Lettvekts-starter til S2/Rs2

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lufte interessen for dette her.

 

Starteren det er snakk om veier ca 2,7 kg, og dreier dobbelt så fort som den originale på samme tid som den drar mindre strøm.

Det vil si at du kan bruke et lettere batteri og den totale vektbesparelsen vil være noe sånt som 4kg på starter og 4-5kg på batteri.

Blir laget fra scratch, og skal være bolt-on.

 

KcFnIv1282994018_000.gif

 

 

 

Prisen vil ligge på ca 3100,- + frakt fra england.

 

-Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du sier s2 så er det da 3b motor, korrekt?

Har du noen andre spesifikasjoner på den?

Hvordan er det med garantitid?

Belastning over tid, mao. noen tester som kan fremlegges her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke alle femmer-startere like da? (Utenom diesel, selvfølgelig)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

femmer-startere er like ja.

 

hvordan fungerer denne startern egentlig? Kan ikke se noe innslag så det betyr at tannhjulet løper på svinghjulet hele tiden?

 

regner forsåvidt også med at motoren roterer dobbelt så fort, mens tannhjulet går i samme hastighet som originalt?

 

Vet det er detaljspørsmål så vet ikke er helt kurrant svar, men vil børster(hvis ikke børsteløs) og lager være lett utbyttbart?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig at alle er like, men ser ikke helt nytten av å lette vekt på en utrimma non-turbo :)

 

Innslaget er i bakkant av starteren, og skyver hele akslingen frem:

http://www.brise.co.uk/documents/basicMotorPorscheFrontExploded0208.pdf

 

Virker som tannhjulet går fortere enn originalt ja:

 

Ja, de skal være like lett å bytte som på den originale. Alle deler kan byttes.

 

Mer info her:

http://www.brise.co.uk/starter_motors.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For at den skal bruke mindre strøm en org må den desverre gå saktere. Men lette og fine er de. Alle motor sport startere som ofte er til høy komp er giret ned. Men er disse giret opp, bruker mindre strøm er det jo helt utrolig.

 

Kan du sjekke opp om du kan skaffe starter til vw 1,8 t også ? Vil helst ikke ha en som går fort pga da trekker den mer strøm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har et godt poeng der. Spiller den ballen videre og kommer tilbake med svar. Dette er firmaets egne påstander, ikke mine egne.

 

Ganske sikker på at de kan ordne en starter som passer til 1.8t, men det ser ut som alle designene deres er bygd rundt 2 kW motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.