passat TDi slutter plutseli å dra

Anbefalte innlegg

Passat tdi slutter å dra sånn plutseli, akkurat som turboen ikke er dær. Stopper jeg bilen å starter den igjen så er den bra. Skjer for det meste når det blir gitt litt gass.

Håper noen har noen tips om det dær, slitsomt å dra henger osv når den er slik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som den lader for mye og slik at det lukker seg en spjeld med innsuget....det kan du enkelt teste ut ved å ta ut vacuumslangen som går inn i spjeldet som sitter helt ved innsuget og plugge slangen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har også vært litt problemer med noen releer som gjør at turboen kan slå seg ut til tider. kjørte en caravelle tdi som turboen slo seg ut av til over 80km. Da var det bare å sakke under 80 og ta av og på tenning, så var turboen tilbake:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme problemet. Møller mente det var noen magnetventiler som styrer turboen.. Fikk skiftet dem på garantien, men problemet er der forsatt. Skal til ny time 25mai.håper dei krarer å løse problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme problemet. Møller mente det var noen magnetventiler som styrer turboen.. Fikk skiftet dem på garantien, men problemet er der forsatt. Skal til ny time 25mai.håper dei krarer å løse problemet.

 

Har hørt at det kan være noe med den magnetventilen, men ingenting sikkert.

Syns det er rare greier det dær som irriterer en del. Skjer for det meste når gassen e fra halv til full å det er litt tungt å dra

 

Si ifra ka dæm finnut på den nye timen din da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM, Magnetventil, Wastegate eller turbo er vel det som burde sjekkes,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at det kan være noe med den magnetventilen, men ingenting sikkert.

Syns det er rare greier det dær som irriterer en del. Skjer for det meste når gassen e fra halv til full å det er litt tungt å dra

 

Si ifra ka dæm finnut på den nye timen din da.

 

ja det er iriterende... Eg fikk et tips med Kristian Reinholt om at det sikkert var luftmassemåleren... Kjekt med tips :)

 

skal si fra etter eg har vert på time.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei hei dette er et kjent problem på tdi spesielt 110hk.

Det kommer av koks inne i turbo. Disse turboene har regulerbar venturi dvs. at diameteren på innsuget blir regulert med noen vridbare skovler.. Dette kokser seg og kan ikke justeres lett lenger. Kjenn på staget under vacum klokken på turboen, går dette tregt når det nermer seg bunn så er det nok dette som er problemet...

 

Mvh Alf Inge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei hei dette er et kjent problem på tdi spesielt 110hk.

Det kommer av koks inne i turbo. Disse turboene har regulerbar venturi dvs. at diameteren på innsuget blir regulert med noen vridbare skovler.. Dette kokser seg og kan ikke justeres lett lenger. Kjenn på staget under vacum klokken på turboen, går dette tregt når det nermer seg bunn så er det nok dette som er problemet...

 

Mvh Alf Inge

 

Kan den skiftes på en enkel måte da, eller er det bare pusse av den??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var med møller i dag. dei seier at turboen på bilen er gåen...pusssi etter bare 50000km. men ny time er bestilt 7juni. alt er garantisak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbon min virke jo helt greit helt til den plutseli slutter å dra, rare greier det dær

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja samme her. virker helt fint lenge til den plutseli detter ut(mye pådrag), vist eg slår av tenninga å på igjen virker turboen som normalt igjen...

 

:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har akkurat samme problem på med golf tdi 110hk. detter ut ved fullt pådrag ved stor belatning (campingvogn).. legg inn eit svar når du har vært på møller da.. utrolig irriternde, funker fint når jg skrur av og på tenningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg leser deres forklaring på hvordan bilene oppfører seg ved belastning, kjøring med henger/campingvogn, gasspådrag i oppoverbakker rundt ca halv gass osv, så får det meg til å tenke luftmassemåler, og ikke noe annet. Sier ikke at det er andre ting som ikke kan være galt, men "diagnosen" deres slik dere fremstiller forholdet er VELDIG likt slik jeg hadde på min. Vw-verkstedet prøvde seg også da med at turboen var gåen, magnetventil, koks osv osv, men det viste seg til slutt at det var luftmassemåleren. Men de fikk vel lov å begynne i den enden de trodde problemet oppstod, for så å fortsette å bytte deler på garanti inntil de kom til luftmassemåleren. Kanskje like greit å få bytta litt på garanti når de først var igang....hehe.

