Da ble det "ny" bil på meg!

Anbefalte innlegg

Er nå akkurat kommet hjem fra Trondheim, etter å ha vært der oppe å hentet meg en "ny" gammel bil. Valget falt på en 89-mod Audi Coupe 2.2 (KV) 10V.

Den er nylakkert for tre år siden, men har noen mindre skader bak. Motoren fjusker noe, men jeg lurer på om jeg ikke allerede har funnet ut hva det kan være. Får sjekke det opp i morgen. Litt frieksos er det også, men tror jeg skal klare å sveise det selv. Ellers går motoren som en klokke, ingen ulyder å høre! Den er akkurat passert 220'000km.

Ellers er det el-luke, el-speil, el-vindu og sentrallås på den. Den er senket, er ikke sikker på hvor mye, samt at det fulgte med 17" med slitte dekk på sommer, og 15" med gode dekk på vinter. Av stereo fulgte det med ett sett 4" framme, 6x9" bak, 2x12" sub'er, forsterker, dvd-spiller og lcd-skjerm, men alt dette er ikke montert skikkelig ennå.

Skal prøve å få tatt noen bilder i morgen når det blir dagslys!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med "ny" bil :)

Skal du beholde den som den er eller har du tenkt ut noen planer om den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny bil ja!

 

Jeg har sett den bilen stått parkert i byen før ja, så pen ut den!

Om jeg ikke husker helt feil, så var vel siderutene fram sotet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer!

Kongebil det der. Blir vel å se på kaia fremover? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med "ny" bil :)

Skal du beholde den som den er eller har du tenkt ut noen planer om den?

 

Er vel litt av hvert som må fikses og mekkes på omsider... Bilen er bra teknisk, hvis man ser bort fra noen foringer, samt at motoren jukser. Men jeg har funnet ut av dette nå, "skaden" er midlertidig reparert, og ny del kommer på mandag.

Har noen småbulker og lakkskader som er meningen å ta med tid og stunder.

Ellers ser interiøret litt "shabby" ut slik som det er nå. Men med en innvendig rens, motorvask og polering utvendig skal det nok alt bedre seg noe utseendemessig! :)

Planer har vi masse av, det er bare tid og penger det står i ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer!

Kongebil det der. Blir vel å se på kaia fremover? :)

 

Hehe, du kan nok komme til å få se meg på kaien av og til ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny bil ja!

 

Jeg har sett den bilen stått parkert i byen før ja, så pen ut den!

Om jeg ikke husker helt feil, så var vel siderutene fram sotet?

 

Både siderutene framme og bak, samt bakruten er tonet/sotet hos Decor Cut i Trondheim, så det ser bra ut : ja :

Streameren framme skal fjernes!

Ellers må jeg vel ta bort merkene på siderutene bak også, kan ikke ha noe av at det står Melhus Gatebilklubb der :D Får vel heller erstatte de med klubbmerker ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått tatt noen bilder, så får vel prøve å legge de ut også da...

Ellers har jeg nå fjernet streameren og merkene på siderutene bak. Det var så kaldt ute at jeg ikke "orket" å gjøre mer idag :D

Coupe01.jpg

Coupe02.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også ett bilde av interiøret, som forøvrig trenger en rens. Det f*#n's rattet tar seg bedre ut om bord i en fritidsbåt, det skal skiftes ut! Har lyst til å få vekk det andre treverket også... Hva tror dere om mulighetene for å legge på en form for folie eller noe slikt, f.eks. karbonfiber-look-folie?

Er det forøvrig noen som vet om det er "ekte" eller "uekte" treverk på disse bilene?

Coupe03.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er orginalt er det ekte. riktignok et tynt lag tre med et tjukt lag plastikk utapå.

Kan få bytte med bussrattet mitt vettu, tar gjerne båtratt jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, vil tro at det er originalt ja. Jeg er ikke noen tilhenger av treverk, men en ting skal sies da, treverket i blant annet Audi ser litt mer "ekte" ut enn i enkelte japsebiler, f.eks. Primera'n til fadern. Tror dere jeg har nevnt det for han? :P

Bussratt ja, blir jo litt lettere på rattet også da :D Er tungt nok slik som det er nå, med et knøttlite båtratt og 225-dekk... Kunne tenkt meg S2-ratt eller noe slikt da, men det er jo lett å få tak i : bh : Så det blir nok sikkert til et uoriginalt sportsratt av et eller annet slaget, men jeg har nå navet nå da i allefall, er en begynnelse om ikke annet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil Eskild... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Båtratt sier du!, bare send det nedover til Oslofjorden, her er det mange med "dårlig styring" :o

Gratulerer så mye med ny "ÅDI" som forsikringsagenten sa da jeg forsikret min forrige Audi : rolleyes

 

Edit: skriveleif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også ett bilde av interiøret, som forøvrig trenger en rens. Det f*#n's rattet tar seg bedre ut om bord i en fritidsbåt, det skal skiftes ut! Har lyst til å få vekk det andre treverket også... Hva tror dere om mulighetene for å legge på en form for folie eller noe slikt, f.eks. karbonfiber-look-folie?

Er det forøvrig noen som vet om det er "ekte" eller "uekte" treverk på disse bilene?

