så og for liten profil på dekka så vil du også oppleve at bilen din drar til sidene. 18-19 tom osv så blir det bare verre.. ikke bedre hvert fall pga mindre gummi. Så siden vinterhjula dine har mer profil enn de andre dekka så vil de ikke spore så mye, hadde du hatt sommerdekk med lik profil og størrelse på felg så skal de oppføre seg helt likt med vinterfelgene.

uansett så virker det ikke ut som dette er hovedproblemet ditt.

 

Det som er litt snodig er at det virker som du har prøvd det meste, det jeg kan tenke på er at det er slakk i tannstaget, at bilen er rammeskjev noe som vil gjøre at det er nesten håpløst å avdekke så lenge du ikke setter den i en jig, men dette ville mest sannsynligvis ikke plutselig dukka opp.

 

skal være ærlig, har ikke lest gjennom hele tråden, men hva har du gjort med bilen hittil? du har vel hatt firehjulskontroll? har de sjekka foringene i traversene? de burde vel det...

Det hadde egentlig vært litt bra om du lagde en liste med hva du har gjort til nå :)

 

Hadde jo nesten vært litt artig å prøvd bilen din for å se hvor ille det var, eller om det bare var deg :)

Uansett, utrolig surt å ha en bil som "svømmer" får håpe det løser seg!

 

 

Takk for svar !!

 

Ja, du skulle ha prøvd bilen, da hadde du fått sjokk og selv roveren som du nevner vil nok bli reine gokarten tenker jeg. Bor du i Oslo ?

 

Mulig jeg syns bilen gynga litt mere i starten igår (helt nye dekk og felger) enn etter 40 min kjøring. Men jeg veit ikke. De første sikk-sakk svingene jeg tok i 60 km/t så trodde jeg helt ærlig at hjullet skulle dette av og havne i grøfta. Skulle byttet fil i 110 km/t på litt sporete vei (var da på lørenskog). Fikk da en skikkelig svømme tur og fikk omtrent 200 i puls.

 

 

Dette har jeg gjort med bilen.

 

- Kjøpte den i 2002. Hadde ikke svømming da.

- Byttet blant annet til biltema bærearm på den ene siden foran(har mistanke om denne kan være dårlig)

- Fikk så tendenser til svømming da jeg la over til sommerdekk i 2004.

NÅ BEGYNNER MORROA:)

- Skfitet forringer i bærearmene

- 4 hjulskontroll

- Skiftet forringene i stabstaget

- Møller testet med 17" felger og syns det var bedre. Men fremdeles noe rart. De mente det var felgene (fra nå kuttet jeg fullstendig ut Møller)

- Skiftet side-forringene bak

- Skiftet camberstag bak

- Skiftet de store forringene foran

- Kjøpte nye Koni dempere foran og bak. Justert til 4/5 stivhet

- Kjøpte nye fjærer HR 40mm

- Nok en ny 4 hjulskontroll.

- Byttet alt rundt traversen. Veit ikke nøyaktig alt, men det som kan byttes tenker jeg.

- Har hatt den sjekket flere ganger, men finner ikke ut av det. De har kontroll sjekket forringer og bærearmer

 

Kjøpte nå nylig 19" BBS CH med nye Toyo dekk og det ble enda verre. Bilen blir bare verre og verre jo høyere felger jeg har. Det er nok sikkert pga at belastningen blir større med større felger.

 

Jeg har lyst til å bytte begge bærearmene foran, forringen som camberstaget sitter på (ikke selve camberstaget, men den ved siden av), de 2 store forringene bak (som ligger midt under bilen).

Tviler på det er dekka, har prøvd Nokian, falken og toyo. Er akkurat det samme !!

 

Kan det være at hovedramma til understellet er løst ??

 

 

Akkurat nå er jeg så lei at om noen stjeler bilen så driter jeg oppi det :)

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk svømming tilsvarende det du beskriver når jeg byttet foringer på A4-en min nylig. Grunnen til det var at spissingen bak var helt på trynet, med nesten 3 grader utover. Når jeg da fikk på poly-foringer, tok ikke foringene opp noe av denne bevegelsen lenger, og bilen svømte. Var helt håpløs og kjøre, kjentes ut som hele bakstillingen lå og fløt. Men dette ble borte etter hjulstillingskontroll, og nå er bilen helt fin. Gjort hos Audisentrum. Men siden du har hatt hjulstillingskontroll to ganger, er det sannsynligvis ikke det som er feilen hos deg, hvis ikke de som har gjort dette ikke har fått det riktig, da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare jeg som reagerer på dette ?

 

For jo, dekk og felg skal sitte "dønn fast". Når du har bilen jekket opp, kan du "velte" på dekk og felg på en måte ? Eller sitter det helt som det skal da ?

