Test av RS3 (vei/bane/drag) - og BMW M135i

Anbefalte innlegg

Jeg har både kjørt, og eid, flere biler med 4wd. Dette gir meg ingen grunn til å prioritere dette ved kjøp av ny bil. Jeg tar ideelt sett en RWD, men kan godt ta en FWD også avhengig av bilmodell, og behov. :) Mulig jeg er veldig bortskjemt med tanke på bosted, men jeg ser ingen grunn til å velge en 4WD fremfor noe annet, bortsett fra moro-faktoren om vinteren :)

 

Var vel litt bombastisk å ta alle under samme kam, men jeg bor selv ca 90moh så blir litt bakker opp hit, pluss at der er nesten bare bakker i hele byen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er en av de trangsynte vw-audi entusiastene som holder vw/audi gående. Kjøper bare pga merket..

 

Har du prøvd en nyere rwd med gode dekk "der du bor?"

 

Vipper fram å tilbake hvilken av de som er finest i fronten, bmwn virker som å mangle noe og audien får jeg sykt engangsgrill strandfølelse av.

 

"Latt en Audi vinne" , tror du han er innhabil ?

 

Ikke missforstå meg , liker godt 5'er motoren rs3'en kommer med men når ikke opp.

 

Må først si jeg er en stor tilhenger av både ytringsfrihet og nyansert tekning..

 

Men med den første setningen der bør du ta etpar runder med deg selv å vurdere om Vw-audi cluben er noe for deg, om du mener vw Audi holder seg gående kun pga trangsynte folk.....

 

 

Har selv både Audi og BMW i garasjen... og kan godt innrømme BMW'n er god, men er fortsatt et ivrig medlem av vw-audi ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om du brukte hele bredda på rudskogen + betongveggen med en slags syncro sladd, betyr det ikke at alle trenger å bruke hele veien vettu søtnos :)

 

Haha nei, enig, det var 100% førerfeil. :P

 

Audi RS3 er basert på "konebilen" A3 og sålenge da Audi ikke bygger om bilen radikalt, så blir det ingen reell banebil. Sånn sett slipper BMW enklere unna med sin overmotoriserte 1 serie fordi den har bedre balanse og rwd allerede i konebilen 1 serie. Men nå var jo Audien raskere rundt banen da, selv om testeren hatet understyringen. Han setter altså følelse foran tid, helt ok det, men det blir ikke akkurat vitenskapelig.

 

En annen ting jeg alltid stusser over i slike tester er at programlederne er unge folk som skal slå av ESP og kjøre bredt på bane, men er de målgruppen for bilen? Og hvis nei, hvorfor skal produsenten lage bilen for dem? Kanskje RS eieren ikke er særlig ofte eller dyktig på banen og har bruk for at bilen understyrer? Uansett, jeg har ikke fasit, men litt tvesyn og refleksjon rundt dette kunne komme fram av og til.

 

Rwd har kommet seg, men jeg blir fortsatt sjokkert over hvor sladete ny E-klasse drosjene er på vinterføre. Mulig det er dekkene også, men ift en fwd eller quattro, så er det rimelig stor forskjell.

 

Jeg vil tørre å påstå at Audi lager sine RS-modeller for både rikinger som liker å vise seg fram, samt de som ønsker biler som gir noe ekstra, som er bra å kjøre og som skal kunne kjøre fra tilsvarende modeller fra andre merker. Hvis de som tester bilene ikke skulle kjøre de fort på bane kunne de vel like greit kjørt A3 1,6 TDI og BMW 116d.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mye som kjører fra VAG,men det driter jeg i, jeg elsker VAG pga utseende,comfort,status og historie. Folk som skal kjøre fort på bane bygger om motor,drivverk,understell og karosseri til noe som parkerer enhver fabrikkmontert bil av samme merke eller konkkurent any day uansett.

 

Å sette 2 fabrikkmonterte biler opp mot hverandre er i mine øyne bare tull, om noen kjøper en rs3 så blir den vel oppgradert medenkle tak som chip,stag,felger og evtl understell på lik linje som en M-serie.

