turtallsjag - Audi C4 2.3E

Anbefalte innlegg

Byttet tempmåler her forrige helg, og det hjalp noe.

Turtallsjaget har roet seg, men forekommer noe fortsatt. Det som da i tillegg er positivt er at tomgangen oftest legger seg på 800omdr - veldig ofte etter noen sekunder på 1000omdr men greit nok.

 

Så i går hadde jeg kjørt fra jobben til Norsk Bildelsenter (20km kanskje?) og kjørt på litt for å rekke det. Når jeg senere på dagen skulle starte motoren for å sjekke oppkoblingen av ryggelysene gikk motoren sprøtt "ujevnt", da med et jag mellom ca 1000 og 2800 opp og ned. Prøvde fler ganger, lot bilen hvile litt, prøvde igjen... Etter at den hadde stått en time eller så og kjølt motoren enda litt mer startet den som den skulle.

 

Men i dag tidlig........ : nei :

Da var det samme "mønster", men det lå nå så langt ned at motoren stoppet hver bidige gang. Opplevde å få start på motoren EN gang, for noen sekunder - den gav da faktisk gassrespons også! Ga "gode" minner om min tidligere GTI 16V og stepmotor feilen som ofte er.

 

 

Hva ER dette for noe?? KE-Jet som er helt på bærtur??

SKAL til treffet i morgen!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.