VACN Hovedtreff 31. Mai - 2. Juni, Hvem skal fra Telemark ?

Skal du på hovedtreffet 31. Mai til 2. Juni ?  

7 members have voted

  1. 1. Skal du på hovedtreffet 31. Mai til 2. Juni ?

    • Ja, så klart ! Klubben fyller 20 år !!
      7
    • Nei, kan dessverre ikke !
      0


Recommended Posts

Hei alle !

 

 

I år som i fjor, håper jeg på et godt oppmøte fra Telemark Lokallag. Håper også at vi kan bli ennå fler!

 

Satser på å få til felleskjøring, med start fra Moheim (Telemarksporten) som i fjor. Gjerne da at vi møter Agder, Vestfold og evt Oslo på veien, og får til en stor kolonne. (Tidspunkt kommer senere)

 

Dette er treffet jeg håper alle blir med på, i og med at klubben er 20 år, blir dette et meget bra treff, et treff vi alle vil huske!

 

Forandringen fra i fjor til i år, er at det blir hele 3 dager med banekjøring !! Dette blir tøft!

 

 

Les mer om treffet her:

 

 

Datoen for hovedtreffet på Våler er satt! Banen er markert på kartet her: http://kart.gulesider.no/m/IOuNH

 

I forbindelse med klubbens 20-Årsjubileum i år vil klubben stille med matservering og musikk nede på campen på lørdagskvelden, gratis for alle medlemmer!

 

Program :

 

50 kr inngang pr pers

100 kr utstilling

400 kr banekjøring tre dager

200 kr i obligatorisk forsikring pr sjåfør som skal kjøre på bane

 

Parkering er gratis

 

Fredag:

 

14:00 - Registrering og teknisk starter

15:30 - Førermøte

16:00 - Banekjøring starter

19:00 - Banekjøring avsluttes

 

 

Lørdag:

 

08:00 - Porten åpner

09:00 - Førermøte

09:30 - Teknisk kontroll starter (Vi starter tidligere om praktisk mulig)

10:00 - Banekjøring starter

12:00 - Bedømming av utstilte biler starter

14:00 - VACCS

16:00 - Bedømming avsluttes

18:00 - Banekjøring avsluttes

19:00 - Felles grillmat og musikk på campen

 

Søndag:

 

08:00 - Porten åpner

12:30 - Førermøte

13:00 - Banekjøring starter

15:00 - Premieutdeling utstilling

16:00 - Premieutdeling VACCS

18:00 - Banekjøring avsluttes

 

 

 

Banekjøring

 

* Bilen skal være i forskriftsmessig stand

* Bilen skal bestå vår egen teknisk kontroll

* Det er påbudt med hjelm for alle i bilen - fører + èn passasjer er maks.

* Kjørelys er påbudt så lenge man er på banen

* Alle vinduer og soltak skal være lukket. (Soltak på vipp er OK)

* Førermøte- og/eller opplæring er påkrevd

*Ingen påmelding

* Det er gentleman's prinsippet som gjelder: slipp forbi raskere biler på oversiktlige plasser og vis hensyn overfor de som er mindre erfarne enn deg !

 

 

Unntak fra kø-prinsippet:

 

- Biler som har instruktør ombord

- Noen i Crewet som arrangerer treffet slipper å ha bilen i ordinær kø, da det er bedre at de bruker tiden på å avvikle treffet enn å ta lengre pauser for å stå i kø.

 

- Det er i utgangspunktet kun VW, Audi, Seat og Skoda som tillates på banen.

Unntak er instruktører og andre i arrangementskomiteen. Er det veldig lite trafikk som på Rudskogen så tillater vi andre merker. Dette tar vi stilling til fortløpende og avgjøres av baneansvarlig på stedet.

 

 

Overnatting

 

Overnatting i egen regi på "campingjordet" i tilknytning til banen eller de forskjellige campingplassene, hotell eller hytteutleiene som finnes i området. Fest og moro på kveldstid er bare hyggelig, men bruk hodet og husk at vi alle representerer klubben også på kveldstid

 

For de som foretrekker å bo på hotell, så har vi fått ett tilbud fra Rica Elgstua Hotel

 

500/700.- for første natt, deretter 895/1145.- per natt for enkeltrom/dobbeltrom.

 

Kontaktinfo :

 

post@elgstua.no

 

Tlf: 62 43 10 10

 

Oppgi Vw-Audi Club ved bestilling.

 

Nytt ang banekjøring:

 

Innledning

 

NBF holder på å utarbeide nytt Reglement for Banekjøringsdager på vegne av Myndighetene, men det er ikke formalisert ennå. Allikevel vil en del tiltak for Motordager bli iverksatt for sesongen 2011 for VW Audiklubb som sammen med Gatebil vil være pionerer for ”Motordager” i samarbeid med NBF. Tiltak som hastighetsbegrensning, kjøring med Instruktører, kjøring bak instruktørbiler er nevnt. Vi (Vidar Gustavsen og Hans Frisak) jobber med å gjennomføre tiltak som øker sikkerheten uten at det går ut over kjøregleden!