Man kjøper bil etter smak og behag, selv hadde jeg gjerne kjørt en ener med orginal 1,8T om det var mulig å godkjenne før jeg hadde handla noen av de 2 bilene i dokumentaren.

 

Sitter i dag på min 5. polo, det er ikke fordi dem er så sinnsykt raske, men fordi dem er morsomme å kjøre etter litt mods, har hengt godt på mye med stor motor med både polo og mk1 på godt svingete landevei.

 

Får til stadighet høre; hahaha,jentebil assa!! ,men det driter jeg i,jeg liker bilen(e) jeg har kjøpt og valget er ikke tatt pga mangfoldet liker det.

Kjøp det du vil ha!! Rwd,fwd ,4wd,turbo,kompressor,suge eller injection og vær fornøyd med ditt valg :)

 

VAG/BMW/Porsche its all good

 

Ps:aldri eid BMW, faen for noe dritt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir litt feil å si at Chris Harris aldri lar Audi vinne. Han elsket forrige gen rs4, stortrives i nyeste s4 og har vistnok prøvd en s4 som han hintet frempå at var fantastisk! Fyren er i mine øyne genial!

 

BMW parkerer audi på bane, ingenting nytt. Selv om forrige gen rs4 var "epic"!

Men er ikke Audi sine S og Rs modeller egentlig ment som überkjappe autobahn cruisere? Samt å være raske hverdagsbiler?

 

Tror det var Chris harris som sa det, at til hverdagslig bruk, så er audier raskere. Men på bane så blir de parkert av BMW!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir litt feil å si at Chris Harris aldri lar Audi vinne. Han elsket forrige gen rs4, stortrives i nyeste s4 og har vistnok prøvd en s4 som han hintet frempå at var fantastisk! Fyren er i mine øyne genial!

 

BMW parkerer audi på bane, ingenting nytt. Selv om forrige gen rs4 var "epic"!

Men er ikke Audi sine S og Rs modeller egentlig ment som überkjappe autobahn cruisere? Samt å være raske hverdagsbiler?

 

Tror det var Chris harris som sa det, at til hverdagslig bruk, så er audier raskere. Men på bane så blir de parkert av BMW!

 

Nå hadde vel RS3 mer effekt enn BMWen men siden Audien var raskere rundt banen, så blir det kanskje litt feil å si at den raskeste bilen ble parkert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helge, vi har alltid noe å diskutere meg å deg:)

 

Jeg er både medlem på vw-audi , bmw og opel så har ikke viet livet mitt til noe spesielt bilmerke :)

 

Audi lever mye på denne 4hjulstrekken sin..

 

Rykter som går att en "må ha 4 hjulstrekk for ingenting annet er brukelig".. som går videre.

 

Har jo selv hatt ett par audier og når jeg setter de opp mot andre merker så er ikke audi noe særlig bedre.

 

Det som er det største irritasjonsmomentet er all denne understyringen de ikke tar bort.

 

Feks en gammel s2 , man må jo bruke manfoldige tusener på å oppgradere så bilen blir nøytral - rs3'en virker ikke noe særlig bedre.

 

Det er erfaringen fra en som ikke må ha 4x4 :-)

 

Ikke missforstå meg , jeg har både audi og vw og synes de er kjekke til sitt , samt mye av vag bilene ser bra ut, men man må ikke ha helt sperr på øynene :)

 

Må først si jeg er en stor tilhenger av både ytringsfrihet og nyansert tekning..

 

Men med den første setningen der bør du ta etpar runder med deg selv å vurdere om Vw-audi cluben er noe for deg, om du mener vw Audi holder seg gående kun pga trangsynte folk.....

 

 

Har selv både Audi og BMW i garasjen... og kan godt innrømme BMW'n er god, men er fortsatt et ivrig medlem av vw-audi ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helge, vi har alltid noe å diskutere meg å deg:)

 

Jeg er både medlem på vw-audi , bmw og opel så har ikke viet livet mitt til noe spesielt bilmerke :)

 

Audi lever mye på denne 4hjulstrekken sin..

