Test: Nytt poleringsmiddel fra Autoglym!

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne, så jeg prøver her! :D

Pasient: '96 Audi Cabrio sort, noe omlakkert.

Etter mange år med slit for å unngå 'solstriper' kjøpte jeg ifjor Autoglym's poleringskluter på Autofil-messa. Kombinert med Extra Gloss protection (EGP) ble det 'greit nok', men noen striper ble det uansett.

I år kom det noe som lovte 'gull og grønne skoger', nemlig Autoglym Ultra Deep Shine for 'biler med moderne eller mørk lakk'. Villig til å prøve alt plukket jeg opp en flaske. (198,- på Statoil eller NAF) Jeg brukte som vanlig maskin for å påføre, og tok noen detaljer for hånd (de har ofte blitt ekstra stripete, så det prøver jeg å unngå så langt det går..) Det var tydelig at EGP'n hadde dannet en hinne, for den viste seg som skjolder under påføringen.

Spenningen var stor når skiten skulle av, og med en gang så det ikke så mye bedre ut. Men når bilen var ferdig må jeg si at jeg ble imponert, for maken til dybde og glans har i hvertfall ikke jeg sett på den bilen før!

Nå er igrunn bare spørsmålet om jeg bør ha på EGP i tillegg? :D

(Bilde av bilen avslørte uansett ikke solstriper før heller, så jeg dropper noen som helst form for sammenligning.. ;))

Anbefales!! (5 rattar)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner? Prøvde den i helga og den er fjærner gammel polish og små riper/skjolder. Hvis du da polerer etterpå så får du ett meget bra resultat!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville i allefal brukt EGP. Det lager jo en beskyttende hinne. EGP kan du aldri bruke for ofte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør på med EGP ja, gjør bare ting bedre.. Supert at den funka, tenkte jeg skulle teste den selv. Har jo ikke mørk farge, men moderne lakk kanskje, hehe!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner? Prøvde den i helga og den er fjærner gammel polish og små riper/skjolder. Hvis du da polerer etterpå så får du ett meget bra resultat!

 

yeah! Deep Crystal er sykt bra, den og. : rock :

Prøvde den på halve panseret på en rød bil med ganske sliten og oksidert lakk. -Ble sykt bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke brukte EGP var at det ikke stod noe om det på flasken, i motsetning til på Super resin polish'en. er enig i at EGP er flotte greier, og makan til varig polering har jeg ikke vært med på før.. Kjekt å klare seg med etpar poleringer i året! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

yeah! Deep Crystal er sykt bra, den og. : rock :

Prøvde den på halve panseret på en rød bil med ganske sliten og oksidert lakk. -Ble sykt bra.

 

 

hvor får man kjøpt denne? Har rød bil med sliten og oxidert lakk.. trenger noe som hjelper,da autoglym produktene jeg har prøvd så langt viser manglende evne.. (super rensin og Paint renovaitor)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rød og oksydert lakk? Paint renovator eller noe fra proff-serien sammen med en roterende maskin. Er den rød og begynner å bli rosa må det hardere saker til enn man klarer med håndarbeid.. Det middelet det står om her er bare et vanlig poleringsmiddel som man må bruke etter å ha fjernet det oksyderte laget som gjør at bilen er matt og rosa..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Husker naboens blåaktige røde Amazon, tror ikke den hadde fått voks siden den var ny! ;)

Her er et bilde konemor tok av meg på 17. mai, forresten! Hun var så imponert over samlingen! :D

Glymified (800 x 600).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg har også brukt nye Autoglymen og det eneste jeg kan si til den saken er

 

SIIIIIINSYKT BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Det må væe det beste som dem noen gang har laget, Jeg er KJEMPE fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var litt av en samling bilpleie-produkter det der ja. Du burde sponses av AutoGlym ;)

 

