Audi 10VT topp - trolig 035 103 373 med dysehull

Anbefalte innlegg

Ønsker meg en 10V topp, tilsvarende urquattro. Etter hva jeg forstår er det samme enhet på alle 10V femmerene, delenummer 034 103 351.

 

Selve toppen bør være uten skader, ellers ingen spesielle preferanser.

 

034103351g_034103351g034103351g_2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har topper.. Ligger på en låve her rett ved Holmestrand :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg gjerne en PM med mer informasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som jeg har bommet litt med delenummeret.

Jeg trenger altså femmertopp med delenummer 035 103 373 som har dysehull!

 

Hei Hermann,

 

Har du noen generelle innspill på hva som leverer hva? Da tenker jeg mye på dette omkring at det er mange 10V topper med nummeret 035 103 373 med bokstaver i tillegg.

035 103 373 AD lurer jeg på stammer fra 2309ccm / 133hk motorene.

035 103 373 P ser jeg står oppført med 40mm innsugsventiler.

 

Men husker jeg ikke rett med at det er noen forskjeller ute og går på brennrom osv? Jeg vet ikke om dette er relatert til mekanisk vs hydraulisk, 2144ccm vs 2226/2309ccm, gasser vs innsprøytning, osv.

 

Til syvende og sist må jeg jo finne noe som fungerer til min aluminiumsblokk med 79,5mm borr for overladning.

Sånn sett bør jo en K-jetronic med G60 dyseadapter kanskje være et kriterie.

 

 

Heisann.

 

Joda, det er forskjeller ute og går, dog er de minimale. Som du nevner er det forskjell på ventilstørrelse, dog er de største forskjellene mekanisk/hydraulisk eller plassering av dyser. Eldre 2226 (NA) har enten gasser eller K-Jet med dyser i innsuget. Når det kommer til 2309 så er det to forskjellige topper, en for dyser i innsuget (AAR, NG og NF v2). Så finnes det NF versjon 1, den har dysehull i selve toppen, noe som burde være utmerket for deg om du skal tvangsfore motoren med luft ;) Har da også mulighet til å bruke originalt innsug til samme motor, gjerne med et større gasspjeld. NF v1 har hull for K-Jet dyser, men om du tar dyseholdere fra f.eks. ABK-motoren så trenger du kun slipe av det litt med smergelpapir så går de nedi NF-toppen. Du kan da dette i de dysene du vil, enten EV1, EV6 eller EV14.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen med topp liggende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.