 

Rykter som går att en "må ha 4 hjulstrekk for ingenting annet er brukelig".. som går videre.

 

Har jo selv hatt ett par audier og når jeg setter de opp mot andre merker så er ikke audi noe særlig bedre.

 

Det som er det største irritasjonsmomentet er all denne understyringen de ikke tar bort.

 

Feks en gammel s2 , man må jo bruke manfoldige tusener på å oppgradere så bilen blir nøytral - rs3'en virker ikke noe særlig bedre.

 

Det er erfaringen fra en som ikke må ha 4x4 :-)

 

Ikke missforstå meg , jeg har både audi og vw og synes de er kjekke til sitt , samt mye av vag bilene ser bra ut, men man må ikke ha helt sperr på øynene :)

 

Vel vi er ivertfall enige om å være u-enige ;) men jeg tror igrunn vi er enige på en måte også..

 

men det jeg reagerte på var setninga di om at vw Audi holder seg gående pga trangsynte folk... det kan ganske direkte tolkes til at du syntes denne klubben består av trangsynte folk og at vag er bare dritten.. Derfor mitt innlegg ;)

 

Når det er sagt er jeg veldig klar over at en fremtung quattro ikke er det enkleste utganspunkt for en rask bane bil, og at Audi ikke er "verdens mest feilfrie bil" er også klar over at de aller fleste av oss kan klare oss VELDIG fint uten 4wd osv.. MEN det er VELDIG kjekt og behagelig å slippe å bekymre seg for å ikke komme i gang igjen hvis man må parkere i bakker osv..

 

For entusiaster handler ikke biler bare om sunn fornuft og hvem bil som er "best"... Skulle det vært det hadde jeg kjørt en Avensis 1,6 bensin manuell...

"fotball supportere holder ikke bare med det laget som til en hver tid ligger øverst på lista" ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"fotball supportere holder ikke bare med det laget som til en hver tid ligger øverst på lista"

 

Leita etter like knappen : ja :

Kunne ikke sagt det bedre selv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir litt feil å si at Chris Harris aldri lar Audi vinne. Han elsket forrige gen rs4, stortrives i nyeste s4 og har vistnok prøvd en s4 som han hintet frempå at var fantastisk! Fyren er i mine øyne genial!

 

BMW parkerer audi på bane, ingenting nytt. Selv om forrige gen rs4 var "epic"!

Men er ikke Audi sine S og Rs modeller egentlig ment som überkjappe autobahn cruisere? Samt å være raske hverdagsbiler?

 

Tror det var Chris harris som sa det, at til hverdagslig bruk, så er audier raskere. Men på bane så blir de parkert av BMW!

 

 

Tjaaa.. Parkering er vel kanskje å ta hardt i......?

http://fastestlaps.com/comparisons/bmw_m135i_f20-vs-audi_rs3_sportback.html

 

Forøvrig kjører RS3 ganske jevnt med RS4 b7, (Faktisk har en litt bensin igjen på tanken til noen ekstra runder når RS4en har gått tom for bensin :-))

http://fastestlaps.com/comparisons/audi_rs4_b7-vs-audi_rs3_sportback.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor mange her inne har kjørt RS3? : rock : Eller denne BMW M135i (verdens beste bil) ?

 

 

 

Hjelper vel fint lite at det er mye potensiale i motoren når bilen ikke er kjørbar... :/

 

Ikkje køyrbar? Kva planet har du falt ned fra? : haha :RS3 er ein ganske rask bil rundt ei bane, dog så har denne svakheter som ALLE andre biler har

Dog kjøper ikke eg bil for kva som er raskast rundt bana, da eg køyrer på bane mindre enn ein gang kvart år i snitt. ;-)

 

Dessverre er RS3 bygd på eit forelda chassi, men eg hugsar når eg trimma min fyrste Audi S3 22/8-07.

Jaggu var det en rask og lettkjørt bil. :-) Eg tenkte da, at dette er den ultimate konebilen. Eg tippar at RS3 er hakket vassare.

