LED Downlights dimbare 3w hvit hardware

Anbefalte innlegg

Flotte hvite kvalitets LED downlights!

 

Dette er downlights fra Kiven, som er produsert på spesifikasjon for å matche europeiske lysprodusenter.

 

Lyset som er varm-hvitt kommer fra 3 lyspunkter på 1W hver. Dette utgjør 3W på lampen totalt.

Lampen har veldig god spredning i lyset sammenliknet med mange andre LED downlights produkter.

Lampen kan tiltes 30 grader.

 

Ekstremt strømsparende iforhold til ordinære halogen downlights.

Lang levetid på opptil 40.000 timer

 

Tekniske spesifikasjoner:

 

230V

3W

3000K

425 Lumin

Aluminium hardware

CE, ROHS, CCC godkjent produkt

 

Enkel montering med WAGO kobling f.eks. Disse blir heller ikke varme, slik at man er mye bedre sikret mtp brannfare.

Kan monteres uten innfellingsbokser, men vil ikke anbefale at de er i direkte kontakt med isolasjon - kun for ekstra sikkerhet.

Hull for montering tas med 73mm hullbor.

 

Kan skaffes i stål utførelse og med annen watt om ønskelig - dette har dog noe leveringstid.

 

Ta kontakt for prisforespørsel på større partier eller spørsmål.

 

 

Bruker disse selv i mitt eget hus og jeg er meget fornøyd! :)

 

 

Finn annonse: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=43397766&editAd=true

 

66_295917977_zpsa6298fcc.jpg

66_1415045979_zpsde485036.jpg

66_1958126368_zps1a34c299.jpg

 

 

Pris er satt til 169,- pr stk. på finn..

VACN-pris: 149,- pr stk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en trafo pr spot?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan har du løst problemet med flimmer under kraftig dimming på de?

Kjører mine med GLE dimmer nå og det funker ikke bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en trafo pr spot?

 

Det er 1 trafo pr spot ja :)

 

Hvordan har du løst problemet med flimmer under kraftig dimming på de?

Kjører mine med GLE dimmer nå og det funker ikke bra.

 

Har ikke opplevd flimmer på mine jeg. Elektrikeren prøvde først en type dimmer som flimret, men nå kjører vi 315GLE og den flimrer ikke.. Har i både vanlig elko og elko plus serie.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 3000Kelvin så er lyset ubrukelig og altfor Miami Vice til å ha innendørs. Skikkelig LED pærer fås i 2700Kelvin og da er det ikke synlig forskjell mellom halogen og led. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette synes jeg er en helt utrolig latterlig kommentar av deg Jan Nielsen.

Om du bruker rett dimmer på disse, så lyser de som en LED skal gjøre.

Har selv disse i hele huset og kan få tatt noen bilder av hvordan lysbildet er på de :) Ett kjempeprodukt jeg ikke har noe problem med å anbefale til andre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IP grad?

 

Dette svarer jeg på så snart produsenten gir meg svar :)

Flott at du spurte, da jeg også har lurt på dette...

 

Til info har jeg disse i "dusjsonen" på badet.. og de har enda ikke sluttet å virke - så jeg er mer enn fornøyd ifht hva de tåler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette svarer jeg på så snart produsenten gir meg svar :)

Flott at du spurte, da jeg også har lurt på dette...

 

Til info har jeg disse i "dusjsonen" på badet.. og de har enda ikke sluttet å virke - så jeg er mer enn fornøyd ifht hva de tåler :)

En ting er hva de tåler, en annen ting er hva som er lovlig. Gi beskjed når du får svar fra produsent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har RoHo, CE og TUV papirene i mailen min til 6w versjonen. Kan laste opp når eg sitter på en pc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IP er oppgitt til 44 av produsent :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er hva de tåler, en annen ting er hva som er lovlig. Gi beskjed når du får svar fra produsent.

 

Definitivt lovlig, da de er montert høyt nok over gulvet ifht lovverket mtp våtsone og downlights.

Dette etter hva jeg har blitt fortalt av el.montør :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette synes jeg er en helt utrolig latterlig kommentar av deg Jan Nielsen.

Om du bruker rett dimmer på disse, så lyser de som en LED skal gjøre.

Har selv disse i hele huset og kan få tatt noen bilder av hvordan lysbildet er på de :) Ett kjempeprodukt jeg ikke har noe problem med å anbefale til andre :)

 

Så hvis du dimmer disse ned som gir svakere lys så avgir de 2700K? Nå hat jeg prøvd de fleste dimbare led pærene som er på markedet fra kjente leverandører. At det bedres ved å dimme ned kan så være men jeg vil gjerne ha et varmt lys og ikke discolys når dimmeren er på max..

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kall det hva du vil :)

Legger ut bilde av lyseffekten de har i min stue - så får det bli opp til hver enkelt å bedømme :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva må kjøpes i tillegg for å montere disse? En trafo pr spot? Hvor mye koster disse og hvor store er de? Sliter litt med å plassere 20 trafoer liksom :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en dimmer, og to 230v ledere mellom hver spot.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva må kjøpes i tillegg for å montere disse? En trafo pr spot? Hvor mye koster disse og hvor store er de? Sliter litt med å plassere 20 trafoer liksom :)

 

På disse følger det med omformer. Denne omformeren er den hvite boksen du ser på bildet av produktet.

Det eneste du trenger er som Hans sier en dimmer/lysbryter - kabel mellom spotterne og etter min elektriker sin anbefaling: WAGO koblinger...

VELDIG enkel montering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, klarer man å få plass til denne trafoen i disse infellingsboksene, eller må hele taket bygges ned sånn at man får plass til den trafoen? Eller kan man pakke den inn sammen med isolasjon uten brannfare?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lektet ned hele taket hos meg, men dette var fordi jeg hadde takhøyden til det..

Trafoen er ikke stor. Kan få målt den når jeg kommer hjem på søndag.. Den vil ihvertfall få plass oppi disse boksene - litt avhengig av hvordan type boks du handler selvfølgelig.. Vet det er å få noen bokser som er ganske romslige sideveis f.eks..

Vil ikke anbefale å legge trafoen sammen med isolasjon. Er ingen reel brannfare med å putte den oppi der - da den ikke skal utvikle varme, men jeg ville ikke gjort det som en ren forsikring. Dette grunnet at det er elektrisitet i omløp og at ett produkt alltid kan inneholde en produksjonsfeil eller liknende som kan føre til noe fatalt i ett slikt tilfelle..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info, jeg skal også lekte ned taket, men tankten var å fylle "tomrommet" med isolasjon.

Hvis du får målt den så kan jeg sjekke ang hvilke bokser som jeg kunne ha brukt for å få plass til både spot og trafo i samma boks :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser tanken din der Frank. Skal komme med mål på trafoen så snart jeg kan jeg :)

Kan også høre med elektrikeren min hva slags bokser han ville anbefalt mtp størrelse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info, jeg skal også lekte ned taket, men tankten var å fylle "tomrommet" med isolasjon.

Hvis du får målt den så kan jeg sjekke ang hvilke bokser som jeg kunne ha brukt for å få plass til både spot og trafo i samma boks :)

 

Målene på trafoen er som følger: 55x31x22 (LxBxH) i mm selvfølgelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får plass til trafoen i "spotkasser"..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fortsatt tilgang på disse... Spar tusener iforhold til LED downlightsene vi kjøper i Norge..

 

Spar strøm og øk samtidig verdi på din bolig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.