1.9 TDI ønskes kjøpt, samt deler for ombygging til mTDI.

Anbefalte innlegg

Får inn prosjekt pengene i slutten av måneden, så starter nå jakten på det som skal handles.

 

1.9 TDI komplett uten girkasse. 1Z og AHU er aktuellt men er foretrukket med AGR eventuellt ALH.

- 1.9 TDK dieselpumpe fra AAZ (kjøpt)

- Giroverføring fra Golf 4, 5 trinns. Alternativt Golf 3 hvs ikke annet dukker opp. (kjøpt)

- Fornuftig turbo til oppsettet. (kjøpt)

Større dyser til TDIen.

 

Planen er å ha dette i en Golf 2 syncro, så hvis det blir AGR eller AHL motor så sku jeg hatt tak i motorfester fra 1Z, AHU, AAZ eller tilsvarende.

 

Holder til i stavanger, men kan trolig få ordnet så jeg kan hente så lenge det ikke blir for ekstreme avstander. Dette er et langtidsprosjekt, så må ikke ha alt med en gang, tar det etterhvert som jeg får tak i riktig deler til brukbar pris =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykkleif :P Det er ALH motor du vil ha, ikke AHL (langstillt 1.6i bensinmotor)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får inn prosjekt pengene i slutten av måneden, så starter nå jakten på det som skal handles.

 

1.9 TDI komplett uten girkasse. 1Z og AHU er aktuellt men er foretrukket med AGR eventuellt AHL.

- 1.9 TDK dieselpumpe fra AAZ (kjøpt)

Giroverføring fra Golf 4, 5 trinns. Alternativt Golf 3 hvs ikke annet dukker opp.

Fornuftig turbo til oppsettet.

Større dyser til TDIen.

 

Planen er å ha dette i en Golf 2 syncro, så hvis det blir AGR eller AHL motor så sku jeg hatt tak i motorfester fra 1Z, AHU, AAZ eller tilsvarende. Kan være aktuellt med komplett TDK motor hvis ikke annet er å oppdrive, men vil helst unngå det.

 

Holder til i stavanger, men kan trolig få ordnet så jeg kan hente så lenge det ikke blir for ekstreme avstander. Dette er et langtidsprosjekt, så må ikke ha alt med en gang, tar det etterhvert som jeg får tak i riktig deler til brukbar pris =)

 

 

Jeg har både TDI motor og to TDK audier stående som skal hugges, vet ikke om dette kan brukes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har både TDI motor og to TDK audier stående som skal hugges, vet ikke om dette kan brukes.

 

Skal sjekke opp, men har min tvil. Vet du motor kodene?

 

- - - Updated - - -

 

Takk, fort litt i surr her :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke opp, men har min tvil. Vet du motor kodene?

 

- - - Updated - - -

 

Takk, fort litt i surr her :P

 

TDI motoren er 1Z, de to andre sitter jo biler enda så da skal jeg finne ut hvilken motorkode de har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TDI motoren er 1Z, de to andre sitter jo biler enda så da skal jeg finne ut hvilken motorkode de har.

 

Usikker på hva forskjellen er vw vs audi, men er ihvertfall litt merarbeid med manifoil og slikt tror jeg, så foretreklig med en ren vw motor desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ute etter tverstillt 1z motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ute etter tverstillt 1z motor?

 

Muligens, har muligens en ALH motor i sandefjord området, men hvis ikke jeg får denne så kan det bli aktuelt. Skal jeg reise langt for å få tak i motor så er det foretrukket med en av de bedre modellene. Hvis ikke det er noen som kan ordne transport til stavanger i tilegg ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en hel Caddy 1.9TDI som jeg skal selge i deler. Vil du jeg skal sjekke motorkode, eller blir det for langt å reise?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en hel Caddy 1.9TDI som jeg skal selge i deler. Vil du jeg skal sjekke motorkode, eller blir det for langt å reise?

 

Hmm, er et stykke ja så tviler på kompisen med bil er helt med på den. Men burde vel gå ann å få hevet på palle eller noe slikt å sendt avgårde for en tusenlapp eller 2...?

 

Hvis det er litt nyere type caddy så er jeg medgjørlig da den muligens har en av de bedre motorene =) Hadde du giddet å sjekke så får vi muligens til noe ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, er et stykke ja så tviler på kompisen med bil er helt med på den. Men burde vel gå ann å få hevet på palle eller noe slikt å sendt avgårde for en tusenlapp eller 2...?

 

Hvis det er litt nyere type caddy så er jeg medgjørlig da den muligens har en av de bedre motorene =) Hadde du giddet å sjekke så får vi muligens til noe ;-)

 

Alt er mulig :P

 

Det er en 98 mod. Skal sjekke uansett jeg, så ser vi :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er mulig :P

 

Det er en 98 mod. Skal sjekke uansett jeg, så ser vi :)

 

Typisk når det er 98mod, akkurat i overgang fra gamle til nye typen tdi motor :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en hel 94 modell passat med 1.9 tdi stående. Den kan kjøres på prøveskilter. Alt skal fungere, tilogmed AC. 3000 kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en hel 94 modell passat med 1.9 tdi stående. Den kan kjøres på prøveskilter. Alt skal fungere, tilogmed AC. 3000 kr

 

Har den i bakhånd da, kom akkurat hjem fra Volda :/ Så typisk timing... Får jeg ikke tak i nyere type motor, så kommer jeg nok opp å henter den skal du se ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk når det er 98mod, akkurat i overgang fra gamle til nye typen tdi motor :P

 

Er AHU motor som sitter i her. Er jo endel bedre enn 1Z da ;) ALH kom vel ikke før sent i 2000. Har ALH motor i den Caddyen jeg bruker til daglig (01 mod).

 

Men du får bare gi meg en tilbakemld på om du evt skal ha den. Den står i en komplett caddy nå. Begynner vel ikke å skru den fra hverandre før til onsdag eller torsdag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er AHU motor som sitter i her. Er jo endel bedre enn 1Z da ;) ALH kom vel ikke før sent i 2000. Har ALH motor i den Caddyen jeg bruker til daglig (01 mod).

 

Men du får bare gi meg en tilbakemld på om du evt skal ha den. Den står i en komplett caddy nå. Begynner vel ikke å skru den fra hverandre før til onsdag eller torsdag :)

 

Okey, skal sjekke opp en annen bil i løpet av uka så gir jeg deg en lyd =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne, jakter fortsatt helst etter en ikke alt for langt unna, helst kjørbar så jeg lettere kan få den til stavanger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.