Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sommeren nærmer seg (yeah right...), men uansett er det tid for å planlegge hjul :)

 

Selger såvidt brukte felger, uten dekkene som jeg tenkte beholde.

 

Audi R8 replika, 9x22 ET48, 5x112 boltsirkel, ø66,6 boring.

 

R8 reps.jpg

 

Passer til større Audi, f.eks følgende:

 

A6 4F (litt stort, men går med 235/30 pga riktig offset)

A6 4G (teoretisk også litt stort, men skulle gå helt fint og innenfor 5% med f.eks. 245/30, 275/25 eller 285/25)

Allroad 4F (235/30)

Allroad 4G (255/30)

A8 (245/30 til 265/30, avhengig av modell, bredere dekk sikkert også ok)

Q3 (235/30, men litt stort, i grenseland)

Q5 (265/35 e.l.)

etc

Hvis noen tør, så kan man jo sikkert bruke dem på Passat Alltrack også. Men ikke klag hvis det subber :)

 

Ta kontakt ved spørsmål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener du det skulle være mulig med disse, f.eks. med 235/30 foran og 275/25 bak, på en S-line A6 4F? Det ser ut som om rullediameter blir litt stor ja. Jeg sjekket ift. de hjula jeg nå har (245-40-18), men der er det også mye plass igjen.

 

Ronny

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener du det skulle være mulig med disse, f.eks. med 235/30 foran og 275/25 bak, på en S-line A6 4F? Det ser ut som om rullediameter blir litt stor ja. Jeg sjekket ift. de hjula jeg nå har (245-40-18), men der er det også mye plass igjen.

 

Ronny

 

Jeg har sett 2 A6 4F'er med 22 tom, en dansk en i Gatebil og en i Skien. Sistnevnte hadde 9,5x22 ET35 tror jeg, men det må ha subba villt uansett dekk. 22 er egentlig for stort på disse, men har man justerbart og vil ha noe som skiller seg ut, så er det mulig. Jeg tror 9x22 ET48 er omtrent akkurat der hjulet må sitte for å unngå store problemer. Hadde selv 9,5x21 ET55 med 245/30 21 på min gamle og det gikk veldig bra. Med 235/30 vil både dekk og felg være omtrent på samme sted, bare litt høyere.

 

Ville helt klart valgt 235/30 rund baut (man får 225/30 22 også, men det er et USA dekk, Lexani, neppe godkjent i EU), 275 på samme felgbredde er unødvendig og vil kun gi problemer pga bredden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som skal satse litt stort i 2013?

 

Legger hjulene på finn.no om noen uker, men i verste fall får jeg putte vinterdekk på dem og bruke dem selv...hvis det finnes rett dekk, jeg tviler :)

 

Her er et litt bedre bilde av samme type felg på bil, dog i etpar tommer mindre dimensjon på Passat.

Passat R8.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som skal satse litt stort i 2013?

 

Legger hjulene på finn.no om noen uker, men i verste fall får jeg putte vinterdekk på dem og bruke dem selv...hvis det finnes rett dekk, jeg tviler :)

 

Her er et litt bedre bilde av samme type felg på bil, dog i etpar tommer mindre dimensjon på Passat.

 

Hei.

Vil dette passe min 2011 A6 limo, har 20" nå med 255/35 .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Vil dette passe min 2011 A6 limo, har 20" nå med 255/35 .

 

Hei igjen.

 

PS: jeg har originalt luft fjæring ! Om det vil spille inn negativt eller positivt ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Vil dette passe min 2011 A6 limo, har 20" nå med 255/35 .

 

Det går bra, spesielt med mindre dekk jeg jeg bruker, ville valgt 235/30, 245/30 eller 275/25 for å få nærmere orig.omkrets.

 

Hadde egentlig ikke tenkt å selge felgene lengre siden de sitter såpass bra på bilen min nå, men hvis du kommer med et ok bud, så blir de dine. Du kan jo sjekke litt dekk på http://www.prisjakt.no for å se hva de koster.

 

Luftfjæring er jo bare en fordel, da har du kontroll på senken og kan tilpasse til hjulene størrelse.

IMAG0409.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Runar.

