"Skjolder" i lakk etter polering

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg hadde bilen min på lakkrens og polering her i våres. Har i ettertid sett at bilen har sirkulære skjolder i lakken (etter poleringsmaskin?!) Dette ser man spesielt godt når solen skinner på bilen. : mad : Noen som har vært borti dette, og hva kan gjøres for å fjerne det? Bilen er for øvrig mørk(nesten sort). Min søster har det samme på sin bil etter "proff" polering, men denne er enda verre (sort bil det og)

 

Takker for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kjørespor etter poleringsmaskin, veldig vanlig etter og ha hatt bilen hos "kommersielle" for polering. Men dette kan rettes opp. Bare og ta kontakt om du trenger hjelp til dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tilgang til maskin ?

Årsaken til dette er at det har blitt brukt grov rubbing.

Når man bruker slik grov rubbing, må man gå over med en finere polering for å fjerne kjørerspor.

 

Bruker man DA maskin på den fine polering skal man være helgardert. ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må rette deg litt Hr. Fossøy.

Billakk er forskjellig og på enkelte biler så er det bare å glemme å bruke DA maskin, tiltross for at det er mørk lakk og myk så fungerer faktisk roterende bedre.

 

Problemet med "proffe" er ofte at de på langt nær er proffe, har dårlig utstyr, dårlig lys og ikke minst lite kunnskap.

 

Jeg kan godt være behjelpelig med en vurdering av hva som kan gjøres med bilen din for å bringe den tilbake til dit den fortjener å være :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må rette deg litt Hr. Fossøy.

Billakk er forskjellig og på enkelte biler så er det bare å glemme å bruke DA maskin, tiltross for at det er mørk lakk og myk så fungerer faktisk roterende bedre.

 

Problemet med "proffe" er ofte at de på langt nær er proffe, har dårlig utstyr, dårlig lys og ikke minst lite kunnskap.

 

Jeg kan godt være behjelpelig med en vurdering av hva som kan gjøres med bilen din for å bringe den tilbake til dit den fortjener å være :-)

 

Hehe..

Dette blir bare "showoff" herr Brynildsen ;-)

Vi vet alle at du er meeget oppegående på polish, men at det blir så meget bedre med roterende er for meg en myte. De tar bare litt kortere tid, samt at sjangsen for å rote det til kan ganges med 1000 !

 

Så la oss holde det på et folkelig nivå, istedet for å mase om den j...... roterende maskina som de "proffe" bruker.

 

9 av 10 vil få bedre resultat med en Da maskin !

Og ja, de vil også kunne fjærne hologrammer og kjørespor på en sikker måte helt på egen hånd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fleiper faktisk ikke her, jeg har hatt flere biler innom, spesielt sorte, hvor DA maskin legger igjen godt med microswirls og hvor eneste løsningen har vært roterende.

 

At roterende kun er for proffe er tull, men i enkelte tilfeller så må man over på roterende.

 

Til din info så bruker jeg ikke roterende lengre med unntak av de håpløse tilfellene hvor det ikke er noen annen løsning enn roterende :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til din info så bruker jeg ikke roterende lengre med unntak av de håpløse tilfellene hvor det ikke er noen annen løsning enn roterende :-)

 

Litt OT, men hvilke(n) maskin(er) bruker du nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han bruker Rupes bigfoot serien :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :)

 

Bernhard: Det hadde jo ikke vært dumt! Regner med at jeg må komme innom deg med bilen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan swirls komme en stund etter rub og polish? Jeg gikk over hele bilen og hadde ingen swirls, men i senere tid så har det dukket opp litt.

Jobben er gjort med s3 og s30, krauss DA maskin, forseglet med swiss wax.

Kan årsaken til topic være at produktet bare har "tettet" ripene man har laget/fjernet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan swirls komme en stund etter rub og polish? Jeg gikk over hele bilen og hadde ingen swirls, men i senere tid så har det dukket opp litt.

Jobben er gjort med s3 og s30, krauss DA maskin, forseglet med swiss wax.

Kan årsaken til topic være at produktet bare har "tettet" ripene man har laget/fjernet??

 

Oljer og slikt i polish kan skjule riper ja derfor burde man ta wipedown for og få bort dette slik at man kan se at man har fått bort alee ripene eller ikke :=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.