 

 

 

Det så nesten ut som det. Men mulig jeg så feil. Når har jekket opp bilen så virker som det sitter på plass. Men straks jeg begynner å kjøre er det som hele understellet flyter under bilen. Skikkelig usæl følelse !!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er usikker på om du har nevnt at du har byttet gummiopphengene til hjelperamma foran, (kan vel være de ble byttet i travers-jobben..) de kan i hvertfall bli like dårlige som resten av foringene.. Og har du byttet bærearmer kan du godt ha dratt i stykker disse foringene, da boltene i hvertfall i bakkant går rett i disse. Det er litt plukk å bytte, men ikke umulig. For et verksted er det easy-peasy..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er usikker på om du har nevnt at du har byttet gummiopphengene til hjelperamma foran, (kan vel være de ble byttet i travers-jobben..) de kan i hvertfall bli like dårlige som resten av foringene.. Og har du byttet bærearmer kan du godt ha dratt i stykker disse foringene, da boltene i hvertfall i bakkant går rett i disse. Det er litt plukk å bytte, men ikke umulig. For et verksted er det easy-peasy..

 

Jeg fikk byttet noe rundt traversen ifjor. Veit ikke helt hva de byttet jeg. Jeg skal nevne dette. Snakket med Audi Sentrum og dem mente kanskje at dette var "normalt" på min bil. Men det fatter jeg ikke. De skal få teste den til uka, skal levere bilen da. Tipper de får seg ett sjokk jeg :) Greit nok at bilen sporer, men dette kan jeg aldri tenke meg er bare sporing. Vi får se se. Det ender vel med at jeg byttet det som er igjen å bytte ........Jeg vurderer å bytte ALT som jeg ikke har byttet siden jeg kjøpte bilen .......det kan fort bli dyrt da .....

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, grunnen til at bilen din sporer mer når du har større felger er ikke pga belastning, meste belastning du får av større felger er rotasjons-vis. Ja, felgene er tyngere og derfor er de tyngre å dra rundt, og litt tyngre å fjære, men det legger ikke du no merke til annet enn at det tar bitte litt lenger tid å akselere.

Det som derimot er grunnen til at bilen din sporer mer av det er den reduksjonen av dimensjon på dekka og gjerne øking av bredde dette medfører.. Dette er vel litt av grunnen til at du aldri ser en ferrari komme med 225/30 foran feks. som om det ikke var nok at du merker hver lille stein og slår felgen din veldig lette skjev. Når dekka har så lite profil så mister det mye av egenskapen til å forme seg etter dårlig vei som vi har i Norge som ikke er helt flat. Så kjører du feks i hjulspor med slike dekk så vil dte dra til sida når kanten på dekket nærmer seg den ene kanten av hjulsporet. Dette blir som å legge seg på sida med en motorsykkel, og følgelig styrer bilen :)

 

Av samme grunn så kan det hende at bilen din er litt stiv. Hvis du lett kan justere stivheten på demperene, prøv å skift de til det minste eller/ og noe i mellom for å se om det blir no forskjell.

 

Er ikke fra Oslo nei, er nok fra Skien. Men skal etter planen gjennom Oslo til søndag for å hente no snadder til 80'en min, så hvis du har tid da så kunne det jo vært litt artig å prøvd den. Klarer ikke helt å se for meg at den er verre en rangen, den spora no... ja, rett og slett vanskelig å beskrive, koselig var det ikke hvert fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, grunnen til at bilen din sporer mer når du har større felger er ikke pga belastning, meste belastning du får av større felger er rotasjons-vis. Ja, felgene er tyngere og derfor er de tyngre å dra rundt, og litt tyngre å fjære, men det legger ikke du no merke til annet enn at det tar bitte litt lenger tid å akselere.

Det som derimot er grunnen til at bilen din sporer mer av det er den reduksjonen av dimensjon på dekka og gjerne øking av bredde dette medfører.. Dette er vel litt av grunnen til at du aldri ser en ferrari komme med 225/30 foran feks. som om det ikke var nok at du merker hver lille stein og slår felgen din veldig lette skjev. Når dekka har så lite profil så mister det mye av egenskapen til å forme seg etter dårlig vei som vi har i Norge som ikke er helt flat. Så kjører du feks i hjulspor med slike dekk så vil dte dra til sida når kanten på dekket nærmer seg den ene kanten av hjulsporet. Dette blir som å legge seg på sida med en motorsykkel, og følgelig styrer bilen :)

 

Av samme grunn så kan det hende at bilen din er litt stiv. Hvis du lett kan justere stivheten på demperene, prøv å skift de til det minste eller/ og noe i mellom for å se om det blir no forskjell.

