Maks felgbredde og str på A6 2012 ?

Anbefalte innlegg

Hei. Går i tenkeboksen om å handle ny bil om dagen, men det er en del brikker som må på plass først. Vurderer da som sagt en A6 2012 modell, blir nok bare grevling dessverre med 2.0TDI motoren. Har falt platask for dette karosseriet..Så til hovedspørsmålet, hvilken felgbredde og str sluker disse hjulbuene? 10.5x20 med 255/35/20 gummi? 21" blir vell litt stort når en skal prøve seg på 10.5 bredde? Hvis noen har bilder av denne modellene med noen concave hjul i 10.5x20" så hadde jeg satt pris på det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Går i tenkeboksen om å handle ny bil om dagen, men det er en del brikker som må på plass først. Vurderer da som sagt en A6 2012 modell, blir nok bare grevling dessverre med 2.0TDI motoren. Har falt platask for dette karosseriet..Så til hovedspørsmålet, hvilken felgbredde og str sluker disse hjulbuene? 10.5x20 med 255/35/20 gummi? 21" blir vell litt stort når en skal prøve seg på 10.5 bredde? Hvis noen har bilder av denne modellene med noen concave hjul i 10.5x20" så hadde jeg satt pris på det:)

 

Orig.dim er som du skriver 255/35 20, på 8,5x20 ET45. Eirik R i klubben hadde 9x21 ET35 med 255/30 21 på sin, det passa meget bra og stakk ikke for langt ut. Han hadde også 9 tom ET29 vinterhjul, da begynner det å nærme seg grensen utover. Men så brede felger som du snakker om, så må du ha justerbart for å få minimert glippa i skjermen og da forsvinner hjulet innover og oppover, som gjør hjul som stikker langt ut bedre. Så hvis vi definerer 9 tom ET30 som en slags referanse, så tilsvarer det 10,5 tom ET 49. Hva som butter innover er uklart, men tror neppe sistnevnte går. Dvs 10,5 tom er sannsynligvis litt bredt foran. 10,5x20 er lettere å få til enn 10,5x21, men ser vel ikke bedre ut hvis det havner for langt ut.

 

Bak skal nok 10,5 tom gå greit med høy nok offset, minst 45, helst 50. Vet heller ikke hva som butter innover der, men antar det er masse plass, dvs ingen aktuell problemstilling.

 

Ville helt klart satset på 21 tom på A6 4F/C7, man bør ha 30 profil (på dekk rundt 255 bredde) for at det skal bli rått, 255/35 vil nøytralisere 10,5x20 toms felgen slik at en smalere 21 toms felg totalt sett vil se bedre ut.

 

I mitt hode er dette en bortimot perfekt kombinasjon mellom brukbarhet og utseende på en slik bil:

 

Foran: 9x21 ET35, 255/30 21

Bak 10,5x21 ET50, 295/25 21

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håpa du skulle komme med et svar her, faktisk:) Hadde selv sett for meg 20" kanskje ble litt "lite" i diameter på en såppass stor bil, med store hjulbuer. Ønske er jo å ha concave hjul, ergo er den bredden veldig aktuel, hvis det går på. Og justerbart senkesett er så klart ett must..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håpa du skulle komme med et svar her, faktisk:) Hadde selv sett for meg 20" kanskje ble litt "lite" i diameter på en såppass stor bil, med store hjulbuer. Ønske er jo å ha concave hjul, ergo er den bredden veldig aktuel, hvis det går på. Og justerbart senkesett er så klart ett must..

 

Bra :) har jo ikke hatt slik bil selv, men syntes 21 så helt rett ut og absolutt ikke for stort. Jeg ville faktisk valgt 22 foran 20 på denne, 255/35 er ikke spesielt lavt og med lavere 20 toms dekk blir diameteren feil. Dette er sett ut fra et utgangspunkt at bilen skal brukes og at man ikke skal senke mest mulig og at mindre hjul kun ses som en fordel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant nylig en 4F A6 avant med 22" hjul RS6-2 felger, var absolutt ikke feil det heller:) 3.0TDI Quattro, ulempen er alder og km.stand. Ulempen med å handle 2012 modell er at quattro blir for dyrt, så må ta til takke for fwd. Så har ikke helt bestemt meg enda..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant nylig en 4F A6 avant med 22" hjul RS6-2 felger, var absolutt ikke feil det heller:) 3.0TDI Quattro, ulempen er alder og km.stand. Ulempen med å handle 2012 modell er at quattro blir for dyrt, så må ta til takke for fwd. Så har ikke helt bestemt meg enda..

 

Har sett etpar A6 4F med 22 tom, det er stort, men går sikkert med riktig offset og dekk og ikke for bred felg.

 

Her har du felger uansett hvordan A6 du kjøper : smil :

http://forum.vacn.no/showthread.php?251324-Audi-R8-replika-22-toms-felger-selges

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg testa 8,5 x 20 Et 45... på min 2013 3.0tdiQ idag. Hadde ikke mye å gå på innover foran faktisk. Bak så det ut som om det var greit med plass. Har vel en tomme å gå på utover både foran og bak.

