Test: Nytt poleringsmiddel fra Autoglym!

Anbefalte innlegg

Det bør være fra 15 grader og oppover ja, og passelig tørt også (altså ikke 1 time etter regnvær, da er lufta fuktig). Og ja, du skal stå i skyggen og ikke i sola, da kan du få skjolder i lakken som kan være nærmest umulig å få vekk igjen.

hmm... Heldig vist fikk jeg ikke skjolder i lakken :) men jeg fikk vekk alle skjoldene jeg hadde i lakken før jeg begynte den dagen da :D hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at for mye EGP blir tungt å dra av når det har tørket.

Skal jo bare ha en tynn hinne på lakken av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EGP bør vel tørke i 1 døgn for å få maksimal holdbarhet, et tips jeg fikk av en proff, men det har jeg aldri hatt tid til å prøve selv : rolleyes

Ultra Deep Shine har jeg nå hatt på i 1 døgn (ikke tørket i 1 døgn altså :P ) og er egentlig ikke helt fornøyd : mad : Ripene ble jo ikke borte som med Super Resin, så jeg kommer til å gå tilbake til Super Resin :tilber: Men den neste runden tror jeg at jeg setter bort til proffer. Har noen riper som må bort : bh ::evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS. glemte det i forrige post. Jeg kjøpte Deep Shine hos den lokale VW/Audi-pusheren, Olrud for kr 123,20 : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var litt av en samling bilpleie-produkter det der ja. Du burde sponses av AutoGlym ;)

Pen bil : ja :

Hehe!! Har fått t-skjorte, i hvertfall!! (ikke på bildet..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut det der! Men du må jo ikke polere i sola da, BE...microwave.gif

Neida! Kjørte bare smådetaljene ute, etter å ha dratt av polishen inne i garasjen! Men mye koseligere å renseinteriør, dørkarmer etc. i solskinnet! Ble ganske rød i pæra, gitt! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bør være fra 15 grader og oppover ja, og passelig tørt også (altså ikke 1 time etter regnvær, da er lufta fuktig). Og ja, du skal stå i skyggen og ikke i sola, da kan du få skjolder i lakken som kan være nærmest umulig å få vekk igjen.

Inneklima og innetemperatur er det aller beste. Kjør bilen inn i stua! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Follow-up på denne:

Fortsatt, etter 4.5 mnd får Anne-Brit fortsatt spørsmål om bilen er nypolert! Og jeg må innrømme at jeg ennå er overrasket over finishen. Minst like bra som med vanlig AutoGlym og super gloss oppå, med halve jobben.. Lurer fortsatt på om super gloss hadde hjulpet noe? Noen som har erfaring med det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halve jobben er jo bare halve morroa : smil :

Jeg kjører glossy oppå Deep Shine ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg har også brukt nye Autoglymen og det eneste jeg kan si til den saken er

SIIIIIINSYKT BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det må væe det beste som dem noen gang har laget, Jeg er KJEMPE fornøyd.

Husker det var en kar fra Bergen med en sort TT som anbefalte meg å prøve denne her i sommer.. : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HEHE hvem er denne karen da?? Det var bra du ble fornøyd.

Vennlig hilsen TThomaz

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare jeg som er så slapp her som ikke gidder å polere selv?

Leverer bilen på autoglym verksted for polering å hardvoks.. : smil :

Nå skal det nevnes at litt av grunnen også er at jeg sliter med ryggen - prolaps.. : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat prøvde Ultra Deep Shine på sin Bora, og han sa seg skuffet over hvor lite den holdt seg blank, han sa den hadde mistet glansen etter 3 uker. Jeg kan ikke bekrefte dette da jeg ikke har sett bilen hans hverken når han hadde polert den eller nå, noen uker senere.

Hmm. Bruker alltid å gå over med lakkrens først. Da holder bilen seg blank leenge. Viktig at det er varmt og lav luftfuktighet i rommet slik at den tørker riktig. Bomma stygt en gang da jeg vaska bilen like før. Masse vann på gulvet ga høy luftfuktighet og dårlig resultat. : gråter :

vasket 011.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Bruker alltid å gå over med lakkrens først. Da holder bilen seg blank leenge. Viktig at det er varmt og lav luftfuktighet i rommet slik at den tørker riktig. Bomma stygt en gang da jeg vaska bilen like før. Masse vann på gulvet ga høy luftfuktighet og dårlig resultat. : gråter :

Hva slags stoff er best for lakkrens?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt rens og sealer (skal holde i opp til 3 år!) fra FireGlaze kombinert med polering fra Meguiars. Dette gir det det beste resultatet jeg har fått så langt. Har tidligere bare brukt Auto Glym. Bruker tohodet maskin til påføring. Dette skal hindre disse "solstripene".

Har ikke prøvd Ultra Deep Shine, men tror jeg kommer til å gjøre det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags utstyr bruker dere når dere påfører polish-varene da? Tenker på dere som ikke bruker håndkraft, men maskinkraft.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en poleringsmaskin fra BEST-tools.

Den er veldig kraftig, men jeg får ikke helt taket på denne teknikken.

Tok voks på polerpadden, og da jeg gav gass var det polish-flekker i ca 10m omkrets.

Håndkraft er best.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke best å smøre på poleringsmiddelet med hånd og så fjerne det med maskin? Det gjør i hvertfall jeg og det funker fint :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte '3M finishing matreial' som rensing (trinn 1), og brukte maskin til påførsel. Nå skal det sies at jeg smørte godt ut først med maskinsvampen også slo den på. da slipper man en spredning på 10m i diameter.

Tok det av med håndkraft.

Trinn2: da brukte jeg meguaiars deep colour famous polish step 2 (eller noe..), smørte på og tørket av med håndkraft.

Trinn3: brukte meguaiars gloss shine step 3 (tror jeg det het), smørte på for og tørket av for hand.

Resultatet ble det beste jeg noengang har sett! Lakken fikk en så dyp og fyldig farge og det var nesten som å få en ny bil. Jeg har alltid brukt autoglym før, men nå bytter jeg for godt til Meguaiars..

ANBEFALES!

DSC02382.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det før forrige lokallagstreff eller etter Anders? Syns nå iallefall bilen din var veldig pen og blank på treffet, men på bildene ser den eksepsjonelt bra ut! : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det før forrige lokallagstreff eller etter Anders? Syns nå iallefall bilen din var veldig pen og blank på treffet, men på bildene ser den eksepsjonelt bra ut! : ja :

Etter lokallagstreffet ja! den var jo greit blank på treffet og da.

Jepp, du skal se den 'live' nå etter polishen! sykt fin, og igjen, er så fornøyd med meguaiars (sånn det skrives..?) polish!

Forresten Knut, så ikke deg på treffet, bare bilen din?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må få se den "live" ja, mulig jeg konverterer til Meguiars selv tross min trofasthet til Autoglymen :P

Jeg var der jeg, men har en lei tendens til å bli stående å skravle og får ikke med meg alle som kommer. Hilste såvidt på passasjeren din, som jeg først trodde var deg, men får hilse på neste gang! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.