 

Er ikke fra Oslo nei, er nok fra Skien. Men skal etter planen gjennom Oslo til søndag for å hente no snadder til 80'en min, så hvis du har tid da så kunne det jo vært litt artig å prøvd den. Klarer ikke helt å se for meg at den er verre en rangen, den spora no... ja, rett og slett vanskelig å beskrive, koselig var det ikke hvert fall.

 

 

Hvis dette skulle være sporring, så betyr det at bilen min ville ha blitt "bra" med standard felg på 15 eller 16" da ? Tåler ikke bilen min store felger med lite gummi ? Kanskje jeg prøve med å slippe ut mere luft ?? luft trykket ligger på ca 3.1 - 3.2 nå. En kompis av meg som kjører porsche, har bare 2.2 bar i dekkene sine.

 

Jeg er nok 99,8% sikker på at bilen min var mye bedre før. Siden det er såpass mange som kjører med 18" og 19" på disse gamle S4 bilene så tviler jeg på at det skal være slik.

 

Skal du til oslo på søndag og har tid, så kan du kjenne åssen bilen er ja. Vi trenger bare 50-60 km/t med litt rolig svinging for å bevise at jeg har snekke og ikke S4 :)

 

Jeg har mobil nr 995 39 855 og bor på nedre Furuset, like ved Ikea på Furset/Alnabru.

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tvilsomt at dette kommer av kun lite gummi på felger...

 

Fatters sin bmw 530xi sliter med akkuratt samme problem, den er helt forferdelig å kjøre. Med vinterdekka var den bare ille, nå med sommerdekk er den helt latterlig. nedbremsing i stor fart innebærer at en trenger minst 20m på hver side av bilen siden den flyr frem og tilbake helt ukontrollert. Det er også en enorm styrketest å kjøre inn mot oslo i de fine dype hjulsporene innover der. Bilen lever sitt eget liv, men den har ikke så lite gummi at dette skulle bli markant. Til sammenligning har vi også en 335 coupe med 265/30-19 som ikke sporer overhodet. Det er som å kjøre a3'n. 0 sporing, og den oppfører seg helt perfekt. Den er ikke påvirket av hjulspor i veiene, og nedbremsing i stor fart føles som det er på skinner (fortsatt på norske veier:P). I svinger føles 530'n som en båt som sklir utover og innover i svingen som den selv vil, mens 335'n går på skinner:D (Kanskje litt forskjell på understellet på disse bilene, men når 530'n var ny hadde den ikke dette problemet... (det er 2006 modell så det burde ikke være noe som blir slitt så fort? Den var ny i mai/juni i fjor... 530'n skal liksom ha sportsunderstell med anti-krenging (den reiser seg på yttersiden av svingen og krenger ikke) og elektrisk(?) justering av dempere i sving/fart for stabilitet.

 

Det er nok noen hjulvinkler, foringer eller noe annet som er alvorlig slitt... 530'n skulle på verksted nå for et par dager siden for å fikse dette så kan høre om det er fikset og eventuelt hva som forårsaket problemene. Kan kanskje gi en liten pekepinn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tvilsomt at dette kommer av kun lite gummi på felger...

 

Fatters sin bmw 530xi sliter med akkuratt samme problem, den er helt forferdelig å kjøre. Med vinterdekka var den bare ille, nå med sommerdekk er den helt latterlig. nedbremsing i stor fart innebærer at en trenger minst 20m på hver side av bilen siden den flyr frem og tilbake helt ukontrollert. Det er også en enorm styrketest å kjøre inn mot oslo i de fine dype hjulsporene innover der. Bilen lever sitt eget liv, men den har ikke så lite gummi at dette skulle bli markant. Til sammenligning har vi også en 335 coupe med 265/30-19 som ikke sporer overhodet. Det er som å kjøre a3'n. 0 sporing, og den oppfører seg helt perfekt. Den er ikke påvirket av hjulspor i veiene, og nedbremsing i stor fart føles som det er på skinner (fortsatt på norske veier:P). I svinger føles 530'n som en båt som sklir utover og innover i svingen som den selv vil, mens 335'n går på skinner:D (Kanskje litt forskjell på understellet på disse bilene, men når 530'n var ny hadde den ikke dette problemet... (det er 2006 modell så det burde ikke være noe som blir slitt så fort? Den var ny i mai/juni i fjor... 530'n skal liksom ha sportsunderstell med anti-krenging (den reiser seg på yttersiden av svingen og krenger ikke) og elektrisk(?) justering av dempere i sving/fart for stabilitet.

 

Det er nok noen hjulvinkler, foringer eller noe annet som er alvorlig slitt... 530'n skulle på verksted nå for et par dager siden for å fikse dette så kan høre om det er fikset og eventuelt hva som forårsaket problemene. Kan kanskje gi en liten pekepinn.

 

 

Hehe, 20 meter på hver side. Høres akkurat ut som min dette her :) hehe.

