Anbefalte innlegg

Såg skuffende treg ut til å være så mye gamp i bilen... :/ Såg jo mer ut som 200hk eller noe slikt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har jo ikke bakkekontakt da. 700+ hk på en Fremhjultrekk Golf 1 på 800kg... Gjør jo ikke annet enn å spinne.

Tenk å bruke så mye tid, og krefter på en slik bil, også bygger han ikke om til 4x4 engang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Latterlig.... har aldri skjønt meg på de som like å spinne med fremhjulene : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er sikkert bygd for en god grunn og et klart mål. Dette 4hjuls drift hysteriet i denne klubben her tror jeg er mye uvitenhet og enda mere nett-snakk en faktisk det å ha prøvd ting selv. Tunge understyrte Quattro Audier på 1600-1700 kg er like frastøttende for meg som sikkert fwd er for de som ikke vet hva LSD differ er. Men på 3.4bar ladetrykk som denne Golfen har, så skal det litt til å få feste under 80 km/t uansett skulle jeg tru.

Synes det var en særdeles kul bil jeg Bjørn Erik.

 

This car looks incredibly innocent right? But is capable of travelling from 100 km/h to 200 km/h in just 5 seconds.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LSD eller ikke, på 7-800 HK hadde 4wd gjort vei i vellinga uansett ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke ta av her. Er jo Bjørn Erik sin tråd, om en gal Tysker i en fwd MK1 :)

Men fra 0-100, soleklart Vidar. Og sikkert rundt ei lita bane også. En fwd LSD diff gjør ikke underverker uansett når man har så mye moment som i galemathias bygget her. Og hadde han satt på Haldex kobling bak, så hadde han kansje ikke nådd målet han ville frem til. Men synes det er feil å avfeie fwd biler. Se på Audi TT-RS banebilen til 034. Er fwd fordi det er raskere. Også tenker 60% av alle her på forumet, Hva f.. ? Det går jo ikke.

Vel.. Det er vel noe i det.

http://jalopnik.com/5958856/this-is-audis-insane-front+wheel-drive-tt+rs-racecar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo litt trist at feilhjulstrekkfolk føler de har så mye å bevise at de går i forsvarsposisjon hver gang det blir antyda at det kunne vært en fordel med 4wd for å få kreftene i bakken... :P;)

 

Jeg syns altfor mye effekt og dekkrøyk er fett uansett jeg. Litt synd det ikke spinner bak istedet så en kunne brukt hjulspinn til å sladde med og ikke bare dekkrøyk, men det er en RÅ golf, som kvesser det meste som skulle være å kvesse, så da får det være så meningsløst det vil for meg! Tøft er det uansett :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det ikke som forsvarsposisjon. Men synes det ikke er mindre trist at folk slakter fwd biler som har mer en 200 hjul hk. Det er klart det er fordel med 4wd og kjempe morro. Har det jo selv. Og alle biler er de bygd forskjellig til forskjellige mål. Så mener ikke å være helt ute å sykle, men jeg står fortsatt på poenget mitt at fwd er veldig misoppfattet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, måtte bare terge litt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det ikke som forsvarsposisjon. Men synes det ikke er mindre trist at folk slakter fwd biler som har mer en 200 hjul hk. Det er klart det er fordel med 4wd og kjempe morro. Har det jo selv. Og alle biler er de bygd forskjellig til forskjellige mål. Så mener ikke å være helt ute å sykle, men jeg står fortsatt på poenget mitt at fwd er veldig misoppfattet.

 

Tror samtlige her kan være enig i at bilen hadde gitt mere kjøreglede (og forsovidt showglede) som RWD, eller AWD...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke mange kilo på bakhjula i en einser, hadde neppe fungert så mye bedre med såpass overdreven effekt. Det kjøres rimelig fort i rally med FWD selv på veier med dårlig feste så alt til sitt bruk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.