Vi håper at alle forstår dette og er positive til de tiltakene vi har valgt som er basert på riskovurdering etter mange års erfaring med banekjøring.

 

Føreropplæring

 

Alle skal gjennomgå Føreropplæring for å få NBF’s Banekjøringslisens. Det blir et lite skippertak på dette i år for å få alle gjennom føreropplæringen. De som har deltatt på kurset blir registrert og får et bevis på gjennomført kurs. Senere vil kurset kun bli kjørt for nybegynnere. Kurset er på ca 45 minutter som avholdes samme dag som banekjøringen. De som kan holde slikt kurs for oss er personer som kjenner til NBF og typisk banekjøring. NBF skal godkjenne disse personene. Anbefalte personer: Laila Tyskeberget, Stian Sørli, Kjell Aaen, Hilding Haustreis og Hans Frisak. Kursmateriell for føreropplæringen blir utarbeidet spesielt rettet til denne type banekjøring. Kursmateriellet godkjennes av NBF.

 

Instruktører som sitter på med uerfarne sjåfører.

 

De som har kjørt mye på bane tidligere trenger ikke å kjøre med Instruktør. Kriteriet er at dersom man har kjørt færre enn to dager på Våler, Rudskogen eller Mo i Rana med mange biler på banen samtidig, regnes man som uerfaren.

De som skal være instruktører er personer med mye kjøreerfaring fra denne type banekjøring. Løpsleder velger hvem som er skikket til å være Instruktør. Kravet her bør være at de som et minimum har H-lisens, minst 5 års erfaring med banekjøring samt deltatt i hastighetsrace. (Roger Sandberg, Lars Svelander).

 

Merking av biler med ”nye” sjåfører.

 

Alle som ikke har baneerfaring må kjøre med ett godt synlig L klistremerke de tre første dagene de kjører på bane. Dette for å synliggjøre at han ikke er erfaren i forhold til andre sjåfører og banemannskap.

 

Tydelig merking av biler som går på E85

 

E 85 brenner med usynlig flamme og utgjør en økt risiko. Det er viktig at alle er klar over dette og hvilke biler det gjelder.

Klistremerke med E85 godt synlig på bilen. Bileier må sørge for dette. Dette sjekkes på teknisk.

 

Teknisk Kontroll av alle biler.

 

Alle biler skal gjennom en teknisk kontroll før de får kjøre. Dette tas på banekjøringsdagen utført av klubben’s tekniske kontrollanter. Ved siden av de vanlige kontrollpunktene, så vil det bli kontroll av at bremsevæsken tåler minst 200 grader.

 

Alkotest

 

Alkotest på morgenen hver dag av 4-5 stk.

Ikke krav, men bør gjøres av Arrangør når det er stevne over flere dager.

 

Kjøreutstyr

 

Alle skal kjøre med hjelm som er godkjent av Veidirektoratet. Alle bør ha godkjent kjøredress og kjøreutstyr (hansker, sko), men som et minimum skal alle ha langermet trøye, langbukse, hansker og sokker i ikke brennbart materiale, bomull eller ull. Dette gjelder både fører og passasjerer. Målet er og få alle til å ha godkjent kjøredress og kjøreutstyr i løpet av en 2 års periode. Det oppfordres derfor til å anskaffe seg en FIA godkjent kjøredress dersom man skal kjøre på bane.

 

Flaggvakter

 

Flaggvakter skal være spesielt oppmerksomme på uerfarne sjåfører, uvettig kjøring, biler med E85 merke. Skulle de se noe som ikke er bra melder de fra til Løpsleder. Han melder så videre til Påslipp så de kan si fra til sjåføren hvorfor han ble svartflagget. Er det en ulykke melder dette også direkte til Løpsleder som igjen melder til ambulanse/tauing/Påslipp.

 

Konsekvenser for fører

 

Tilsnakk og karantene for uvettig kjøring/brudd på bestemmelsene. Straffene kommer an på overtredelsen. Straffen kan være karantene en eller flere timer, eller ut sesongen. Løpsleder bestemmer straff.

 

Klasser VACCS

 

Klasse A (

Klasse B (5,2 - 7,0 kg/hk gatedekk)

Klasse C (> 7,0 kg/hk gatedekk)

Klasse R (Alt fritt)

 

 

 

Dommere for utstilling

 

Ved å stille ut sier du også JA til å kunne bli trekt ut som dommer.

 

http://forum.vacn.no/showthread.php?252829-VACN-Hovedtreff-V%E5ler-31-Mai-2-Juni-2013!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om ikke noe annet inntreffer, så er jeg med innover :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Her inntreffer det ikke noe annet Espen, her må du bare bli med :) Kjerringa får vente hjemme å passe bikkja ;) haahah :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Satser på at jeg blir med i år:) hvis bilen ikke har tenkt å streike på Nebbenes slik som sist: eek :

 

Hadde vært gøy å kjøre sammen.

 

Snakkes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Må vel få til det :) regner med at jeg har kommet meg "litt" nærmere bakken og fått litt større hjul så jeg tør å vise meg offentlig :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blir vell felles kjøring innover da renger jeg med?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goood :)

 

Ja, blir felles kjøring Aleksander ! :) Offc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.