#1 Skrevet Januar 17, 2013 Tenkte jeg skulle lufte interessen for dette her. Starteren det er snakk om veier ca 2,7 kg, og dreier dobbelt så fort som den originale på samme tid som den drar mindre strøm. Det vil si at du kan bruke et lettere batteri og den totale vektbesparelsen vil være noe sånt som 4kg på starter og 4-5kg på batteri. Blir laget fra scratch, og skal være bolt-on. Prisen vil ligge på ca 3100,- + frakt fra england. -Terje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2013 Når du sier s2 så er det da 3b motor, korrekt? Har du noen andre spesifikasjoner på den? Hvordan er det med garantitid? Belastning over tid, mao. noen tester som kan fremlegges her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2013 Er ikke alle femmer-startere like da? (Utenom diesel, selvfølgelig) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 17, 2013 femmer-startere er like ja. hvordan fungerer denne startern egentlig? Kan ikke se noe innslag så det betyr at tannhjulet løper på svinghjulet hele tiden? regner forsåvidt også med at motoren roterer dobbelt så fort, mens tannhjulet går i samme hastighet som originalt? Vet det er detaljspørsmål så vet ikke er helt kurrant svar, men vil børster(hvis ikke børsteløs) og lager være lett utbyttbart? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 17, 2013 (endret) Riktig at alle er like, men ser ikke helt nytten av å lette vekt på en utrimma non-turbo Innslaget er i bakkant av starteren, og skyver hele akslingen frem: http://www.brise.co.uk/documents/basicMotorPorscheFrontExploded0208.pdf Virker som tannhjulet går fortere enn originalt ja: Ja, de skal være like lett å bytte som på den originale. Alle deler kan byttes. Mer info her: http://www.brise.co.uk/starter_motors.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 18, 2013 For at den skal bruke mindre strøm en org må den desverre gå saktere. Men lette og fine er de. Alle motor sport startere som ofte er til høy komp er giret ned. Men er disse giret opp, bruker mindre strøm er det jo helt utrolig. Kan du sjekke opp om du kan skaffe starter til vw 1,8 t også ? Vil helst ikke ha en som går fort pga da trekker den mer strøm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 19, 2013 Du har et godt poeng der. Spiller den ballen videre og kommer tilbake med svar. Dette er firmaets egne påstander, ikke mine egne. Ganske sikker på at de kan ordne en starter som passer til 1.8t, men det ser ut som alle designene deres er bygd rundt 2 kW motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...