Proffsoting av ruter, Akershus

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skulle ha proffsotet bakrutene på min Golf 3, 3 dørs. Noen som vet om noen som gjør dette billig på Romerike en plass? Evt. hva det koster hos Riis, Hurtigruta osv. Har fra før sotet selv med BilXtra sotfilm, noe som forøvrig var et helvete siden ruta er så krommet.

 

 

Håper på raskt svar :)

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samtlige gjør dette, pris varierer men det billigste jeg har hørt er 3500,-. Hurtigruta, Riis, Sebra er blandt de som gjør dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte mest på privatperson da egentlig. Har forhørt meg med Riis, og de skulle ha 2800 for de 3 bakrutene. Filmteam på Lørenskog skulle ha 2700, men siden Riis ligger på Dal, ganske nærme der jeg bor så blir det nok de.

 

Skulle forsåvidt bare fått sota bakruta, siden siderutene jeg sotet selv er ganske pene. Men fargen falmer litt har jeg lagt merke til. Noen som vet ca. pris på bare soting av bakrute på Golf 3?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skrev at du lurte på hva Riis og Hurtigruta tok for bakruter, så jeg svarte på det. Den prisen jeg oppga var det jeg måtte ha betalt for mine. Når det gjelder soting på egenhånd, så skal man være veldig flink for å få det bra, sett masse "greie" ruter, og det er ikke spesielt pent. Jeg ville revet av filmen og tatt alle på en gang så du fikk lik film på alle ruter. Mener å ha lest at sotingen kan ha forskjellige nyanser av sort, og det kan bli ulekkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører med Hurtigruta Carglass på Myrer/Eidsvoll,inne ved Byggeriet.De fikser bra priser og gjør meget bra jobb! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan også sende en PM til Arve Egeberg her inne. Han har tatt toning av flere biler her inne og leger oså folie på tak, etc. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skrev at du lurte på hva Riis og Hurtigruta tok for bakruter, så jeg svarte på det. Den prisen jeg oppga var det jeg måtte ha betalt for mine. Når det gjelder soting på egenhånd, så skal man være veldig flink for å få det bra, sett masse "greie" ruter, og det er ikke spesielt pent. Jeg ville revet av filmen og tatt alle på en gang så du fikk lik film på alle ruter. Mener å ha lest at sotingen kan ha forskjellige nyanser av sort, og det kan bli ulekkert.

 

Ikke så hårsår nå da :) utdypet meg litt feil selvfølgelig. Jeg vil si at mine er så bra de får blitt, når man soter selv og med film fra BilXtra o.l. Dette er da nevnt bare siderutene bak. Om jeg f.eks spør Riis/Hurtigruta om de kan få ca. lik farge på film som jeg har fra før og like mye prosent i lysgjennomtrenging, så kan jo ikke det være umulig.

 

Uansett, takk for innspill :) Lurte i bunn og grunn bare på om finnes privatpersoner som gjør dette i nærheten i Romerike-området. Så man slapp å betale i dyre dommer for bare èn rute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører med Hurtigruta Carglass på Myrer/Eidsvoll,inne ved Byggeriet.De fikser bra priser og gjør meget bra jobb! :)

 

Takk for det! Syns ikke 2800 hos Riis var så altfor gærnt jeg, men går an å høre hos Hurtigruta på Myhrer også såklart, har ikke tenkt på de jeg :) hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så hårsår nå da :) utdypet meg litt feil selvfølgelig. Jeg vil si at mine er så bra de får blitt, når man soter selv og med film fra BilXtra o.l. Dette er da nevnt bare siderutene bak. Om jeg f.eks spør Riis/Hurtigruta om de kan få ca. lik farge på film som jeg har fra før og like mye prosent i lysgjennomtrenging, så kan jo ikke det være umulig.

 

Uansett, takk for innspill :) Lurte i bunn og grunn bare på om finnes privatpersoner som gjør dette i nærheten i Romerike-området. Så man slapp å betale i dyre dommer for bare èn rute.

 

Da kan du ta kontakt med Arve Egeberg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt en kar på Råholt som heter Tom Lindstad. Når jeg sotet hos han så tok han 500,- pr rute, og 1000,- for bakrute. Han jobber til daglig i et firma som driver med foliering på biler så resultatet ble veldig bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier også hør med Arve Egeberg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.