OSLO TREFFET 2013 På Møller frysja lørdag den 17August

Anbefalte innlegg

Hva syns du bør være oppskrift på premie da? Syns Rs4en din er drit grom jeg, men personlig hadde jeg droppet plastidippen. Tøft på avstand, men likte det ikke nerme. også trenger bilen din desperat en motorvask ;p

Syns faktisk bedømming på dette treffet var ganske bra, selvfølgelig noe jeg ikke er helt enig i, men sånn er det alltid ;)

Hvilken boble var det som vant? den med bur,bøttestoler, carbon fangere osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oppskrift, hmmm.. noe utenom det vanlig, ikke bare utseende messig... a4 med felg og senk/luft) er jo en klassisk vinner, men sikter heller ikke til RS4'n min.. men det sto 2 andre blanke RS4'r der, en flunka ny S8, a4 b6 sedan'n er jo helt for seg selv når det gjelder stil og gjennomføring

 

og når det gjelder bilen min, hadde du spurt om plastidippen f.eks hadde du fått ett svar på hvorfor det var sånn ;) og motorvask kunne nok vært gjort, men på de fleste "bruksbil edition" så er det ikke full shine 24-7, siden jeg bruker det bilen blei bygd for og ikke gnukker halve året, og i dette tilfelle så fikk jeg vite om dette kvelden i forveien

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

B6en kan jeg være enig i at har sin egen stil, men faller ikke alltid i smak hos alle :P Ang rs4ene og s8en, syns ikke det a du har kjøpt dyr bil automatisk skal gi premie.. s8en var tøff den, så på den flere ganger, men den var ikke vaska siste uka engang, blir feil å kalle det utstilling da :P

ang rs4 b5ene likte jeg den ene kjempegodt, men den andre falt ikke helt i smak :P

alt i alt så handler det kun om personlig smak :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For at ikke de samme bilene skal få premie på hver eneste treff trekkes det ut dommere fra de som deltar på treffet. Dette gjør at det alltid er forskjellige folk som dømmer. Noen liker datra mens andre liker mor. Jeg vet ikke engang hvem som var dommere under dette treffet. Men da har de tydelig annen smak enn deg Glenn. Du skal få lov å mene hvem du synes skal vinne og hvis du noen gang blir trukket ut som dommer får du diskutere det med dine meddommere. Men det blir feil å si at de som dømte nå har dømt feil. Da har de rett og slett bare ikke samme smak som deg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey.. visste ikke at dommervalget var så tilfeldig men.. men da er det en annen sak om hvordan vinnerne trekkes ja, så da er jeg litt mer med :)

 

Ang dyre biler... det bør ikke være automatisk de som vinner, men jeg synes en flunka ny bruksbil-s8/eldre rs4 er kulere å se på enn en gammal a4 eller ny tt/a1 med nye felger og coilovers/luft ihvertfall... men ja man har forskjellig smak,og tydeligvis passer ikke jeg inn på de treffene her så :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sa heller ikke at de dømte feil, men lurte på grunnlaget til de bilene som vant, da jeg personlig aldri er enig med dømmingen pga jeg er litt mer bruksvennlig framfor ubruklig lav... eller kort fortalt en kjedelig person som holder seg unna stance og heller stiller ut HELE bilen og ikke lakk/felg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smaken er som baken, delt og full av d... ?

Personlig kunne jeg tatt gladelig tatt med meg hvem som helst av vinnerbilene hjem. Var mye pene biler der, så glad jeg ikke hadde noe med bedømminga å gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey.. visste ikke at dommervalget var så tilfeldig men.. men da er det en annen sak om hvordan vinnerne trekkes ja, så da er jeg litt mer med :)

 

Ang dyre biler... det bør ikke være automatisk de som vinner, men jeg synes en flunka ny bruksbil-s8/eldre rs4 er kulere å se på enn en gammal a4 eller ny tt/a1 med nye felger og coilovers/luft ihvertfall... men ja man har forskjellig smak,og tydeligvis passer ikke jeg inn på de treffene her så :P

 

Den nye S8'en var jo bare satt ut slik at vi kunne kikke på den. Det er Audi avd hos H.A.M sin :)

 

Er det slutt på at folk legger ut bilder av treff?

Var jo en del som knipset i løpet av dagen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S8'n er pressebilen til Audi, og den kjørte jeg ut slik at flere kunne kikke på den og få en demonstrasjon av B&O anlegget. Den var ikke med på selve utstillingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva syns du bør være oppskrift på premie da? Syns Rs4en din er drit grom jeg, men personlig hadde jeg droppet plastidippen. Tøft på avstand, men likte det ikke nerme. også trenger bilen din desperat en motorvask ;p

Syns faktisk bedømming på dette treffet var ganske bra, selvfølgelig noe jeg ikke er helt enig i, men sånn er det alltid ;)

Hvilken boble var det som vant? den med bur,bøttestoler, carbon fangere osv?

