Jernbanestøv fra utlevering av ny bil

Anbefalte innlegg

Fikk levert ny bil i september, en candyhvit up!. I November når jeg skulle legge på et lag med voks, så merka jeg at det var masse bittesmå brune prikker. Dette må da være jernbanestøv. Fikk fjerna noe av det med clay, men ikke alt. Så er da spørsmåle:

Tror dere at Møller er villige til å rette opp i dette et halvt år senere?

Hvis ikke, er det noe annet enn clay jeg kan bruke?

 

Jeg er på nybegynnerstadiet innen bilpleie. Så hvis det blir for avansert, blir jeg nok nødt til å levere bilen inn til firma.

 

Takker på forhånd for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iron X er laget for slike oppgaver :)

 

Spray på, vent noen minutter så spyl...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

+1 for Iron-X

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer i på Ironx, og dette er vel like gjerne fra piggdekk som fra jernbanen etter levering vil jeg tro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merka dette før piggdekka var på. Er prikker på hele bilen, så tvile på at det har med piggdekk å gjøre.

 

Men SUPERT, Iron-X er handlet. Nå venter bare en ledig dag og lån av varm garasje :) Takk for hjelpa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både iron X og eventuelt prickbort burde fikse dette ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det funket ihvertfall på min hvite bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette støvet har kommet av at du har kjørt på veien. Det er ikke bare jernbanen som skaper metallstøv. Det ligger alltid på veien, og har nok kommet når du har brukt bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det legger seg drøyt mye metallstøv på bilens ferd fra fabrikk til forhandler også Marius, så bilen kan likegodt ha kommet sånn fra forhandler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider