Turtle wax clearview på frontruta.. faan!

Anbefalte innlegg

Jaa.. dum som jeg var dro jeg på Torshov å handlet meg dette... da jeg tenkte å polere rutene så vannrt rant av....

 

Side vinduene er bra ..men på frontruta har det liksom blitt merker etter viskerene...

Samme om jeg bruker prickbort eller surfex eller begge deler om jeg gnukker og gnir ... går faan ikke bort..

 

Er snakk om en 10 passat så ruta er ikke så slitt...

 

Alle tips taes imot med et stoort smil:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slike vindusmiddel er holdbare greier, det vil nok slites bort over tid. Om du har panikk kan du jo prøve Iron-x...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk bort rain x med autoglym sin glass polish (mener dt va det det het) den er ikke noe silikonbasert elns

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må nok Poleres vekk ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det produktet der har jeg sluttet å bruke på frontruten nettopp med bakgrunn i det du skriver. Spesielt ille blir det nå på sensommeren / tidlig høst når bilen er full av dugg og motsolen er lav. Satt selv og hatet i går morges når jeg skulle kjøre på jobb. Etter å ha visket vekk dugg på ruten kom disse grå skyggevirkningene opp og jeg så like lite. Men på alle andre ruter, speil, lys og glasstak funker dette bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt god suksess med TW Clearview på sidevinduer og bakvindu, men bruker utelukkende Gtechniq G1 eller G3 (Tror denne heter G5 nå) på frontruten på bilene jeg behandler.

Burde være enkelt å få fjernet Clearview med polering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem etter RainX... Spesielt ved dugg i tuneller er det plagsomt :-( Får vel ta en runde med noe poleringsmiddel når jeg får tid en dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å vaske ruten med en såpe som selges bl.a. av Turtle, Shell og Sonax, den er en 100:1 konsentrat og er beregnet til å bruke som tilsetning til spylervæsken. Vask ruten med denne på en klut/svamp, og skyll godt av. Det tar alt av trafikkfilm, voks (spesielt den voksen som vaskemaskiner legger på) og annet som legger seg på frontruten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RainX må/bør fjernes etter påføring med en klissvåt klut, ellers blir det slike skygger/hologrammer, da spesielt i f.eks. tunneler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg nå spør helt teit, men kan en bruke vanlig polervoks på rutene eller vil det ødelegge sikten helt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd. Lite holdbart :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at jeg ikke hadde disse hologram første gang jeg behandlet ruta med RainX, så jeg vil tro dette stoffet holder mye lengre enn en tror, og at problemet oppstår når man legger et nytt lag over det første før dette er fullstendig borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du får fjernet det overskytende produktet ved påføring skikkelig, slipper du dette problemet, derav våt klut i stedet for tørr eller bare fuktig.

 

Jeg legger alltid RainX i to lag, for bedre virkning (ja, det blir det), hvor lag nr 2 legges oppå lag nr 1, slik at jeg buffer av begge samtidig med den våte kluten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaa.. dum som jeg var dro jeg på Torshov å handlet meg dette... da jeg tenkte å polere rutene så vannrt rant av....

 

Side vinduene er bra ..men på frontruta har det liksom blitt merker etter viskerene...

Samme om jeg bruker prickbort eller surfex eller begge deler om jeg gnukker og gnir ... går faan ikke bort..

 

Er snakk om en 10 passat så ruta er ikke så slitt...

 

Alle tips taes imot med et stoort smil:-)

 

Det virker som du ikke har fulgt brukanvisningen som står på flasken. Send meg adresse på pm så kan jeg sende deg middel til å fjerne clearview`en fra ruta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har Cola i kjøleskapet, kan dette brukes ;-)

Syra i colaen fjerner alt av trafikkfilm....

Tøm på MF klut og vask over. Spyl over og test !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd noe problem med Clear Vue på ruter. Jeg legger først et lag, lar det stå litt slik at ruten får en matt hinne. Så legger jeg et lag til, lar det stå noen minutter. Deretter "buffer" jeg den av med en fuktig microfiberklut.

 

Legger den på i sirkulære bevegelser. I forhold til prisen, syntes jeg den er veldig bra. Hver behandlng holder ca 2-3 måneder på min bil. Og jeg kjører som regel over 20.000km i året.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.