-HASTER- Audi A4 1,6 2002-mod koker når motor skrus av

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Bil: Audi a4 avant 1,6l , 2002.

 

Har et tungt problem som virker som det har planer om å gjøre meg fattig i flere måneder fremover. Saken har seg slik at jeg merket det først for 3 uker siden når jeg hadde kjørt bilen 15min ca, og parkerte bilen. Det begynte å ryke som pokker og luktet svidd. Det var kjølevæske over hele motoren og derfor røyk det. Har senere byttet termostat, vannpumpe(reg.reim samtidig), uten hell. Dette gjort av mekaniker. Det har ikke løst problemet i det hele tatt, og det begynner å tære på humøret. Lommeboka har det ikke bra. Har ikke kjørt bilen selv etter at det har skjedd, men mekaniker sier at det bare skjer når bilen står stille uten motor på. Hva kan det tyde på?

 

Edit: Temp. måler øker stabilt opp til 90 grader og blir der.

Edit2: Lekkasjer var visst sjekket og fikset, trykktestet etter dette og ingen lekkasjer påvist da.

 

Sånn som vi ser det har vi radiator og toppakningen på fiksprogrammet, men toppakningen vil jeg ikke bruke penger på før jeg helt sikkert vet om det er den..(Om mulig). Noen som kan dele sine erfaringer?

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk etter lekkasjer. Hvis jeg ikke tar feil, så minker kokepunktet til kjælevasken dersom det ikke er høyt nok trykk i kjølesystemet. Det kan forklare hvorfor det koker når motoren skrus av, da det ikke lenger bygges opp trykk i systemet, og trykket forsvinner ut gjennom en lekkasje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk! Glemte forøvrig å nevne at det lå kjølevæske under bilen etter parkering, men mek har ikke nevnt noen lekkasje. Det er også gjort to trykktester på systemet uten noen feil.. Prøver å samle flere gode teorier til jeg stikker tilbake til verksted for å gi nærmere beskjed til mekaniker. Andre erfaringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk etter lekkasjer. Hvis jeg ikke tar feil, så minker kokepunktet til kjælevasken dersom det ikke er høyt nok trykk i kjølesystemet. Det kan forklare hvorfor det koker når motoren skrus av, da det ikke lenger bygges opp trykk i systemet, og trykket forsvinner ut gjennom en lekkasje.

 

Det var en lekkasje(Visste ikke om det før nå, kontaktet han) men det ble fikset og trykktestet etterpå uten noen problemer da. Så da er jeg tilbake til square zero.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.