Jernbanestøv fra utlevering av ny bil

Anbefalte innlegg

Fikk levert ny bil i september, en candyhvit up!. I November når jeg skulle legge på et lag med voks, så merka jeg at det var masse bittesmå brune prikker. Dette må da være jernbanestøv. Fikk fjerna noe av det med clay, men ikke alt. Så er da spørsmåle:

Tror dere at Møller er villige til å rette opp i dette et halvt år senere?

Hvis ikke, er det noe annet enn clay jeg kan bruke?

 

Jeg er på nybegynnerstadiet innen bilpleie. Så hvis det blir for avansert, blir jeg nok nødt til å levere bilen inn til firma.

 

Takker på forhånd for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iron X er laget for slike oppgaver :)

 

Spray på, vent noen minutter så spyl...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

+1 for Iron-X

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer i på Ironx, og dette er vel like gjerne fra piggdekk som fra jernbanen etter levering vil jeg tro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merka dette før piggdekka var på. Er prikker på hele bilen, så tvile på at det har med piggdekk å gjøre.

 

Men SUPERT, Iron-X er handlet. Nå venter bare en ledig dag og lån av varm garasje :) Takk for hjelpa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både iron X og eventuelt prickbort burde fikse dette ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det funket ihvertfall på min hvite bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette støvet har kommet av at du har kjørt på veien. Det er ikke bare jernbanen som skaper metallstøv. Det ligger alltid på veien, og har nok kommet når du har brukt bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det legger seg drøyt mye metallstøv på bilens ferd fra fabrikk til forhandler også Marius, så bilen kan likegodt ha kommet sånn fra forhandler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det legger seg drøyt mye metallstøv på bilens ferd fra fabrikk til forhandler også Marius, så bilen kan likegodt ha kommet sånn fra forhandler :)

 

Dette kan jeg skrive under på stemmer veldig godt vi prøver og få til slik at vi skal få iron-x p jobben for nesten hver bil har masse av dette og kjemien vi har i dag syns jeg ikke er god nok og mer slit og lang jobb og få det bort.Skulle bre sett hvor lilla den ene nybilen ble hehe.Kjentes ut som pussepapir når vi tok på den.Alle lyse nybiler blir clayet av oss under klargjøringa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iron-X er knall til dette, årets bilpleieprodukt hos DCN 2012. Noe alle burde ha i garasjen sin, spesielt etter vineteren. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Polo var også full av metallstøv ved overlevering. :)

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Polo var også full av metallstøv ved overlevering. :)

 

Fabian

 

Håpet at du hadde ett bilde fra det jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det legger seg drøyt mye metallstøv på bilens ferd fra fabrikk til forhandler også Marius, så bilen kan likegodt ha kommet sånn fra forhandler :)

 

Joa, klart det skjer. Spesielt på biler som fraktes langt på tog, som f.eks. Scirocco som produseres i Portugal og nordover senere. Men det er litt sært å forvente at noen andre skal dekke det når det har gått et halvt år. Da kan man like greit kreve å få dekket parkeringsbulker og småriper i samme slengen.

 

Gjør som alle andre sier, kjøp Iron-X. Du vil trenge det før eller siden uansett. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forventer det ikke, bare spurte ;)

Overleveringa av bilen min skjedde så fort, så jeg fikk ikke gått i sømmene på bilen. Så tenkte jeg ikke mer over det før jeg som sagt merka det når jeg skulle gjøre bilen klar for vinteren.

Har fått ordna garasje til vårklargjøringa, men akkorat når det blir er ennå uvisst. Gleder meg hvertfall til å teste Iron-X, samt litt småmodding :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.