Audi S6 2.2 20vT Quattro vurderes solgt

Anbefalte innlegg

Vurderer nå å selge den bilen jeg aldri skulle selge, da fristelsen for nybil er kommet. Bilen det er snakk om er en 1995 modell avant, som jeg kjøpte i September 2011 og har siden da stelt svært godt med den. Girkasse, diff og motor fikk oljeskift med filter på motor rett etter handelen. Den er blitt eu-godkjent i mitt eie, så er eu-godkjent frem til Mai 2014. Ifb med eu-kontroll ble det byttet opphengkule høyre frem (komplett bærearm), vindusviskere, overhalte kalippere bak, nye skiver og klosser bak, håndbrekket ble strammet opp, sveist en eksoslekkasje på bakre lyddemper ++.

 

Det som er blitt gjort i mitt eie er at det ble handlet inn orginale Bolero 8x17" felger (+ reserve hjul i 8x17" Bolero), byttet 2 nedre dørlister, montert 3-eiket ratt, pioneer spiller med 3 pre-out, ettermontert xenon i nærlys 4300k, byttet begge tenningsmodulene, byttet plugger, byttet plugghetter, trekt opp alt innvendig listeverk med carbon folie, ny girkule og mansjett, byttet batteri, byttet instrument, byttet regulator på dynamo, byttet oljetrykksføler, komplettert bakluke innvendig med deler da alt av deksler manget når jeg kjøpte den +++. Vanskelig å komme på alt nå, men alt som er av deler som er handlet inn har jeg kvitteringer på som ligger i en perm i bilen. Bilen fikk en verkstedtur i 2009 der mye ble byttet av forrige eier, inkl reg.reim på 220 000km, har ikke kvitteringen forran meg så vanskelig å huske.

 

Av rust så er det minimalt, finnes kun litt på bakluke ved kanten rundt ruta, samt en liten skade/bulk på bakluke (øvre del). Motor er chipet med MTM, lader 1.2 bar, installert turbotrykksføler, kjører med N75 inkoplet og ikke MBC. Har pr idag åpent filter, men blir byttet tilbake til orginalt filter.

 

Ingen oljeforbruk på denne, heller ikke blårøyk av eksosen.

 

Generel info om bilen:

* 1995 modell (import i 1997-1998 mener jeg)

* 5 trinns manuell

* 3-eika ratt

* Sportsunderstell fra fabrikk

* Takluke (ikke i glass)

* Lyst stoff interiør

* Orginal Bose stereo (org forsterker er fortsatt montert, og fungerer perfekt)

* 120amp dynamo

* Km.stand 256 000km ish (instrument er byttet og står idag på 251 000km) Byttet grunnet kjørekomputer på det andre ikke fungerte. Dato og daværende km.stand er notert, slik at km.standen er korrekt til enhver tid.

* 2 sett med 17" felger følger med, inkl 1 stk Bolero 8x17" reservefelg me dekk

* 16" vinterfelg-sett med 2 nye piggfridekk

* MTM 303 chip - antar 270hk reele hk, skyver greit, lader 1.2 bar (ingen nykking eller fjusking) + 1.9 bars WG fjær

* 3" DP i rustfritt, med nye pakninger og 3" eksos + fleksirør ett stykke bakover (all orginal eksos som er erstattet følger med)

* Rullegardiner i bakdører og bakluke

* Nye orginale S6 emblemer er montert (kun frem, ikke montert bak enda men har liggende for bakluke)

* Elektriske vinduer bak og frem

* Elektrisk takluke, med vipp-funksjon

* Toppdeksel-pakningssett følger med (trodde den måtte byttes, men tok feil)

* Har også handlet en komplett AAN blokk med all innmat (veiv, råder, stempler) osv som følger med.

*Orginal Audi S6 Instruksjonsbok på NORSK følger med, strøkent eksemplar

* Fjerner bakrutevisker, tettet med glassplugg (har visker og motor liggende)

* Maks hengervekt m/brems 1650kg

* Maks hengervekt u/brems 750kg

* Cruise Control (virker ikke, uvisst årsak)

 

Lakkode: LZ9U

 

Utstyrskoder:

 

X0A = National sales program Germany

B0A = Component parts set without country-specific design requirement

C5H = Alloy wheels 9J x 19

G0G = 5-speed manual transmission for four-wheel drive vehicle

H5L = Tires 205/45 R 16 87W xl

J0J = Battery 300 A (63 Ah)

M1S = 5-cyl. gasoline engine 2.2 L/169 kW 20V closed-loop catalytic converter base engine is T3V

Q1D = Sports front seats

1AH = Electronic differential lock (EDL)

1G3 = Alloy spare wheel with original equipment tires

1MR = Leather steering wheel

1N1 = Power steering

3AF = Right exterior mirror: convex, electrically adjustable and heated

3BS = Left exterior mirror: aspherical, electrically adjustable and heated

T3V = 5-cylinder gasoline engine 2.2 L unit 034.K

3S2 = Black roof rails

4UE = Air bag for driver and front seat passenger

0G1 = Gearshift lever

8AE = Radio "RCD310 MP3"

8GL = Alternator 120 A

8FA = Without second battery

8RQ = Speakers (active) with BOSE sound

1KE = Disc brakes, rear

1LC = Disc brakes, front

3FQ = Electric sliding/pop-up sun roof with automatic pre-selection

3YB = Door pockets, front

1BE = Sports suspension/shock absorption

 

Så til det som er "negativt":

* Håndbrekwire bør byttes for at håndbrekket skal virke 100%. (Begge wire er byttet og håndbrekk fungerer 100% nå)

* Ikke særlig fin i lakken etter 14-15 år på norske veier (normal slitasje).