Pen bil : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes knall ut! Skal gi glymmen et forsøk så snart det slutter å regne. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett tips jeg fikk av en som virkelig kan polering og bilpleie er å ta på EGP og la denne sitte på i 1døgn. : klø ::)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rød og oksydert lakk? Paint renovator eller noe fra proff-serien sammen med en roterende maskin. Er den rød og begynner å bli rosa må det hardere saker til enn man klarer med håndarbeid.. Det middelet det står om her er bare et vanlig poleringsmiddel som man må bruke etter å ha fjernet det oksyderte laget som gjør at bilen er matt og rosa..
'

 

oki, da får jeg gjøre enda en bedre innsats om å finne igjen det autoglym "proff" lakkrens greiene jeg hadde da.. spesielt plast detaljene (speil osv) begynner å bli skikkelig rosa.. nesten hvitt enkelte steder.. ekkelt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Husker naboens blåaktige røde Amazon, tror ikke den hadde fått voks siden den var ny! ;)

Her er et bilde konemor tok av meg på 17. mai, forresten! Hun var så imponert over samlingen! :D

Ser bra ut det der! Men du må jo ikke polere i sola da, BE...microwave.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venter med spenning på å få teste dette produktet jeg også!

Med mørk blå/sort lakk er slike ting midt i blinken. 27% på mekonomen

som selger AutoGlym i tillegg gjør ikek saken værre : ja :

 

 

Ett tips jeg fikk av en som virkelig kan polering og bilpleie er å ta på EGP og la denne sitte på i 1døgn. : klø ::)

Regner med bilen må spyles og tørkes dagen derpå, før man gnir av :D

hvertfall for oss uten garasje : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

'

 

oki, da får jeg gjøre enda en bedre innsats om å finne igjen det autoglym "proff" lakkrens greiene jeg hadde da.. spesielt plast detaljene (speil osv) begynner å bli skikkelig rosa.. nesten hvitt enkelte steder.. ekkelt

 

og om du ikke skulle lykkes i å finne disse i Hallen (eller hvor de måtte befinne seg) så står hylla på vår lokale Mekonom full av dem:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat prøvde Ultra Deep Shine på sin Bora, og han sa seg skuffet over hvor lite den holdt seg blank, han sa den hadde mistet glansen etter 3 uker. Jeg kan ikke bekrefte dette da jeg ikke har sett bilen hans hverken når han hadde polert den eller nå, noen uker senere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jammen innen 3 uker er jo bilen polert igjen : smil :

 

Sålenge man får best resultat hver gang man smøere på er jo det viktigst, vet du om han brukte EGP etter Deep Shine?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han brukte ikke EGP etterpå, og han er ikke den typen person som polerer bilen annenhver uke, selv om han liker å holde den blank.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd den nye autoglymen selv, men jeg har gått tilbake til super resin. Synes det ble bedre resultat. Angrer ikke et sekund på at jeg brukte litt ekstra tid på EGP. Lar den som regel tørke bortimot 2 timer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd den nye autoglymen selv, men jeg har gått tilbake til super resin. Synes det ble bedre resultat. Angrer ikke et sekund på at jeg brukte litt ekstra tid på EGP. Lar den som regel tørke bortimot 2 timer.

 

Blir ikke EGP'en steinhard og ta av da? : eek : ..er jo svin tungt å gni av bare etter 20 min jo.....

 

Men det blir veldig bra resultat med glym's produkter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg du har gjort noe galt, Julian. Lagt på for mye eller noe. Kanskje for kaldt eller fuktig når du gjorde det? EGP er lett å ta av når den er tørket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg du har gjort noe galt, Julian. Lagt på for mye eller noe. Kanskje for kaldt eller fuktig når du gjorde det? EGP er lett å ta av når den er tørket.

 

Ja det var kansje litt for kaldt ute.. hehe :) det var rundt 12 grader i skyggen den dagen.. i tillegg så sto bilen i sola når EGP'en tørka.. det er jo heller ikke så bra.. man skal jo helst stå i skyggen når man bruker bilpleie produkter + at det burde være rundt 16 - 18 grader.. stemmer ikke det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bør være fra 15 grader og oppover ja, og passelig tørt også (altså ikke 1 time etter regnvær, da er lufta fuktig). Og ja, du skal stå i skyggen og ikke i sola, da kan du få skjolder i lakken som kan være nærmest umulig å få vekk igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.