Trenger litt motor hjelp i en 64 notchback 1500s

Anbefalte innlegg

Som tittel sier så sliter jeg litt med notchen.

Starter fint og går som ei kule i ca 10-15 min, da begynner den å bli varm og da begynner morroa.

Kan kjøre med den i kanskje 10 min til men da med lite eller ingen gasspådrag, virker som den drukner??

Etter en ca en halvtime så er den ikke å få liv i før den er kald igjen.

Som dere kanskje skjønner så har jeg lite eller ingen peiling på sånne motorer, er nok noe jeg må lære meg men har liten lyst til å skru uten å ha noen peiling på hva en driver på med :P

Håper noen har noen gode innspill og d beste hadde vert om noen i området kunne ha blitt med meg på en tur :)

Takker for alle svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken type motor har du? Er det en N med enkel forgasser, eller en S med to forgassere? Siden den går fint når den er kald, men dårlig når den varmer seg opp, høres det ut som om du har problemer med choke eller blandingsforholdet. Det sistnevnte kan ha blitt justert fiel av en uvitende tidligere eier, for å kompensere for en trøblete choke.

 

Det man først bør gjøre er å lære seg motoren å kjenne, sjekke tennplugger, stift og kondensator, for deretter å sette forgasser og fordeler i grunninstillinger. For å lære deg hvordan dette gjøres på denne motoren anbefaler jeg deg at du får fatt på en Haynes-håndbok. Den er nok ikke å få tak i ny, men Amazon.xx har også brukte bøker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta er en s altså med 2 gassere. Haynes er nok ikke dumt. Får sette meg ned å kikke :-) var litt derfor jeg tenkte å høre med folket. Lite eller ingen vits å drive å stille på gassere når en ikke vet hva en driver på med

:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er liten vits uten håndbok. Jeg skal etter beste evne forsøke å komme med råd, jeg har hatt to stykk Type 3 med denne typen motor.

 

Jeg tenkte også i første omgang på om det kunne være varmeproblemer som fikk bensinen til å "koke", dette var et kjent problem på N-motoren med en sentralt montert forgasser, men dette problemet er ikke tilstede på motorer med to forgassere. Har du forøvrig sjekket at balanserøret mellom innsugene er intakt og tett? Lekkasjer her kan skape allverdens problemer og ujevn gange. '

 

Og tilslutt må du skaffe deg et synkroniseringsverktøy slik at du får justert begge forgasserne likt. F.eks. som dette: http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=24_112&products_id=396 eller denne: http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=24_112&products_id=1056 (jeg har sistnevnte, kjøpt på Hotshop på 90-tallet). Må også lage en adapter av et rør, slik at det passer på Solexene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hjelp :)

Da er bok og synkroniseringsverktøy bestillt. ble den siste siden den så litt enklere ut å opperere hehe

Reiste på jobb dag så regner med at de har kommet når jeg kommer hjem :)

Da skal vi se om vi ikke får liv i børsa..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.