10x20" godkjnet i vognkort på a4 b8 ?

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om jeg får godkjent 10X20" bak og 8,5X20" forann i vognkoret på min audi A4 B8 ? har alt blitt stoppet, og har måtte vise den med orginal hjula, men er tilbake på 20" nå :D

 

IMG_1277.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lettest er vell å kontakte Biltilsynet og høre om visst du skulle "kjøpe" deg dekk og felger i den dimensjonen du har på bilen om det lar seg gjør å få det skrevet i vognkorte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får jeg det ikke skrevet så får det bare gå, var egentlig bare et spørsmål om det er murligheter for det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror de kommer til å SKRIKE nei i trynet ditt når de får vite bredden på felgene bak. Men kan jo hende det funker, jeg vet ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det burde ikke være noe problem dersom:

  • rulleomkretsen på dekk innenfor 5% av original dimensjon.
  • det ikke subber det noe sted ved fullt rattutslag og/eller fjæringsbevegelse. Enkelte mener også at det skal være MINIMUM 1cm klaring i alle retninger mellom hjulbue og dekk/felg/understell.
  • felg/dekk ikke stikker utafor hjulbue når bilen er rettstilt.
  • det er godt merket dimensjon og bredde inkl. ET og hvilken load index de er godkjent for, og at dette da stemmer med load index for bilen. Noen krever også TÜV-godkjenning for felgene.
  • dekkene er gategodkjent og har tilstrekkelig merking med blant annet load index, dimensjoner mm..

 

Sporvidden har du lov til å endre innenfor 15mm av det originale (altså ET

 

 

Har du disse punktene under kontroll, så kan det være gode muligheter for en godkjenning i vognkortet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha forskjellige bredder foran og bak, må det enten være levert fra fabrikk, eller du må Tuv papir på den aktuelle felgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.