Gitter i vinduene ved banekjøring?

Anbefalte innlegg

Jeg og alle andre som har bil uten airconditioning vet hvor varmt det kan bli i bilen når man kjører banekjøring. Sommersola steker, og adrenalinnivået gjør at det blir ganske hett inne i hjelmen også. Vinduene får vi ikke lov til å ha rullet ned, og det er fullt forståelig ut i fra et sikkerhetshensyn. Derfor lurer jeg, er det lov med et delvis gitter?

 

Jeg kjøpte to gitter på Biltema i dag. Disse er primært beregnet for å kunne lufte når hunden sitter i bilen, men likevel ivareta sikkerheten slik at ingen kan stikke armen inn i bilen, eller at hunden kan stikke hodet ut av bilen. Så tenkte jeg, disse måtte da vel kunne brukes på banekjøring også? Da får man luftet, men det er ikke mulig for armer og bein å komme ut av vinduet hvis man ruller rundt med bilen. Da spør jeg dere som har peiling (dvs dere som bestemmer), får jeg (og andre) lov til å kjøre med slike montert under banekjøring? Eller er det helt utelukket?

 

http://biltema.no/no/Fritid/Kjaledyrutstyr/Hund/Luftventilasjon-for-bil-49538/ fra 24,90 kr

 

8EA5FE8E-orig_zps2e399504.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er kravet for å kunne bruke et sånt et?

nett_fia.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro begge deler er godkjent for banebruk men skal såklart sjekke det opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spurte om det samme men finner ikke igjen svaret, men jeg mener bestemt det var Ole som svarte på dette spørsmålet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på at førstnevnte er godkjent, men den neste er godkjent i både rallycross og offroad...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Offroad (som har høyere statistikk for rulling) godtar også en stropp som er festet i selen, som gjør at ikke armen er lang nok til å rekke ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men man har vel kanskje lov til å åpne et bakvindu? I rallycross kan vi ihvertfall ta ut bakruta på motsatt side av sjåfører under veldig varmt vær. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt poeng, men mange coupe'er kan jo ikke åpne vinduet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt drastisk å ta ut bakvinduet ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin patent, men den er dessverre ikke godkjent for bruk på bane.

 

Grunnen er enkel, en rute av sikkerhetsglass (herdet glass) er utrolig sterk når den er lukket igjen og har anlegg mot alle 4 flater, mens med dette gitteret har den bare anlegg mot 3 flater, og vil knuse utrolig lett. Det er nettopp derfor det heller ikke er tillat å ha noen som helst åpning på siderutene, selv ikke 0.5cm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt drastisk å ta ut bakvinduet ja...

 

Neida, på en polo tar du ut bakre sidevindu på 17 sekunder, og det tar 42sekunder å montere igjen, så altså godt under ett minutt ;)

 

Bare å komme innom meg på våler om du blir varm i pappen, så fikser vi det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så man kan bruke nett og ha åpning på vinduet eller? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det nettet krever festeanordninger på innsiden som få vil kjøre med resten av året.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.