* Liiiten pulsering i bremsepedal, men bremsene fungerer kjempefint og ABS fungerer 100%.

* Slitasjehull på ene sidepute på førerstol

 

Beklager for lite bilder, men bilen er stort sett slik en ser på bildene med vinter og sommerhjul.

 

Påtar meg retten til å trekke denne for salg om jeg skulle ombestemme meg.

 

Prisantydning: 75 000,- + om.reg.

 

 

ImageUploadedByTapatalk1335026346874358_zpsdb99a55b.jpg

 

ImageUploadedByTapatalk1335026327699194_zps3f5ac67a.jpg

 

ImageUploadedByTapatalk1335026317961990_zps0e9eab80.jpg

 

ImageUploadedByTapatalk1334707619454015_zps5c30ffa2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt flere bilder..

 

Plata baki der stereoen er er idag trekt opp med sort filt

 

P1020452.jpg

 

ImageUploadedByTapatalk1335529763970659_zpsb8b7fc00.jpg

 

ImageUploadedByTapatalk1334823292104962_zpsf535c67b.jpg

 

IMG_1394_zps9dcbb788.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

er det "nybil" som i helt NY, eller tar du innbytte i annen eldre bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NY som i "bestillingsny" blir det ikke, har ikke tid til sånt..:P Bytte kan også alltids være aktuelt, HVIS det er rett bil. Sikter egentlig til 2012-2013 Audi A6, men har ikke bestemt meg 100% så kan alltids komme med forslag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer dette med vognkortet ditt:

 

Tilhengervekt m/ brems: 1650

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er offshore så det får jeg ikke svart på dessverre. Noe som ikke stemmer mener du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sjekket vognkortet mitt siden jeg har identisk bil, og 1650 stemmer det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var synd, trenger mer hengervekt og en S6 blir jo aldri feil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snodig, min '95 S6 er registrert for 1900kg hengervekt... Hmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1650kg er det korrekte antall kg S6 2.2T har lov til å dra i norge etter 12% reglene :) (V8 1900kg)

 

Noen har fått høyere , men antar det var noe mix og triks ved import og førstegangs registrering :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er brukt servopumpe handlet inn, og bilen vil bli satt på verksted så snart pumpa kommer i posten. Den vil bli byttet, og all ny veske vil bli etterfyllt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et tips ang pulserende bremsepedal kan skyldes knekt ABS ring. Dette oppdaget jeg da min pulserte mer og mer og mer og mer :P Er verdt en kikk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde ABS bremsene vært fucked. De fungerer 100%. Pulseringen blir ikke mer og mer, har blitt mindre med tiden, men har siste tiden stått fast på samme pulsering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tråden stenges, og bilen trekkes for salg inntil videre! Bestemt meg for å fikse restrerende småting, før ett eventuelt salg. (hvis det blir salg)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter myyyye tenking åpner jeg denne igjen, dessverre :( Vurderingen er vurdert ut ifra situasjonen slik den er. Jeg jobber borte 6mnd i året, og på friperiodene går tiden med til oppussing av hus og familie, så må vell bare innse at tiden strekker ikke til. Dette er veldig tungt, har tross alt hatt denne bilen i 2 år nå, og har aldri vært ett feilslag, å har fungert plettfritt! Har svært mye snacks til bilen som f.eks, 034 silicone hose for turbo, RS2 manifold, flett ny Sachs Performance trykkplate, organisk lamell og utløserlager, 3 bars mapsensor, ny bredbåndslambda, 034 high output coilkit, 7a kammer, intercooler, sparco 4 punktsseler ++++. Dette kan enten selges SAMLET utenom, eller følge med bilen. 17" Bolero felger er godkjent og stemplet i vognkort, med 235/45/17 gummi.

 

Har en AAN blokk liggende som kan følge med, AAN topp og en ABY blokk med JE stempler med coating på skjørt, scat råder, 81.5mm boring, slipt veiv og råder, montert sammen av Tore "Topplokk" og montert med overdim. lager.

 

Det vil bli laget egen "delesalg" tråd under "Deler Selges".

 

Bil med ALLE deler blir 95 000,- eventuelt 75 000,- Uten deler. Ingen heftelser og bilen kan leveres før 21.August, eventuelt etter 20.September, da jeg reiser offshore 21.August.

 

Legger inn informasjon etterhvert som jeg kommer på det.

 

Vil kun ligge her på forumet inntil videre.

 

Kan kontaktes pr PM eller tlf 404 93 201.

 

Kommer med ett par nyere bilder av bilen.

 

ImageUploadedByTapatalk1375902191.874438.jpg

 

ImageUploadedByTapatalk1375902208.124071.jpg

 

ImageUploadedByTapatalk1375902242.647118.jpg

 

ImageUploadedByTapatalk1375902305.110698.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump! Om denne blir solgt så har jeg ikke bil med 4x4 og krok, ergo har jeg, og samboeren vært inne på tanken på å kvitte oss med begge bilene å gå til innkjøp en av dyrere bil med 4x4 å krok. Touranen vil ikke bli annonsert riktig enda, men Audien blir bunpet regelmessig til det er kjøper på bil, og alle deler! Audien vil også havne på finn.no etterhvert..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.