 

Jeg tror også det må være noe med understellet eller noe sånt. Gi meg gjerne en tilbake melding på om dem får fikset problemet med bilen til far din. Det hadde vært veldig interessant å høre hva som er feil med den !!

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal nå stikke opp til en kompis som har en A4 s-line cab med 19" felger og 235-35 gummi. Bilen min skal iallefall være lik stiv som hans. Skal teste den idag, så da får vi se :)

 

Så har jeg en annen kompis med imprea og 19" felger. Skal prøve å få sammenlignet disse bilene med min nå idag og imorra.

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erik: ta å les det jeg skrev på forrige side. Så nei, ikke kun av lite gummi, bare forklarte hvorfor det ikke blir noe bedre med store felger :)

530 er forresten motorsterk bil, så hvis den har begynt å oppførse seg litt snodig så er det vel muligens fordi noen har vært ute å kjørt litt hardt med den slik at foringer o.l. slites mye fortere eller? :)

Det er forrestn kjent at du "ofte" må bytte enkelt foringer på bmw(annet hvert år el. no), spes foran. Men motorsterke biler som blir kjørt hardt er det gjerne foran og bak.

 

 

uansett, hvis det ikke er hjula så må det være noe i understellet som gjør det ja(i beregna chassi, servo o.l.) :)

Må jo si at det lukter litt dårlig jobb av mekanikerene.. men er jo ikke alltid ting er så greit å avdekke..

De skulle klart å avdekke enhver slakk i understellet ved firehjulskontroll... er jo ikke no poeng/du kan ikke stille inn et understell det er slakk i, det vil jo aldri bli rett!

Feks på min forrige bil, en bmw... de klarte faktisk å avdekke alt.. 3 knekte fjærer (de trodde riktignok det bare var 1 eller 2 )+ foringer foran og bak + bærekuler foran + pendelstad foran og bak + dårlige dempere foran :D

Greit nok det, visste at ikke alt var helt bra. Men ble litt overraska etter første gang jeg vaska den da den brilliant rot'e lakken var rosa :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe vel det er nok en grunn til at familien nå bytter fra å alltid ha hatt bmw til å gå for audi neste gang=) (de er meget imponerte over servicen jeg har fått på min hos møller:D)..

 

men nå er ikke 530 så motorsterk at det gjør noe... kan ikke si den går noe særlig bedre enn min før farten er langt forbi det som er lov i norge, 335 derimot river skinnet av pølsa som det så fint heter;)

 

Har snakket med fatters nå og det som hadde skjedd var at bmw skulle oppgradere softwaren til den slik at han fikk ipod interface i selve navigasjonen/skjermen og kunne styre den derfra, og da hadde de driti seg ut og oppgraderingen gikk skeis. Dette hadde igjen ødelagt for aktiv styring og anti-krenging og alt det tullet. Så nå hadde de oppgradert den ordentlig og justert lufttrykket i dekkene og nå er den helt som ny... Elektronikk kan gjøre mye rart:S Best med enkle biler som ikke har disse problemene=)

 

 

EDIT: Selvfølgelig er 530 motorsterk, men den går ikke så veldig bra... det er mye vekt å dra på.. Og kan ikke tro at min far grisekjører den...=) Men jeg ser poenget ditt, selvfølgelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT: Det her blir vel litt som å banne i kirka, men jeg synes det virker som bmw har mindre problemer enn audi.. spesielt av type mystiske/nesten uløselige... Klart, det skal vel sies at jeg egentlig er mest bmw interessert, men pga bilen jeg "fikk i fanget" har jeg gått mer over på audi.. men som sagt.. synes bmw har bedre kvalitet :)

 

530 blir regna som motorsterk, ja, heh :) ... hvert fall e60/e61... den nye 335 går bedre enn e46 så blir litt teit å sammenligne den med. Du er nok bare litt bortskjemt i hva du er vant til å kjøre med gitt :P ikke for å være frekk for all del. Har kjørt ganske mye råe biler, men merker at etter vi skifta til et diesel dyr hjemme så har jeg blitt veldig vandt med bånndraget i den, og den går "normalt" for meg, selv om den egentlig går bedre :)

 

men skal ikke herpe tråden mer...

 

Fredrik: si i fra når du har noen oppdateringer!

Og.. ja.. det her er veldig søkt, men har du sjekka servo-olja i det siste? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke testet bilen til kompisen min idag, blir vel imorra eller torsdag.

 

Har hatt 4 hjulskontroll flere ganger, og ikke noe spesielt feil der. Har hørt at bilen min er breiere enn andre og att man må leve med denne svømmingen. Men jeg nekter at det skal være slik.

 

Er nok heller ikke noe anti-krenging og slikt på min. Så det er vel noe mekanisk som er feil ett sted her. Mulig det kan være noe med festene til selve demperne. Kanskje noe slark der.

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.