Nypolert bil med masse rundinger?

Anbefalte innlegg

Hei, har nå brukt hele helga på polering av Golfen. Ble blank å fin, men det er masse rundinger over hele bilen ser ut som om jeg ikke har fått bort produktet helt.

 

Brukte følgende produkter:

Krauss 9watt DA maskin

Scholl s3 Gold på gul Schollpute

Scholl s30+ på oransje Schollpute

La til slutt på AG EGP

 

Hva har jeg gjort feil?

 

(Det er en 1986 mod. rød golf) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg antar, ut i fra din beskrivelse, att det er kjørespor etter poleringen. Det kan være att det ble for langt hopp mellom s03g og s30+.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg antar, ut i fra din beskrivelse, att det er kjørespor etter poleringen. Det kan være att det ble for langt hopp mellom s03g og s30+.

 

Takk for svar :)

 

Hva må jeg gjøre for å få fikset dette??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har du tilgjengelig av poleringsmiddel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen kjørte du S30? Og er det mulig å legge ut noen bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har du tilgjengelig av poleringsmiddel?

 

Har følgende:

AG Paint renovator

AG SRP

AG UD

AG EGP

Scholl s3 gold

Scholl s30+

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen kjørte du S30? Og er det mulig å legge ut noen bilder?

 

Kjørte først på hakk 1, for å fordele.

Så satte jeg den på hakk 2, og kjørte opp og ned, også frem og tilbake

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med el uten press?

 

Bare litte grann, ikke mye :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med krauss er at du må opp på høgere nivå enn 2, helst opp på 5.

 

Men kor mangen pass gikk du? tipper S3 lagde en del kjørespor og du ikkje gikk nok med S30(press\hastighet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med krauss er at du må opp på høgere nivå enn 2, helst opp på 5.

 

Men kor mangen pass gikk du? tipper S3 lagde en del kjørespor og du ikkje gikk nok med S30(press\hastighet)

 

Kjørte over hvert panel bare en gang, kjørte i ca. 2min på hvert panel :)

 

Må jeg kjøre mer enn en gang??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte over hvert panel bare en gang, kjørte i ca. 2min på hvert panel :)

 

Må jeg kjøre mer enn en gang??

 

Se video vedlagt, men ja, helst opp og ned så sidelengs.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se video vedlagt, men ja, helst opp og ned så sidelengs.

 

 

Da får jeg prøve mer til helga igjen :) ifølge videoen så tok jeg for store områder om gangen også :)

 

Men er det noen flere produkter jeg må ha, eller holder det med å kjøre over med s30+ grundigere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør over på ca 40x40cm og begynn å legg godt med press for så å slippe opp. Som det blir nevnt lengre opp så må du også opp på høyere hastighet, jeg kjører somregel på full spiker for så å gå ned på 2,5 de siste passene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør over på ca 40x40cm og begynn å legg godt med press for så å slippe opp. Som det blir nevnt lengre opp så må du også opp på høyere hastighet, jeg kjører somregel på full spiker for så å gå ned på 2,5 de siste passene.

 

Da skal jeg prøve det til helga :)

 

Takk så mye for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok jeg også ville hatt Scholl S17 etter s3, for å gjevne ut de mindre ripene som er igjen etter s3 har tatt de groveste. Så avslutte med s30 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar ! :)

 

Blir nok att jeg kjøper s17 til våren, da jeg kan bruke det som 1-stegs på andre biler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Krauss maskinen er det bare å spre på 1-2 og så full spiker med en del press (Uten at du stopper bevegelsen)

så letter du presset etterhvert, skru ned til 4-3 og kjør et par pass til slutt for å hente ut litt mer glans.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør også bruke en wipedown etter at du har hatt på polish, da de kan legge igjen oljer som ser ut som slike rundinger. Så kan rett og slett være det...

 

les med på detailerforum, så ser du at det er flere som har hatt det problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2.

 

http://www.Detailersclub.no. Søk på hologrammer, kjørespor eller evt swirls, så finner du flere situasjoner som folk erfarer. Polering er gøy, og det å fjerne riper osv, og dra opp glansen er morsomt :)

 

 

Bør også bruke en wipedown etter at du har hatt på polish, da de kan legge igjen oljer som ser ut som slike rundinger. Så kan rett og slett være det...

 

les med på detailerforum, så ser du at det er flere som har hatt det problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva bruker dere til wipedown? Prøvde meg såvidt på SW cleaner fluid sist jeg drev på, men synes den var veldig trasig å jobbe med sammen med SW cleaner towel. Jeg polerte en Honda Ridgeline jeg hadde for 2 år siden med Scholl s3-s17-s30 steg, blå-orange scholl pute og brukte meguiars da. Bilen ble knall fin, men jeg fikk masse hologrammer. Jeg fikk litt skrekken etter dette og har også egentlig kun hatt strøkene biler som har trengt et lag wax siden da og ikke brukt maskinen til annet enn små detailing på felger o.l.. Intill nylig viste jeg ikke at en skulle ta wipedown imellom og etter poleringsrundene og dette kan være en stor årsak til hologramene. Har planer om en s17-s30 runde på a7 og litt wax før vinnteren, og bør muligens lese meg litt bedre opp før jeg setter igang igjen=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mye info angående produkter å kjøremåter! :)

 

En ting jeg fant ut i sommer var at Uber pads er bedre enn Scholl sine pads, da den oransje fløy veggimellom og den gule var på god vei, mens den oransje neo puta ble myk og ødelagt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva bruker dere til wipedown? Prøvde meg såvidt på SW cleaner fluid sist jeg drev på, men synes den var veldig trasig å jobbe med sammen med SW cleaner towel. Jeg polerte en Honda Ridgeline jeg hadde for 2 år siden med Scholl s3-s17-s30 steg, blå-orange scholl pute og brukte meguiars da. Bilen ble knall fin, men jeg fikk masse hologrammer. Jeg fikk litt skrekken etter dette og har også egentlig kun hatt strøkene biler som har trengt et lag wax siden da og ikke brukt maskinen til annet enn små detailing på felger o.l.. Intill nylig viste jeg ikke at en skulle ta wipedown imellom og etter poleringsrundene og dette kan være en stor årsak til hologramene. Har planer om en s17-s30 runde på a7 og litt wax før vinnteren, og bør muligens lese meg litt bedre opp før jeg setter igang igjen=)

 

Surfex 1:5 og prickbort som wipedown fungerer som regel veldig tilfredsstillende for min del.

Hele poenget er jo å få fjernet alt av oljer fra polerings kjemikaliene :)

Så pleier jeg å bruke en "primer" før voksing da det ikke tar mange minuttene uansett, f.eks Gyeon Q2M prep.

Om det er nødvendig? Nja.. kommer veldig an voks/sealeren men er jo en grei forsikring så man vet at voksen/sealeren hefter slik den skal :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv så bruker jeg bare utblandet isopropanol (blårens). 60/40 blanding med vann/isopropanol.

 

Funker genialt på vinduer også. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.