Anbefalte innlegg

Heisann.

 

jeg er på utkikk etter en PG blokk fra Golf/corrado/passat G60 :)

 

har noen små krav jeg ønsker oppfylt. og det er at det fortrinnsvis ikke skal være slitekant i blokka (vanskelig og innfri, men prøver meg)

 

ønsker ikke komplett motor eller topp. kun blokk med veiv/råder/stempler/Oljepumpeaksel osv. eksterne aggregater trengs ikke

 

 

såh, om du har ei blokk. som er i litt for god stand. si ifra

 

 

Dan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha blokk uten slitekant tror jeg at jeg ville gått for en "standard" 1.8 blokk - virker som om de ofte er mye finere - og stappet inn G60 innmat.. :-)

Finner i praksis ingen PG-blokker uten slitekant - og G60-innmat er det nok mange som har liggende.. Jeg har iallefall stempler en liten bunke stempler, råder og veiv(er)..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tro meg. jeg er klarover dette :) derfor jeg er kresen, for jeg veit det finnes en plass :)

 

hadde det ikke kosta så jævlig mye og borre (2000+moms) samt prisen på overdim stempler. så hadde det vært nada stress og brukt ei standard PG blokk.

 

jeg har en plan. og den involverer en PG blokk som jeg kan dokumentere anskaffelsen fra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo til nød strekke meg til ei PG blokk med absolutt minimalt med slitekant og :) dævver ikke av en knapt følbar en :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en passat G60 syncro motor (pg).. Kan prøve å få pelt av toppen på den i løpet av de nærmeste dagene og se på tilstanden på den for deg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjør det :) hadde vært kræm om du gadd det :)

 

 

har sett litt på div bilder på nett. men usikker på om det går, noen som har bilde av baksida på ei PL blokk?

 

poenget er at det skal gå ann og feste vinkeldrevet til syncroen :) PG blokka veit jeg har dette. men satans usikker på om PL har det. ser nesten slik ut på div bilder, men klarer ikke helt og huske hvordan baksida på PL blokka ser ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har da en pg motor hær, ikke bekreftet km stand 150k.

Tror forresten det blir vanskelig å spore opp opphavet til den, jeg kjøpte av en som kjøpte av en annen osv, sto i en golf fwd org...

 

Om det i det hele tatt er intressangt med en så langt borte kan jeg prelle av toppen en vakker dag å se etter slitekant...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det går nok bra :) men du må pelle av toppen først og inspisere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekka litt rundt PL blokk, funker ikke. har ikke øvre feste for vinkeldrevet. så må bli PG :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

utvider dette søket til også PL/KR BLOKK (Dvs, ikke komplett motor. det trenger jeg ikke)

 

kun blokk m/innmat. minimalt med slitekant er ønsket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spretta blokka idag, men hvor mye er for mye slitekant?

Der er slitekant, ikke synlig for øyet, men kjenner det såvidt med fingeren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en KR motor stående visst du skulle være intressert, har ikke demontert den for å sjekke tilstand på sylindere, km i følge forrige eier er ca 180-190km,

vet du sa du ikke er intressert i komplett motor, men tenkte nå bare eg skulle si ifra just in case :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spretta blokka idag, men hvor mye er for mye slitekant?

Der er slitekant, ikke synlig for øyet, men kjenner det såvidt med fingeren...

 

Setter negln seg fast så er det for mye. Send meg gjerne et godt nærbilde :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en KR motor stående visst du skulle være intressert, har ikke demontert den for å sjekke tilstand på sylindere, km i følge forrige eier er ca 180-190km,

vet du sa du ikke er intressert i komplett motor, men tenkte nå bare eg skulle si ifra just in case :)

 

Selger du hele shiten for en tusing så kan komplett motor være interessant det. Men primært på blokkjakt :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Negla stoppes ikke, men kjenner kanten... du kan evt få noen som har mer peiling enn meg til å komme å se på den...

7e2yzehe.jpg

 

Blokka er hvertfall demontert nå, så den settes inn å lagres til noen får bruk for den...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selger du hele shiten for en tusing så kan komplett motor være interessant det. Men primært på blokkjakt :-)

 

1200,- så er motoren din, men den må hentes eventuelt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en KR-blokk liggende jeg. Mener sylinderveggene er ganske bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1200,- så er motoren din, men den må hentes eventuelt

 

blir litt vanskelig og komme seg fra indre østland til bergen :) hadde det ordna seg med frakt på en måte så kunne det gått ann det

 

- - - Updated - - -

 

Har en KR-blokk liggende jeg. Mener sylinderveggene er ganske bra.

 

ta deg en god titt på den :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Negla stoppes ikke, men kjenner kanten... du kan evt få noen som har mer peiling enn meg til å komme å se på den...

 

 

Blokka er hvertfall demontert nå, så den settes inn å lagres til noen får bruk for den...

 

mye småriper ute og går her ser det ut til :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve å huske å ta en titt på den i morgen tidlig, så kan jeg sende deg bilder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.