Svingbart hengerfeste løser ikke ut

Anbefalte innlegg

Er det noen som har hatt dette problemet og eventuelt kan fortelle meg hva det kan være?

Jeg har et hengerfeste som ikke løser seg ut når jeg "drar i snora".

 

Jeg får opp en melding i displayet som sier "Check osv..."

 

Supert om noen har forslag til hva som kan gjøres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. 

Vet det er gammel tråd, men fikk du orden på henger festet? Jeg merker at mitt på A6 (2012) begynner å bli tregt. Jeg har forsøkt å smøre, men blir ikke så mye bedre. Må Nå bruke ganske mye kraft for å få det ut og inn. Må ha noen til å dra i snora, mens jeg bruker begge hender for å få det ut. Tør nesten ikke svinge de inn lenger, i frykt for å ikke kunne dra henger mer.

Supert hvis du har noe informasjon om smøring etc.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hei. 

Vet det er gammel tråd, men fikk du orden på henger festet? Jeg merker at mitt på A6 (2012) begynner å bli tregt. Jeg har forsøkt å smøre, men blir ikke så mye bedre. Må Nå bruke ganske mye kraft for å få det ut og inn. Må ha noen til å dra i snora, mens jeg bruker begge hender for å få det ut. Tør nesten ikke svinge de inn lenger, i frykt for å ikke kunne dra henger mer.

Supert hvis du har noe informasjon om smøring etc.?

 

WD-40, i mengder. Bad alt av bevegelige deler, og beveg kula frem og tilbake mange ganger. Det vil til slutt bli lettere. Og så burde du gi der en liten dusj hver dag, og svinge det ut og inn hver dag og en mnd tid f.eks. Til du kjenner det er som normalt igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, en liten oppdatering. Jeg har nå fått det til og hengerfeste funksjonen er i orden. Det var utelukkende smøring som trengtes, men WD40 var ikke nok. Jeg måtte lirke ut gummi pakningen for så å få inn litt mer smørende middel. Brukte Omega 636 jamaican base, fungerte meget bra. Jeg anbefaler alle om å gjøre dette før det setter seg fast. Nå er det bare å dra i snora og en liten dytt for å enten låse det i posisjon ute eller inne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hei, en liten oppdatering. Jeg har nå fått det til og hengerfeste funksjonen er i orden. Det var utelukkende smøring som trengtes, men WD40 var ikke nok. Jeg måtte lirke ut gummi pakningen for så å få inn litt mer smørende middel. Brukte Omega 636 jamaican base, fungerte meget bra. Jeg anbefaler alle om å gjøre dette før det setter seg fast. Nå er det bare å dra i snora og en liten dytt for å enten låse det i posisjon ute eller inne.

 

Jeg pleier å gi kula en liten dusj med WD-40 i uka og svinge den frem og tilbake. Har aldri hatt problem med at den har satt seg.
 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei takk for innspill.

Jeg skulle nok ha startet tidligere med smøring jevnlig. Når hengerfeste er innfelt så tror jeg ikke det liker salt-lake fra Norges vinterveier. Man bør vel strengt tatt bruke/teste innfelling-funksjonen regelmessig. 

Jeg tar gjerne imot råd om å holde selve kula i stand også. Prøvd noen forskjellige beskyttelse hetter, men de er best å ta av når festet er innfelt, ellers blir det bare rust der også. (det originale er heller ikke noe særlig som er delvis åpent) Nå har jeg bare på litt olje/fett på det og bruker hette når festet er ute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.