#1 Skrevet Januar 9, 2013 Driver å turbokonverterer en Audi Coupe (1989 mod) til Audi 10v Turbo, og denne skal være orginal og godkjent. Motoren er hentet i fra en 1989 Audi 100 Turbo, men luftfilterboksen på disse bilene er ekstremt store og får ikke plass i Audi Coupe'en. Derfor trenger jeg KE-Jet enheten i fra en slik bil med alle påheng montert. Altså da belg, følere og vakumklokker etc. Om det er noen mindre defekter er nok ikke dette så farlig, siden jeg uansett primært skal bruke plast/gummidelene. Selve innsprøytningsdelen flytter jeg over i fra den gamle luftfilterboksen, siden jeg mener dette skal la seg gjøre. Så det ikke er noen tvil; det er delen i midten her som jeg mangler. Som sagt, med så mange påkoblede komponenter som mulig. (det kan jo være at koblinger etc i fra A100en ikke passer pga vinker m.m.) Regner med noen har liggende å slenge fra en ombygging til hiddensprut, eventuellt noen som har en delebil stående. Har to Audi 100/200 turboquattro delerbiler så kan enten bytte deler eller betale for meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 10, 2013 Coooome on Finnes nok mange av disse i klubben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 10, 2013 Sitter vel sånn i 80'n min. Alt skal vekk da jeg setter inn AAN motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 10, 2013 Har en KE jet i fra en 93 modell A80. Men vil ha bilen kjørbar minst en uke til. Motorkode NG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 10, 2013 Hva skal dere ha for boksen da? Følger alt med som sitter rundt? (belg, ventiler etc) Vet jo ikke om koblingene er like mot komponentene i fra MC motoren. NG motorboksen vet jeg passer bra. Øverby, er det en 5 cyl jeg ser på? Klarer ikke helt se det.... En uke går også veldig bra, er ikke noe hasteprosjekt jeg driver med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 11, 2013 Det sitter femmer i den 80'n ja Skal pelle det av i helga og knipse noen bedre bilder jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 11, 2013 Flott. Finn en pris også Skruv gjerne med alt av deler du ikke har behov for, f.eks inn og utgående bensinslanger (til rør), vakum, FPR etc. Alt er vel montert på boksen mer eller mindre om jeg ikke husker feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 14, 2013 Fikk du knipset noe bilder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 14, 2013 Fikk du knipset noe bilder? Sorry, fikk ikke tid i helga Legger ut her når jeg får gjort det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 14, 2013 Det er KE-jet du er ute etter ikke sant? Ikke for å ødelegge noe men sitter vel kun K-jet i den 80'n din Øverby? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 14, 2013 Jepp, er en KE-jet jeg er ute etter. Bilen skal godkjennes og er en 1989 mod, så da nytter det ikke å komme drassende med K-jet. Hva skal du ha for din da, med det som er attåt? Eventuellt trenger du noen Typ 44 deler eller 10v turbodeler kan man bytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 19, 2013 Opp! Den forrige glapp for meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 20, 2013 OPP! Ser ut som jeg kan bruke både KE og K jet, trenger egentlig bare luftfilterboksen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 28, 2013 *sukk* Opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...