 

Har litt lyst til å ta turen opp til deg for å se disse "live", har du de på Allradden nå ? På bilde ser de jo ikke alt for store ut, så dette frister jo litt !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Runar.

 

Har litt lyst til å ta turen opp til deg for å se disse "live", har du de på Allradden nå ? På bilde ser de jo ikke alt for store ut, så dette frister jo litt !

 

Ja det går an det, gir er mye bedre grunnlag for å vurdere om det er interessant.

 

Eirik R prøvde tilsvarende hjul på sin sedan i fjor, se her:

http://forum.vacn.no/showthread.php?225182-Min-2012-Audi-A6-2-0-TDI-MLT-Limo/page2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det går an det, gir er mye bedre grunnlag for å vurdere om det er interessant.

 

Eirik R prøvde tilsvarende hjul på sin sedan i fjor, se her:

http://forum.vacn.no/showthread.php?225182-Min-2012-Audi-A6-2-0-TDI-MLT-Limo/page2

Hei igjen.

 

Syns de 22" RS4 felgene så "små" ut jeg, mine 20" ser jo minst like store ut, mmmmmmm.

 

Vi kan kanskje finne en kveld til uka som jeg kan "rase" opp til deg fra Lier !?

Skal til "harryland" Strømstad nå til helgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Syns de 22" RS4 felgene så "små" ut jeg, mine 20" ser jo minst like store ut, mmmmmmm.

 

Vi kan kanskje finne en kveld til uka som jeg kan "rase" opp til deg fra Lier !?

Skal til "harryland" Strømstad nå til helgen.

Ja det ser ikke så brutalt ut, men jeg tror det mest er fordi bildet er så nært samt at det er litt dekkside som gjør at felgen ikke ser SÅ svær ut. Men det viser vel at selv en tomme for store hjul kan se ok ut,men ville som før sagt valgt litt mindre dekkside for å både få bilen lavere, fremheve felgene bedre og få like omkrets som 255/35 20.

 

Til uka unntatt tirsdag skulle nok kunne passe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er en stund siden det ble skrevet noe her sist, men -ville dette sett bra ut på en Q5?

Ser Q5`en har ET39 originalt, det vil ikke gjøre stort utslag mtp felgens ET...eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er en stund siden det ble skrevet noe her sist, men -ville dette sett bra ut på en Q5?

Ser Q5`en har ET39 originalt, det vil ikke gjøre stort utslag mtp felgens ET...eller?

 

Tror dette ville blitt bra med Q5 med 265/35 dekk, men ville nok spacet de ut til ET33 for å få de litt ut. Meg bekjent er orig. 20 tommerne til Q5 8,5x20 ET33.

 

Men har bestemt meg for å beholde hjulene siden de sitter såpass ok på bilen. Kanskje til salgs neste år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt ok. Takk for tilbakemelding. Er tiltenkt neste års ekskapader I så tilfelle ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer de fks B7 ? 2007 modell, utrolig fine felger og holder på å finne noen for sommeren =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer de fks B7 ? 2007 modell, utrolig fine felger og holder på å finne noen for sommeren =)

 

Nei, er vel kortversjon, 2 tommer større enn originalt selv med 235/30 dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kule felger.... Kunne kanskje hatt de på S8 D3. Er de fremdeles til salgs? Hva skal du evt ha for dem? Eller hvor får man tak på disse? Jeg fant ikke noe under den prisjakt-linken.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kule felger.... Kunne kanskje hatt de på S8 D3. Er de fremdeles til salgs? Hva skal du evt ha for dem? Eller hvor får man tak på disse? Jeg fant ikke noe under den prisjakt-linken.....

 

Jepp de er ganske tøffe. Siden tråden ble lagt ut har jeg lagt på Vredestein 255/30 22 dekk og brukte hjulene sommeren 2013. Passer rett på A8 med de dekkene, tenkte prøve å selge komplett. Ville nok vurdert ca 15mm spacer til A8 for å få det litt mer ut. Felgene har fått etpar merker, men ikkeno alvorlig.

 

Kjøpte de fra ebay i England, men har ikke sett flere som selger dem. Vi kan diskutere pris på PM, hvis du fortsatt er interessert. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solgt for lenge siden, men greit å legge det inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.