 

Photo 22.01.13 17 14 47.jpg

Photo 22.01.13 17 15 07.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde med 22x9,5" ET35 med 255/30-22 dekk foran, på 4Gén som jeg hadde.

Det gikk akkurat utover, men var i grenseland. Usikker på hvor mye jeg hadde igjen innover, men hjulet gikk rundt ;)

Prøvde desverre aldri bak, men der er det mer plass både inn og ut enn foran.

Forøvrig ble 255/30 for mye gummi, mtp rulleomkrets - så hvis du går for 22" bør du ned i profil.

 

Merk deg at dette var mens bilen sto på understell med full høyde.

Etter senk ble 21x9 ET35 med 255/30-21 helt perfekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg testa 8,5 x 20 Et 45... på min 2013 3.0tdiQ idag. Hadde ikke mye å gå på innover foran faktisk. Bak så det ut som om det var greit med plass. Har vel en tomme å gå på utover både foran og bak.

 

Mulig det ikke er så masse plass innover, men hvis man får fingeren innimellom så er det fort 15mm da og da ville jo f.eks 9,5 ET48 gå likevel. Men ikke lett å måle det uten å prøve ulike hjul.

 

22 er bittelitt stort på A6 4G, men kan fungere pga at det er litt plass utover. Men man burde vel velge 235/30, 245/30 eller 275/25 for å få mest mulig riktig omkrets. Hvilken avgjøres av felgbredde og offset. Også bør/må man ha justerbart for å kompensere høyden pga de store hjulene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

22" ville jeg nok aldri valgt selv om jeg skulle kjøpt til felger..føler liksom at 20" på A6 4F / 4G blir litt som 17" på Golf, i minste laget..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..føler liksom at 20" på A6 4F / 4G blir litt som 17" på Golf, i minste laget..

 

Er enig med deg. Jeg hadde 20" vinter på min, og selv med senk, lavt innpress og litt konkave felger så det Ola Nordmann ut.

Jeg tror mye av det inntrykket ligger i, som Runar antyder, for mye gummi ifh diameter på hjulet.

A6 har vokst fra 4F til 4G, også standard-dimensjonene på hjulene. Derfor mener jeg at du må over 20" for å komme ut av standard-sonen. Unntaket er selvfølgelig 10"+ i bredde, men det er det neppe plass til foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

22" ville jeg nok aldri valgt selv om jeg skulle kjøpt til felger..føler liksom at 20" på A6 4F / 4G blir litt som 17" på Golf, i minste laget..

 

Golf har 225/45 17, det tilsvarer 225/30 20, dvs 20 er max med orig.omkrets.

 

A6 4F har 255/35 19, det tilsvarer 255/30 20. Finnes ikke lavt nok dekk i 21 til å beholde omkrets, må bli 245/30 som går, men som er litt stort egentlig.

 

A6 4G har 255/35 20, det tilsvarer 255/30 21. Finnes ikke lavt nok dekk i 22 til å beholde omkrets, men finnes 235/30 og 275/25 22 som gjør det mulig, og bedre plass utover i skjermene gjør det enklere.

 

Sånn sett tilsvarer 20 tom på 4F "19,5" tommer på Golf og 20 tom på 4G tilsvarer "18,5" på Golf. Litt mer enn 17 mao :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett litt på forskjellige dimensjoner her nå. I 21 er det masse som

 

21 med senk var griselekkert da, og 255/30 20 er jo for smått ift orig.dim. Tror nok 235/30, 245/30 22 eller 275/25 22 også går, men da er det en fordel med justerbart for å kompensere for at hjulene er litt store.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9x20 ET 25 med 255/30 går og fint

 

Sliter nok med ET25 på 9" felg... Jeg hadde ET29, og det var på millimetern foran, med senk.

 

Og Runar, 375 på en A6? Antar skrivefeil, eller har fantasiene tatt overhåndt? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter nok med ET25 på 9" felg... Jeg hadde ET29, og det var på millimetern foran, med senk.

 

Og Runar, 375 på en A6? Antar skrivefeil, eller har fantasiene tatt overhåndt? :)

 

Pirelli og Kumho 375/20 21 fantes visst en periode, men blir nok litt småbredt... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har flere bilder og spec's ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Jeg fikk montert 10,5/21 et 43 med 265/30/21 idag, har bare mobilbilder nå, da jeg tok av herligheten pga Rondane tur til helgen, og der er det snø. Skal legge inn bilder senere i kveld. Monterte også senkestag samtidig, måtte dog ha spesial dreid Spacere foran grunnet STOOOORE calippere. 7m.m

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_0240.JPGHei igjen.

Bilder, men bare mobilbilder, skal etter påske ta bedre bilder.

Ser muligens ut som om front felg/dekk stikker utafor, bildet lyver, den er akkurat innafor. Som dere også sikkert ser er dekk fulle av voks som dekkforhandleren bruker når de monterer dekka, har som sagt avmontert for tur på fjellet til helga. Tar clean up etter påske og foto. Vurderer salg av mine 20" AC cyclone 8,5/20 et 38 med Pirelli 255/35/20

IMG_0245.JPG

IMG_0244.JPG

IMG_0243.JPG

IMG_0242.JPG

IMG_0241.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.