 

Ja, det var min 73 modell 1303S (ikke Beetle) som fikk beste classic premien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey.. visste ikke at dommervalget var så tilfeldig men.. men da er det en annen sak om hvordan vinnerne trekkes ja, så da er jeg litt mer med :)

 

Ang dyre biler... det bør ikke være automatisk de som vinner, men jeg synes en flunka ny bruksbil-s8/eldre rs4 er kulere å se på enn en gammal a4 eller ny tt/a1 med nye felger og coilovers/luft ihvertfall... men ja man har forskjellig smak,og tydeligvis passer ikke jeg inn på de treffene her så :P

 

Er det ikke litt prepubertalt å komme med en "Tydeligvis passer ikke jeg inn på de treffene her"..?

Jeg har ikke vært på så mange treff sjøl, men de jeg har vært på har i mine øyne vært knallgode treff. Selv om jeg har forskjellige meninger enn juryen når det kommer til bedømming av prisvinnere så betyr ikke det at treffet ikke er noe for meg vel?

At du ikke visste hvordan dommerne ble valgt ut var jo bare uheldig, det skadet vel ingen..?

Etter mitt skjønn så vil jo det at dommere blir valgt ut fra medlemsmassen på en måte kvalitetssikre bedømmingen. Siden de samme dommerne ikke vil gå igjen å nødvendigvis gå etter de samme detaljene og samme preferansene på hvert treff, dermed _KAN_ en a4 med luftunderstell og shiny feilinnstilte hjul vinne en gang mens neste gang vinner en racespecca S2 samme prisen. Men det utelukker ikke at samme bil får flere pokaler heller, det vil vel bare si at den bilen treffer bredt i klubben, eller?

Jeg synes du skal fortsette å dra deg på treff på lik linje som alle andre, for jeg kan banne høyt i både kirke og rundkjøring at bilen din har like stor mulighet som de fleste andre biler i klubben, om det er pokal du reiser på treff for å få da.. ;)

 

Og igjen, MITT synspunkt er at en shiny helt ny S8 er perverst rått!!! Men om jeg ville gitt den en pris? Mjaaa, ikke nødvendigvis.. Og nå var såvidt dette en utstillingsbil fra Audi sånn jeg forstår det, altså inngår den ikke under dømmingen på noen måte som helst..

 

Så la oss heller være enige om at alle aldri kommer til å bli enige, men at en får vertfall ikke noen pokal om en ikke stiller opp men bare sitter på et forum å forteller hvor uenig en er(slik jeg gjør)..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heller ikke enig i at en (i dette eksemplet selv om det er pressebil) S8 skulle fått premie. Etter din konklusjon da så vil den rikeste som slenger mest penger på bordet og kjøper den råeste bilen vinne. Synes forsegjorte eldre biler der eier har lagt sjel blod svette og tårer i prosjektet ofte er mye kulere enn nye dyre biler som kommer rett ut av klargjøringshallen til Møller. Men som allerede nevnt Nste treff er det andre dommere og da kan det hende din bil blir premiert. Må ikke si du ikke passer inn på treffene bare pga at du ikke er enig med dommere. For min del er det sosiale på treffene viktigere enn pokaler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg visste jo ikke at den s8'n var utplassert ;) men om du har en grom bil bør jo det bety noe :P og er helt enig i at de gamle bilene som er lagt tid og sjel i fortjener oppmerksomhet.. men slik jeg forstå det var det en ganske ny a1 og tt som tok noen pokaler.. og da lurte jeg på hvorfor akkurat to helt alminnelige biler?! Og jeg sa heller ikke at jeg burde fått pokal, for jeg har ikke utstillingsbil, jeg har en RS og den hører hjemme på banen der jeg er og ikke på en plass for å sanke pokaler... så jeg drar på sånne her treff pga det sosiale :) aldri regna med pokal da jeg ikke kjører stance-stilen eller oppussing

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal være enig med deg i at det på forumet i ettertid burde oppgis juryens begrunnelse for hva som gjorde at de valgte de bilene de valgte.

Såvidt jeg har fått med meg så blir jo grunnene opplyst ved oppropet av vinnerne på selve treffet, eller er det slutt på det?

 

Og igjen, det at du/jeg/flere andre ikke visste at S8'n var utstillingsbil er jo også bare uheldig, men ingen krise.. Akkurat som det med valg av jury. :)

Virker ikke for meg som at du har noe håpløst syn på tingene bare det blir fortalt hvordan ting er sånn i bunn og grunn.

