Polering på Tefcar / Ditec behandlet bil - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Hei

 

I oktober 2012 hentet jeg ut en ny Audi A6 allroad (http://forum.vacn.no/showthread.php?245850-Audi-A6-allroad-quattro-3-0-TDI-V6-245-hk-(580-NM)-S-tronic-2013-modell-Javabrun-met) med Javabrun metallic lakk. Jeg fikk den Tefcar behandlet før hentet den hos Møller Minde her i Bergen.

 

Jeg er godt fornøyd med Tefcar behandlingen men gjennom vinteren har det blitt noen vaskestriper i lakken som jeg kunne tenke meg å polere vekk gjennom bruk med Swisswax Mystery eller Concorso eller andre produkter som kan anbefales.

 

Har lest en del gjennom Tefcar sine sider men der står det lite om polering, selvfølgelig siden Tefcar prinsippet tilsier lite / ingen bruk av polering.

 

Så da lurer jeg på om noen på forumet har forsøkt å polere en ganske ny bil (mindre enn 6 mnd gammel) som har Tefcar behandling? Dersom ja, vil Swisswax Cleaner Fluid bite på Tefcar behandlet lakk eller må jeg "prime" med noe annet før jeg tar på Cleaner Fluid?

 

Samme problemstilling har jeg rundt konebilen (http://forum.vacn.no/showthread.php?229754-Ny-bil-bestilt-Polo-90-hk-TSI-DSG-Highline-med-masse-utstyr) som ble Ditec behandlet i april 2012, denne ble behandlet ca 1 måned etter at jeg hentet den hos Møller Skøyen.

 

På forhånd takk for respons!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

viss du søker på forumet så får du nok svar. er mange tråder om dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, ikke så mange tråder som behandler akkurat det jeg spør om, sjekket det før jeg la ut tråden :-). Mange som lurer på om Tefcar / Ditec er noe å satse på, garantier osv men fant vel kun en tråd som omhandlet spesifikt det jeg lurer på.

 

Så dersom noen har et skarpere svar med konkrete erfaringer så setter jeg pris på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville tatt kontakt med Tefcar og spurt dem før du går igang.

Opplevde en gang litt "mystikk" mens jeg korrigerte på en bil, der kunden ikke hadde nevnt at den var behandlet.

Dette var forøvrig en annen aktør, eldre bil osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dele min erfaring med Ditec. Denne forsvinner ved polering, så her er det bare og "kjøre på"

På bilen jeg tok ble det brukt scholl polerings middel, men man kan like gjerne bruke swissvax sine og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Lena, det du svarer stemmer overens med det som står i papirene fra Ditec. Når det gjelder Tefcar så har de svart meg på morgenkvisten at jeg kan polere en Tefcar behandlet bil. Så da er det bare å bestemme seg for hvilke pakke jeg skal bestille.

 

Case closed!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.