Anbefalte innlegg

Grunnet mangel på tid lyst og fasiliteter må jeg se meg nødt til å selge s2`en. Siden markedet er såpass snevert tror jeg det lønner seg å selge den i deler. Alt foruten motor er for tiden montert i bilen og ting selges helst så komplett som mulig.

Under er en prisliste og specs, jeg vil fylle på med mer informasjon etterhvert. Bilder legges ut på forespørsel.

Ta kontakt pr tlf 41243886 eller p.m

Alle delene befinner seg i nærheten av lillestrøm.

 

girkasse, 01e 96 rs2 kasse med bredt førstegir, km stand ca 120.000, girkasse fester,medbringere modifisert for å passe motorsport kryss (3 av bolthullene er borret opp) 7000

giroverføring rs2, med polyforing for thightere giring 1800

Spakstell, custom 3000

mellomaksel kort for montering av 01e kassei s2 1200

frambremser, cayenne turbo, med nesten ubrukte ebc turbogroove skiver og yellowstuff klosser, stålomspunnede slanger samt adaptere. Bolt on 6000

bakbremser, rs4 holdere, a8 skiver 314mm, a8 alu kalippere og yellowstuffklosser, standard bremseslanger alt nesten ubrukt. Bolt on på s2 og man kan bruke standard brekkwaiere 5000

coilovers h&r, standard fjører + stivere fjører + uniballs topplagre foran og bak 5500

nav/hus framme i god stand 2000

nav bak, maskinerte hus for store lagre (82mm), nye nav for å bruke store akslinger bak, bolt on 4000

Nye sviktstål akslinger (bak), til standard indre kryss og standard yttre kryss fra s2 foran. 4000

travers / bærarmer fram for 6 trinns kasse, alu foringer og polyforinger i bærearmene. God stand 2500

travers / bærarmer bak. Alu foringer i travers, poly i bærearmer, mulig ene diffestet må rettes 6mm 1500

Stabstag fram stad s2 med polyforinger 500

Stabstag bak, whiteline justerbart med polyforinger 1000

dashlogger. Aim strada, følger med orginalt speedohus med støpt carbonplate for å passe rett i dash 4500

bur, 10 punkts skrudd bur. Passer i s2 med fullt interiør 1500

bensinsystem, orginal tank med 044 motorsport pumpe, an8 ut til catchtank, videre til 2x 044 pumper med 2x bensinfilter, an8 på alt (earls slanger og fittings). an8 slanger frem til motorrom , y split og doble an8 slanger til rail, an6 retur til aeromotive bensintrykksregulator, og videre bak 4500

Stående Pedalboks med masterpumper, ny ubrukt 2000

stoler, Sparco pro adv. Nye i fjor, med understell Solgt

belter,4 punkt sparco, svarte, 2 år gamle Solgt

felger / dekk. 17" bbs e50 magnesium felger, med masse deler. 2 ekstra senter, 5 ekstra innertønner, 7 ekstra ytteringer. På montert yokohama advan stcc slicks 20000

speil, rs2 nesten ubrukt, eneste ulempen er at det er for engelsk bil men funker forsåvidt fint for lhd biler også 3000

dørtrekk, carbon 1500

chassi, norsk s2 coupe, 91 modell, tatt inn i 2001, ribbet. medfølger bakluke, dører, skjermer, alle listene (alle de nedre er nesten ubrukt og strøkne) ruter (alle proffsotede) og panser, står på skilt men må eu godkjennes 15000

Framfanger, s2, noe kappet i 1000

Linselys, i god stand, har lakkert innmat foruten fjerlys reflektoren 3500

bakfanger, noe smeltet rundt eksos 500

bredbåndslambda 1000

dørtrekk bak, svart skinn og carbon lister 700

Motorfester, nye 034 alu 800

Girkasse fester 034 alu, 500

Rustfritt Ferrita 3" eksos med 1 lyddemper bakerst, 3,5" downpipe tilpasset furans grenrør 3000

3 x 3" wiggins klemmer 1300kr stk eller 3500 for alle 3

2 x 19" raders oljekjølere med a10 fittings og slanger (earls) Solgt

Bakdiff s2 med polyforing, modifiserte medbringere for audi motorsport indre kryss Solgt

Bakdiff s2 med polyforing 1500

Oljeåndingssytem; stuss med påsveist an12, settes på orginal åndinga ut av blokk, an12 videre til tank med an10 retur til bunnpanne. An12 ut med slange og fliter som ånder nede ved girkassa. Funker veldig bra, alle slanger og fittings er earls, tank i rustfritt stål. 1500kr.

 

motor: Nybygd 2,5ltr i aan blokk. Borret 82mm, je stempler med store krysspinnen 10:1 i komp, autoverdi råder, nitril behandlet veiv, arp bolter i topp med sport quattro skiver, girdle + arp bolter i bunn,60-2 triggeri bakkant, ny oljepumpe, modifisert åndingsystem, 2 plata ap racing clutch og custom alu svinghjul, custom utløserlager, porta topp med andre ventiler, nye løftere, sterkere fjører, titan retainers, 7a + kammer, kamkjede, cps nedre regreimsdrev, balansert og kontrollmålt, alu innsug med trakter, matchet med topp CPS, 7a toppdeksel, rustfritt grenrør CPS med vannkjølt tial wastegate, borg warner efr turbo, speed sensor++, 1,8t coiler, 1600cc bosch dyser for e85, nuke fuelrail, oljefilterfor med modiffisert bolt for accusump, ar racing acuusump anlegg med slanger, titanskruer til innsug, vannrail og toppdeksel, 12.9 skruer på alt annet, vipec v88 sprut med ledningsnett. Alt satt sammen, men gjenstår mapping. Innsug og toppdeksel er polert. Alt nytt foruten sprut, blokk, og veiv og topp (alt er ny maskinert men selvfølgelig er selve delene brukte). Har kostet en formue. Solgt

 

Har en masse andre deler også som selges, må rote frem og vil oppdatere etterhvert.