Klubben er for alle som har en forkjærlighet for VAG-produkter fra alle produksjonsår, så jeg håper at du vil føle deg hjemme på treffene fremover samme hvem som måtte vinne premier og ikke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke no håpløst eller negativt mot klubben nei :) flott klubb, og jeg drar nok på flere treff, da jeg synes det er sosialt og hyggelig, men nå måtte jeg bare få ut litt undring her ang grunnlag av vinnerne,da verken husker bilen eller skjønte hvorfor akkurat noen av dem..

 

Tenker ikke bare på s8'n heller :) men en rs4 b5 med 10x19 bbs ch hjul burde være litt attraktivt syn.. men folk liker jo forskjellig og det er bra...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dommerne ble trekt ut helt tilfeldig fra parkeringen vi tok et ett tall for rekka og ett for plassen på den rekka så var 2som kjørte Vw som dømte Audi og 2 Som kjørte Audi som dømte Vw og sammen fant disse beste felg og classic

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ser at A4 med luft blir nevnt her støtt å stadig å det skal sies at jeg i hvertfall har ikke vunnet en eneste pokal med min bil i hele år ;) å det var kun en bil med luft som vant pokal ut av 10 stk eller hva det var.

 

Den som vinner den vinner å morro er det uansett :) jeg dro på dette treffet for å møte de folka jeg ikke møter vær dag å for å preike piss å spise pølser :)

 

men jeg kan si såpass å denne går til deg Glenn å det er at hvis du hadde vært dommer å hadde gitt den kliss nye S8 pokal, da hadde du fått en diskusjon her inne du sent ville glemt ;) hehe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg dro bare på treff fordi jeg visste Bårdi var der og han er så kjekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns bilene var parkert alt for tett i år. Fikk jo nesten ikke sett siden av bilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i Kjetil. Burde helt klart vært noen som kunne dirigert bilene til riktig plass. Men er vel såpass begrenset plass på Frysja, at det ville blitt vanskelig å få større avstand mellom bilene uten at det gikk på bekostning av antall plasser. Noe som helt klart er verdt å ta med videre. Samme gjelder at folk plutselig fikk for seg at de skulle parkere bilen med stumpen ut. Så litt bedre oppfølging på parkeringsbiten og 1 bil mindre pr rekke ville nok hjulpet stort på helhets intrykket :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planen var at vi skulle bruke både nedre og midtre p-plass. Men desverre var midtre p-plass full av Møller biler. Dette gjorde at vi hadde ca 20 p-plasser mindere til rådighet enn vi regnet med. Men vi i styret tar på oss all skyld der for dårlig komunikasjon med Møller. Dette er noe som vil bli tatt med i vurderingen til neste års treff. Men siden vi da hadde begrenset plass så hadde vi rett og slett ikke plass til å sette biler på annen hver plass for å få luker mellom bilene. Beklager dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på treffet en tur for å spise frokost å glane litt.

Tommel opp fra min side, skal jeg klage litt så kan jeg klage på at de to siste pølsene jeg spiste var kalde :P

 

Bra gjennomført, fint vær og fine biler... ikke mer som skal til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nye S8'en var jo bare satt ut slik at vi kunne kikke på den. Det er Audi avd hos H.A.M sin :)

 

Er det slutt på at folk legger ut bilder av treff?

Var jo en del som knipset i løpet av dagen:)

 

Hei, og takk til arrangørene for jobben. Mange fine biler og hyggelige folk ! Når det gjelder bilder så ser jeg at det er knipset en del som er lagt ut på Corrado Forumet:

 

http://forum.corradoclubnorwegen.com/viewtopic.php?f=7&t=3174

 

mvh

Ole Fredrik Mørck

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang premiering så føler jeg att uansett om du kommer i golf 1 eller rs7. Om du har montert felger og senk eller om du har bygget om bilen til det uigjennkjenlige så er det att helheten er bra, finishen er fin og den er riktig shinet og representabel på ett biltreff. MANGE av bilene er bruksbiler, men eierene bruker tid og penger på å få de så fine før treffene da dette er noe som faktisk gir de noe, og da er en pokal fortjent. Og att alle har senk og felger er jo en ting, men når man kanskje tar noen andre felger, en twist på de og gjøre litt annet en hva som er vist fra før er etter mitt syn noe som er med og kvalifiserer til pokal.

Det er også mange biler som fortjener premie, sikkert mesteparten på slike treff er shinet og fine. Men det er ikke nok til det. Dog bør ikke premie være vektlagt på slike treff. Det sosiale og det og få se på andre biler er da vel det som faktisk utgjør en fin dag?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.