 

Men jeg, trodde også som dere, at turboen var gåen da jeg oppdaga problemet de første gangene. Syns bare det var så rart at den skulle komme så kjapt igjen, og funke som normalt i flere uker, etter kun å ha skrudd av/på tenning. Men det er jo typisk at bilen slutter å dra der du ligger å kjenner dieseldraget, og trenger det aller mest. Vanvittig irriterende...

 

Blir jo spennende å se hva Møller finner ut i deres tilfeller...

 

Mvh

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja med meg er det garantisak så dei for bare skifte turboen. blir spennende å sjå om alt virker som det skal etter dei har skifta turboen. Men eg å synst det er litt merkeli vist turboen er gåen, får når eg slår av tenninga å på igjen så virker alt som normalt. må kjøre hart skal den dette ut, eller mye pådrag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja som sakt så blir det spennende å sjå kor det går :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det er magnetventil. men hvis de har lyyst til å skifte turbo or deg er det jo ikke noe problem. Hadde akkurat det samme problemet på min. kutta turbo trykket etter ca 10 sek med fullt pådrag. Feilkode: for høyt turbotrykk. Da går den i nødmodus uten turbotrykk.

 

Skifta magnetventil, kosta nesten ingenting og tok ca 2 min å skifte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde bytta LMM'n for ca. 3 månder siden, og fikk de samme symptomene som du beskriver i forrige uke. Var lite villig til å dra fra 1.500 rpm. Trodde først det var turboen da jeg nettopp hadde skifta LMM'n, men det viste seg at det var LMM'n.

Den LMM'n jeg skifta først, gav litt feil måling, så bilen gikk ikke så "ravgæli". Leste målinga av på VAGCOM.

Jeg tok av kontakten på LMM'n og starta opp, og da kjente jeg igjen motoren min.... ;)

Ville sjekket ut LMM'n først... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dumt spørsmål kanskje..

 

LMM = luftmengdemåler. Eller?

 

Men ville ikkje bilen gått dårlig hele veien om den var defekt, og ikke bare ved eit vist pådrag i kombimasjon med belastning.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det er magnetventil. men hvis de har lyyst til å skifte turbo or deg er det jo ikke noe problem. Hadde akkurat det samme problemet på min. kutta turbo trykket etter ca 10 sek med fullt pådrag. Feilkode: for høyt turbotrykk. Da går den i nødmodus uten turbotrykk.

 

Skifta magnetventil, kosta nesten ingenting og tok ca 2 min å skifte.

 

 

 

Er det magnetventilen som står like ved turboen du mener på da, den som har ett stag som går ned på under turboen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekka registret ditt? jeg kjørte med slitt registerreim på den første tdi`en min, noe som resulterte i at den hoppet over et hakk på dieselpumpa.. gikk helt ok til tider, men av og til fikk den tulltak og det virka som turboen ikke laddet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det magnetventilen som står like ved turboen du mener på da, den som har ett stag som går ned på under turboen.

 

Ikke noe stag på den. en elektrisk plugg og tre tynne slanger. Sitter oppe på torpedo veggen på min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det magnetventilen som står like ved turboen du mener på da, den som har ett stag som går ned på under turboen.

 

det du tenker på er aktuatorklokka til VNT'en....dvs staget som styrer de variable turbinbladene i turboen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det du tenker på er aktuatorklokka til VNT'en....dvs staget som styrer de variable turbinbladene i turboen

 

Skal ringe i morgen å få sjekket pris på luftmendemåler å magnetventil

 

Hvordan får jeg sjekket at luftmengde måleren virker eller ikke, kan de bli gradvis dårligere. Syns egentli bilen går for dårli til å være en 110 hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skiftet luftfilter på min forrige dagen og nå virker det som om problemet med at den kutter på turboen ved halv til full gass (ved belastning) er borte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.