'97 A4 1,6, bruker over snittet mye olje, etter skifte av toppakning.

Anbefalte innlegg

Hei!

 

En tilbakevendene forum-bruker trenger litt hjelp:

 

Jeg har, som trådtittel tilsier, en '97 A4 1,6 (AHL) som brukte en del vann og litt olje.

 

Fikk ånden over meg og bytta ventiltetninger og toppakning. Tok også vannpumpa samtidig, siden fronten allerede var av. Dermed fikk jeg fiksa 50% av vannbruken, siden det lakk ut av akselen på pumpa. De resterende 50% av vannbruken sto vanninntakshuset på baksiden av toppen for, så nå bruker den ikke vann lengre.

MEN;

Den bruker noe inn i h*#%&$£ med olje! Brukte en liter på 5 mil, noe jeg kanskje syns er liiiitt i overkant mye... :P

 

Noen idéer til hvorfor dette begynte etter bytte av nevnte deler? Topplokksbolter ble selvfølgelig byttet, og dratt til i henhold til spec på bolter.

 

Olja forsvinner hovedsaklig ut via eksos, etter røykteppet å dømme. : eek :

 

Hjelp mottas med stor takk!

 

mvh

Frank Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips! :)

 

Da får jeg ta en bunndels-sjekk også. Ser i linken at det går an å rengjøre ringene. Får prøve det først, helst uten å knekke noen ringer. : rolleyes

 

Tenkte ikke på å søke på Passat... : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en 48-mils bomtur for å hente en ny motor, som forøvrig bare hadde gått 34.000 km, så tok jeg ut motor og demonterte i prinsipp alt.

Det var oljeringene som hadde satt seg fast i masse gammel sot/olje.

Av med stempelringer, gnikke de rene, rense stempel og oljehull i stempel, sette det sammen igjen. Teste... Jaggu i meg ble det bra æ gett! :D

Eneste kostnad med dette var nye strekkbolter til toppen (61 kr for 10 stk.). Ellers var det gratis. ;) Tar jo litt tid, men likevel.

 

Takk for tips! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.