Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kjøpte nettopp Zito Wp111/wp935 og skal ha de på en A4 B6 Avant. (2wd)

Gikk for 8,5x19 og 9,5x19 ET 35.

Bilen er for øyeblikket kun senket med orginalt sports understell (20mm)

 

Noen som har erfaring med dette og hvordan dette vil se ut? Subber det eller går det greit?

Hvilke dekk bør jeg kjøre med? Tenkte Achilles ATR Sport eller Nankang NS-20, 225x35 og 235x35.

 

Takker på forhånd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok litt trangt bak.

 

9x19" et35 med 225 gikk så og si kant i kant med hjulbuene mine bak. Så skal ikke mye senk til før det begynner å subbe, kan være greit å vurdere litt valsing og/eller camber.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal gå fint det, men bilen blir seende ganske høy ut uten litt mer senk. Jeg hadde de første sesongene med min HR 40mm fjærer og det hjalp veldig på høyden. Ang bredde så har jeg hatt 9,5x19 et40 med 235/35 rundt om på bilen i 6 sesonger uten store utfordringer med subbing. Med HR fjærene var det aldri noe tema, med justerbart eibach og ca 30cm fra navsenter til skjermbuene var det heller aldri subbing med nankang og kumho dekk. Med dunlop sp sportmaxx subbet jeg foran ved passering av skarpe dumper med mye rattutslag. Alle hjulvinkler har vært justert etter original spec sett bortifra camber foran som ikke kan justeres. Da har jeg og flere sesonger brukt 5mm spacere bak slik at effektiv et var 35.

 

I værste fall så må du legge til litt camber bak for å få det helt uproblematisk med 235/35 på 9,5x19 et 35. Dekket subber nok uansett ikke, men ved for lite camber kan felgkanten på noen felgtyper ta borti skjermbuen. (Dette varierer litt avhengig av felgdesignet) Du kan og helt fint bruke samme dim foran men da kreves det lett valsing med et 35

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes bra ut :)

Blir coilovers i løpet av sommeren, får vel litt camber av det bak eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ser du min gamle B7 som har identisk karroseri som B6. Kjører her med Zito WP 935 19x9,5 ET30 med 225x35x19 Yokohama S-drive.

DSC_4391-001-1.jpg

 

Her er bilen ganske så lav, hadde H&R Monotube coilovere som var skrudd mye ned. Subbet littegrann bak med folk i baksetet, eller voldsomt med humper.

Med ET35 tror eg det skal gå veldig fint :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ser du min gamle B7 som har identisk karroseri som B6. Kjører her med Zito WP 935 19x9,5 ET30 med 225x35x19 Yokohama S-drive.

DSC_4391-001-1.jpg

 

Her er bilen ganske så lav, hadde H&R Monotube coilovere som var skrudd mye ned. Subbet littegrann bak med folk i baksetet, eller voldsomt med humper.

Med ET35 tror eg det skal gå veldig fint :)

 

 

Bilen din er grunnen til at det ble WP111 felgene. Får bare håpe de ser like bra ut på B6 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.