 

Det rattet der Eskild. Det får du garrantert solgt til Yngve! =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag ble det innkjøpt nye sommerdekk. Tok ikke sjansen på å kjøre med "slicks" lenger :P

Ellers er lcd-skjermen og dvd-spiller plassert sånn sirkus der jeg vil ha de. Radio/cd-spiller er kjøpt og montert, ilag med ny radioantenne. Forsterkeren og subbene er blitt tilkoblet, men jeg skal med tid og stunder prøve å lage meg en ny kasse som er mer tilpasset til bagasjerommet. Den som står der nå må stå midt i bagasjerommet...

Men den karen som har lagt opp ledningsnettet til dette utstyret skulle hatt juling : slå : Makan til rot og makkverk har jeg ikke sett tidligere. Når jeg begynte å undersøke litt så begynte det å gnistre her og der, avklipte ledninger som er koblet direkte på batteriet. Fant også en gammel alarm, kun hjernen og noen rester av ledninger igjen : bråk : Men nytt "ledningsnett" er nå lagt opp.

Sentrallåsen fungerte ikke på passasjerdøren tidligere, men dette er av alle merkelige ting nå fikset. Eneste jeg gjorde var å skru av dørtrekket og skru det på igjen, siden har det fungert : rolleyes Kanskje noe som bare lå litt i klem?

Streameren på frontruten er selvfølgelig fjernet! Ellers er det litt sånn småpjask som er gjort her og der.

Nye opphengskuler blir bestilt i morgen, mens monteringsbrakett til dvd-spilleren og gummibelg fra massemåler til innsug er underveis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er dørtrekk-syndromet som har slått til. Det trenger bare å luftes litt så funker all elektronikk i døra igjen :D

Men spøk til side. Det er et vanlig problem at ledningene brytes at i overgangen dør - a-stolpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dørtrekk-syndromet ja, kunne tenke meg at det var noe slikt, men det har nå i allefall fått luftet seg nå da. Får vel skru av dørtrekket en gang for måneden og godprate litt med det da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satte inn ny sigarettenner idag, samt at det ble kjøpt rep.-håndbok, opphengskuler og monteringsbrakett til dvd-spiller. Men sisnevnte klarte noen idioter å ødelegge allerede når de satt på med meg ikveld : bråk : Jeg sa at de måtte være oppmerksom på at det lå noen deler i baksetet, men neida : rolleyes Men de skal nok få gjøre opp for seg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satte inn ny sigarettenner idag, samt at det ble kjøpt rep.-håndbok, opphengskuler og monteringsbrakett til dvd-spiller. Men sisnevnte klarte noen idioter å ødelegge allerede når de satt på med meg ikveld : bråk : Jeg sa at de måtte være oppmerksom på at det lå noen deler i baksetet, men neida : rolleyes Men de skal nok få gjøre opp for seg...

 

 

Hvordan ser den braketten til dvd spilleren ut? og hvor har du tenkt og montere den?

 

Jeg har dvd spiller selv, så derfor jeg lurer.. har ikke funnet en grei plass til den ennå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde kan jeg prøve å få tatt senere kanskje, har ikke mulighet og tid akkurat nå ;)

Men angående plassering så skal jeg ha den under rattet, i den "oppbevaringshyllen" som går der. Jeg tenkte å sette en plate i framkant (med hull til spilleren og braketten), samt en plate på langs cirka midt på "hyllen", slik at den halvdelen lengst til venstre fremdeles går an å bruke til oppbevaring. Skjønner du hva jeg mener?

Kanskje du vet hvorvidt det er mulig å koble dvd-spilleren og lcd-skjermen opp imot lydanlegget i bilen, samtidig som det er koblet opp imot radio/cd-spiller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde kan jeg prøve å få tatt senere kanskje, har ikke mulighet og tid akkurat nå ;)

Men angående plassering så skal jeg ha den under rattet, i den "oppbevaringshyllen" som går der. Jeg tenkte å sette en plate i framkant (med hull til spilleren og braketten), samt en plate på langs cirka midt på "hyllen", slik at den halvdelen lengst til venstre fremdeles går an å bruke til oppbevaring. Skjønner du hva jeg mener?

Kanskje du vet hvorvidt det er mulig å koble dvd-spilleren og lcd-skjermen opp imot lydanlegget i bilen, samtidig som det er koblet opp imot radio/cd-spiller?

 

Ja, er den hylla jeg tenkte jeg skulle ha den jeg også. vært fint med noen bilder!

 

Er ikke noe problem og koble dvd spilleren til lydanlegget i bilen, men du må ha en AUX-inngang på cd-spilleren din...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder kommer vel med tid og stunder, men det kan ta sin tid. Da jeg har mye annet å gjøre før jeg skal begynne å bygge inn dvd-spilleren. Så du får bare smøre deg med tålmodighet :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag skjedde det som ikke skulle skje, varmeregisteret har mest sannsynlig sprukket, og med det ekstraarbeidet det medfører :(

Men aldri så galt at det ikke er godt for noe, har aldri hatt så romslig plass å arbeide på når det skal legges opp nye høyttalerledninger etc ;)

Samt at det er enda en god grunn til å ta ut trekket i dørken for spyling/rens, noe som mest sannsynlig ville blitt gjort uansett.

Så bilen blir nok stående en liten uke, om ikke to, nå. Skal ta det meste (med tanke på vasking/rensing etc +div småpjask) nå som så mye av interiøret er skrudd ut allikevel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg avslutter denne tråden, da jeg har lagt inn en ny under "Audi" i forumet. Føler det mer hensiktsmessig å ha en tråd å oppdatere der, da det kanskje er flere enn oss "lokale" som er innom der og ser av og til ;)

 

Her er en link til den "nye tråden"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.