Som sagt selges ting så komplett som mulig og jeg vil ikke selge deler før jeg har kjøpere på mesteparten så jeg slipper å sitte igjen med masse.

Hele bilen med alt selges for 200k, det som gjenstår er mapping, nye rørgater, og ic + innsveising av pedalboks hvis man ikke vil bruke orginalt pedalstell

20121010_201107.jpg

20130205_233945.jpg

20130722_182121.jpg

20130818_202537.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20120414_191825.jpg

 

Noen bilder jeg hadde liggende.

Bare for å avklare det med motor, den er satt sammen, alt er tilpasset og motoren er klar til mapping. Alt er kontrollmålt mtp på klaringer og blokk er syrevasket og gjennomlyst før den ble lakkert. Har ikke turt å se på kosten men 120.000 med sprut og accusump må jo være bilig :)

Slanger osv følger med.

20120512_024958.jpg

IMG_1146.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder av travers fremme å bak :) ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du hva splines på titanaksling er, imot ytre knute?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knut: skal legge meg under bilen og ta bilder av travers, men de står for tiden fortsatt på bil.

 

Truls

 

Husker ikke antall splines i hodet, men de er i utgangspunktet tiltenkt urq / audi 200 kryss så hvis du vet splines der skal det være samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tillføyer litt Frank:) aksler passer Urq fremre knuter men fremre knuter passer også rett i bak:) da får du store knuter rundt hele hvis du har urq driv:)

Fortanning er 28 mot ytre 99,9% sikker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var planen rundt effekt i denne motoren??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen er god for ca 750hk-800hk på e85.

Selve motoren er godt dimensjonert, og jeg har kun plukket fra øverste hylle. Ved en annen turbo så kan du dra ut mer.

Motoren var bygd mtp respons, ikke nødvendigvis skrythester :o)

http://www.treadstoneperformance.com/product.phtml?p=1851&cat_key=578

Den er bestillt med alle options, inkl custom eksoshus med v-band. Turboen er pr nå på vei fra statene da det har tatt litt tid med produksjonen av hus.

Den grommeste turboen du kan få pr meg bekjent

 

 

 

 

Sånn status er pr nå venter jeg kun på noen avklaringer vedr chassiet, hvis det blir solgt deler jeg opp bilen for salg.

 

Det er noen deler som mange er intressert i, jeg kommer til å sende pm til disse det gjelder etterhvert slik at alle får muligheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig å få fjerna lakken i lyktene mtp EU?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sålenge det er linse lykter og reflektoren i fjernlysene ikke er lakket har ikke lakket innmat noe å si på EU. Det forandrer ikke lysbidet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selges evnt s2 ratt løst?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

passer cayennebremsene foran med et35 og 8" bred felg uten spacer??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

passer cayennebremsene foran med et35 og 8" bred felg uten spacer??

 

Kommer mer an på felgens senterhøyde og utforming av baksiden av eikene enn bredde og ET

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig å få fjerna lakken i lyktene mtp EU?

 

Hei

 

Lakken kan ikke fjernes uten at du ødelegger noe. Men som sagt under her så er det kun det rundt reflektoren som er lakket, dvs det har ingenting med lysbildet å gjøre. Kjørelys går via linselyset og fjernlys har egen reflektor som ikke er lakket.

Det eneste som er lakket som muligens kan bli problem er reflektoren til parklys, men der tror jeg det ikke er noe krav mtp på lyspredning o.l

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

passer cayennebremsene foran med et35 og 8" bred felg uten spacer??

 

Det er vanskelig å svare på, men jeg har hatt på et 35 felger 8" brede før, både delte og u delte felger. Det gikk med 1mm klaring.

 

- - - Updated - - -

 

Selges evnt s2 ratt løst?

 

Hei

 

Det kan selvfølgelig selges løst, men det er ikke noe å smale på nå. Jeg har borret om boltsirkel for at det skal passe snap off boss så da må du evt bruke det i tillegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Har ikke fått demontert noe enda, men skal starte nå straks.

 

Kan forøvrig nevne at jeg kan slå av prisen på motoren da jeg innser at den er vanskelig å selge og jeg har ingen brukt for å la den ligge.

Har enda ikke mottatt turbo, så kan enten selge den uten turbo for kr 80.000 eller kr 100.000 med turbo som ettersendes når den kommer.

Dette er billig, har gjort et grovt overslag på nypris på dette og kommet frem til ca 190.000

Halv pris for nye deler, ferdig satt sammen og balanset må jo være en god deal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bilder av stoler og understell? Passer de rett i originale skinner etc?

Edit: buret solgt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Bremser er holdt av, gir beskjed dersom kjøper trekker seg :)

 

Buret er i utganspunktet solgt.

 

Kan ta bilder av stoler og understell, det er ikke skinner på de, så passer ikke rett i orginale fester.

Du har to valg; modifisere orginalt understell eller sveise inn avstivere som du borrer hull i.

Et tredje alternativ er å borre igjennom gulvet og feste de der, men det ville jeg ikke anbefalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva selger du kjerre komplett for uten motor/gir/aksjler osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det 2 stoler/understell det er snakk om til 5000,-?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jim, det stemmer :) 2 for litt under prisen av 1. Understell får du med på kjøpet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byr 5000,- ink frakt for stolene og understell. Og regner med de er strøkne...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Budet er notert, men å sende de til så og si til Russland er nok altfor dyrt :)

Du får ikke ordnet noen som kan plukke de opp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.