Anbefalte innlegg

Driver å turbokonverterer en Audi Coupe (1989 mod) til Audi 10v Turbo, og denne skal være orginal og godkjent. Motoren er hentet i fra en 1989 Audi 100 Turbo, men luftfilterboksen på disse bilene er ekstremt store og får ikke plass i Audi Coupe'en.

 

Derfor trenger jeg KE-Jet enheten i fra en slik bil med alle påheng montert. Altså da belg, følere og vakumklokker etc. Om det er noen mindre defekter er nok ikke dette så farlig, siden jeg uansett primært skal bruke plast/gummidelene. Selve innsprøytningsdelen flytter jeg over i fra den gamle luftfilterboksen, siden jeg mener dette skal la seg gjøre.

 

Så det ikke er noen tvil; det er delen i midten her som jeg mangler. Som sagt, med så mange påkoblede komponenter som mulig. (det kan jo være at koblinger etc i fra A100en ikke passer pga vinker m.m.)

 

coupe2.jpg

 

Regner med noen har liggende å slenge fra en ombygging til hiddensprut, eventuellt noen som har en delebil stående. Har to Audi 100/200 turboquattro delerbiler så kan enten bytte deler eller betale for meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coooome on :) Finnes nok mange av disse i klubben :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter vel sånn i 80'n min.

Alt skal vekk da jeg setter inn AAN motor.

 

DSCN7115.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en KE jet i fra en 93 modell A80. Men vil ha bilen kjørbar minst en uke til. Motorkode NG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal dere ha for boksen da? :) Følger alt med som sitter rundt? (belg, ventiler etc) Vet jo ikke om koblingene er like mot komponentene i fra MC motoren.

 

NG motorboksen vet jeg passer bra. Øverby, er det en 5 cyl jeg ser på? Klarer ikke helt se det....

En uke går også veldig bra, er ikke noe hasteprosjekt jeg driver med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter femmer i den 80'n ja :)

Skal pelle det av i helga og knipse noen bedre bilder jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott. Finn en pris også :) Skruv gjerne med alt av deler du ikke har behov for, f.eks inn og utgående bensinslanger (til rør), vakum, FPR etc. Alt er vel montert på boksen mer eller mindre om jeg ikke husker feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du knipset noe bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du knipset noe bilder?

 

Sorry, fikk ikke tid i helga :(

 

Legger ut her når jeg får gjort det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er KE-jet du er ute etter ikke sant? Ikke for å ødelegge noe men sitter vel kun K-jet i den 80'n din Øverby?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, er en KE-jet jeg er ute etter. Bilen skal godkjennes og er en 1989 mod, så da nytter det ikke å komme drassende med K-jet. Hva skal du ha for din da, med det som er attåt? Eventuellt trenger du noen Typ 44 deler eller 10v turbodeler kan man bytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp! Den forrige glapp for meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OPP! Ser ut som jeg kan bruke både KE og K jet, trenger egentlig bare luftfilterboksen.

 

019000.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.