 

Skal eg ha banebil, så kjøper eg uansett ikkje noke som eg har skilt på.

 

BMW xdrive er uansett ikkje noke alternativ for meg,

da eg aldri har hatt sansen for BMW. :-)

Ikkje skyt meg for at eg har ein anna smak.

 

Hadde heller kjøpt meg ein VW, Subaru, Volvo, Range Rover eller Porsche med 4wd, før eg i det heile tatt hadde vurdert BMW. : rolleyes

 

 

Jeg vil tørre å påstå at Audi lager sine RS-modeller for både rikinger som liker å vise seg fram, samt de som ønsker biler som gir noe ekstra, som er bra å kjøre og som skal kunne kjøre fra tilsvarende modeller fra andre merker. Hvis de som tester bilene ikke skulle kjøre de fort på bane kunne de vel like greit kjørt A3 1,6 TDI og BMW 116d.

Man vil jo ha litt å dra på med, eg måtte og ha parkert 200m fra huset ca 20 dagar i året, da eg ikkje hadde komme meg fram til huset pga mangel på 4wd.

Eg er så lat at eg vil komme meg heilt fram til huset kvar dag. : smil :

 

 

Blir litt feil å si at Chris Harris aldri lar Audi vinne. Han elsket forrige gen rs4, stortrives i nyeste s4 og har vistnok prøvd en s4 som han hintet frempå at var fantastisk! Fyren er i mine øyne genial!

 

BMW parkerer audi på bane, ingenting nytt. Selv om forrige gen rs4 var "epic"!

Men er ikke Audi sine S og Rs modeller egentlig ment som überkjappe autobahn cruisere? Samt å være raske hverdagsbiler?

 

Tror det var Chris harris som sa det, at til hverdagslig bruk, så er audier raskere. Men på bane så blir de parkert av BMW!

Eg har aldri sett ein test av Chris Harris, der ein Audi har vunnet. Ja og argumentet er stort sett at f.eks BMW er raskere rundt bana.

Kor viktig er dette 99% av året? Eg vil heller ha ein rask kvardagsbil. : rock :

 

Og RS3 vart ikkje parkert, han var vel såvidt tregare rundt bana. ;)

 

Du er en av de trangsynte vw-audi entusiastene som holder vw/audi gående. Kjøper bare pga merket..

Hehe.... Du beviser vel med den kommentaren at det er noken andre som er trangsynt her.

 

Er ikkje sikkert at eg kjøper Audi neste gang,

men det er heilt sikkert at det ikkje blir BMW. : haha :

 

 

 

 

Siterer Jeremy Clarkson, når du køyrer BMW, så meiner alle at du er ein diger "COCK". : haha :

Dog så har han vel sagt dette om Audi eiger også.... : rolleyes

 

2418346408_db05b6257e.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg kjapt igjennom youtube filmen til Mr. Chris Harris igjen,

her er litt fakta fra Mr. Chris Harris.

 

audi1.png

 

Audi vinn på alle felt, inkl tyngst og dyrest... : haha :

Og raskest rundt bana.... : rock :

 

BMW har samme moment, og får det litt tidligare.

 

 

 

audi2.png

Audi har bedre aks enn BMW. : rock :

 

Så einaste BMW vinn på her, er den subjektive følelsen til Mr.Chris Harris. :)

 

Hehe...

 

Her er kilda, sjekk ut slutten, så ser du det samme som meg. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente ikke at rs3 ble parkert av m135i, jeg trodde vi hadde en diskusjon om audi mot BMW generelt ;) BMW er jo kjent som artigere biler, mere "drivers car" en det audi gjerne er. Dog ville jeg selv valg en audi rs over tilsvarende m anyday of the week:) er VAG fan, men erkjenner at BMW lager gode, ja tilogmed bedre biler iblandt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Datt litt ut jeg på de innleggene til Roar. Håper noen andre orker å kommentere :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh, skjønner ikke problemet.. Man har da en RS6 som familiebil og en M135i som "lekebil" ved siden av :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.