Vestfold: Rørleggere søkes for spørsmål

Anbefalte innlegg

Som topic sier... Noen rørleggere her i klubben i Vestfold? Evt andre med kraftig verktøy til å lage hull i en mursteinsvegg.

 

Lurer på om det er noen som har kraftig verktøy for å lage et hull til avløpsrør rett igjennon en mursteinsvegg på verkstedet vårt. Vanlig drill duger ikke. Må være noe kraftige greier... Vil ha et hull på 32-50 mm.

 

Siden sluket i gulvet har "råtna" tett over lang tid, ønsker vi å bare flytte avløpsrøret rett ut i veggen og ut på baksiden.

 

Noen som har, kan være behjelpelige med det?

 

Leif Egil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har traktor.........nei..det var en spøk...dvs da hadde vel hele veggen falt og jeg kjører ikke traktor helt opp dit........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om ikke veggen er for tjukk eller massiv kan dere jo pigge et hull.

Blir ikke akkurat rundt og fint, men hull blir det : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spørs jo hvor pigg man er den dagen...eh...nei nå skal jeg slutte å ødelegge tråden til Leif E med dårlig mandagshumor....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som martin sier, kjøp en borhammer på Europris til 400,-, og en liten pose husfix eller annen hurtigsement. I pakka til borhammeren er det med både bor og meisler, så hvis du jobber deg gjennom fra begge sider bør det gå greit.

Litt muring til slutt, så er alt på plass!

Alternativt, lei en betonghullsag hos Edh, og gjør jobben på halve tiden.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg fra vestfold, men er rørlegger lell...

 

Du kan leie en Hilti TE-72 (TE-50 kan også gå) el. på ditt lokale CAT utleieservice (eller tilsvarende byggmaskinutleie), sammens med bor av ønsket dimensjon, kan umulig tenke meg at dette vil koste mer enn en 3-400kr for en dag. Kan også leie kjerneboringsutstyr der, men bruker veldig sjelden dette til dimensjoner under 50mm, koster dessuten utrolig mye mer å leie og det blir mye vannsøl ut av det.. Kun hvis det er problemer med enorme mengder armering vi bruker dette (og da bestiller vi helst en betongsager)..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha! Snakka med service gutta på jobben i dag, og de hadde en sånn svær monster drill som var beregnet til å borre i mur/murstein.. Så låner den i morgen, samt et 32 mm borr...

 

Da blir det nok hull i veggen tenker jeg! :D

 

Takk for alle tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.