'99 Audi S4 2.7 Biturbo facelift sedan NYE TURBOER

Anbefalte innlegg

Jeg har altså nå bestemt meg for å selge S4'n av den enkle grunn at jeg har lyst til å prøve noe nytt. Denne bilen har vært i mitt eie i 1.5 år hvor den har fungert knirkefritt sett bort i fra ulyd fra den ene turboen som kom for en tid tilbake(nye turboer er montert). Bortsett fra dette er det kun vanlig og regelmessig vedlikehold som har vært nødvendig.

Bilen har full historikk med kvitteringer/utskrifter fra bl.a. audi hiddenbase som viser at den har fått alle servicer den skal ha.

Jeg hadde storservice på bilen hos S-sentrum rett før jul(2012) hvor reg.reim, vannpumpe, strammere etc. ble byttet, så denne relativt dyre ekstrakostnaden slipper nestemann å tenke på. Bilen har også fått nye turboer som er et kjent fenomen at ryker ved 100.000+++km, i tillegg til oljeskift på motor og girkasse.

 

Litt info som er verdt å nevne om selve bilen:

 

- Garantert km.stand på 142 000

- Alle servicer regelmessig utført hos autorisert verksted

- Helt og pent lyst sportskinn (litt slitasje på venstre sidestøtte sjåførside, men IKKE hull)

- Navi pluss

 

Ting som har blitt byttet/utbedret i mitt eie:

 

- Nytt komplett forstillingskit (140.000km) med 3 års garanti uavhengig av kjørelengde

- Firehjulskontroll (140.000km)

- Nye turboer med kvittering på jobben (139.000km)

- Oljeskift på girkasse (139.000km)

- Hjullager høyre bak (137.000km)

- Drivknute venstre foran (135.000km)

- Ny FIS skjerm i speedometer(grunnet standard pixelfeil som disse bilene alltid har) (135.000km)

- Storservice med reg.reim, vannpumpe, strammere etc. (120.000km)

- Godkjent justerbart senkesett i vognkort av typen Supersport Black Evolution

- 8x18" Avus felger fra Audi S8 (helt like de standard S4 felgene, men 1" større og 0.5" bredere)

- 7.5x18" RS4-ll med piggfrie vinterdekk, Nokian Hakka R

 

Som sagt så er alle servicer fulgt, og i mitt eie er oljeskift tatt hver 10.000 km, altså oftere enn vanlig oljeskiftintervall.

 

Kan evt. få med OZ Racing felgene som bilen er avbildet med mot et tillegg på kr.15.000,-

 

 

Negativt:

 

- Liten flekk med sinkslipp nederst på høyre bakdør

- Liten bulk på pyntelista som går rundt- og over vinduene på venstre side

- Subbet bort litt lakk på innsiden av forskjermer grunnet for lav bil/for brede hjul (synes ikke såfremt du ikke bøyer deg ned og ser på innsiden)

 

Disse punktene er tatt hensyn til mtp. på pris. Ellers er bilen feilfri. Sjekket også bilen med vagcom i sommer uten å finne noen feil i det hele tatt.

Kan også nevnes at bilen veldig blank og fin i lakken, og den har fått utrolig mye vedlikehold i form av innvendig vask/rens og polering utvendig.

 

Her får du mye bil for pengene.

 

Skulle det være noen spørsmål så kan jeg kontaktes via mail, pm, sms eller tlf.

 

- 41448571

- torekvilten@hotmail.com

 

Salgspris: 200.000,-

 

Fotograf: Andre Jaskiewicz

http://www.andrejaskiewicz.no/

 

AudiS452Web_zps422c4db2.jpg

 

AudiS448Web_zps59f8c5c6.jpg

 

AudiS447Web_zps86253dc5.jpg

 

AudiS446Web_zpsb12c033b.jpg

 

AudiS443Web_zps8ead9ec3.jpg

 

AudiS449Web_zps8ad82b3f.jpg

 

AudiS444Web_zpsffd5349c.jpg

 

AudiS450Web_zps4e37ef98.jpg

 

AudiS451Web_zps8bb65b4f.jpg

 

AudiS454Web_zps421a33ab.jpg

 

AudiS453Web_zps29ec412f.jpg

 

AudiS455Web_zpsa3b27040.jpg

 

null_zpsbdebfca5.jpg

 

null_zpscc0086d2.jpg

 

18" Avus felgene med knallgode Nokian Hakka R2 foran og Hakka R bak.

 

null_zps26ad5263.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp igjen. Komplett forstillingssett følger med hvis den skulle bli solgt før det blir bytta :)

 

Innbytte er aktuelt, men det må isåfall være rwd eller 4wd og bensin. Under 200hk originalt er uaktuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN pris: 200.000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen får også helt ny faceliftfanger denne uken i tillegg til at nytt komplett fortstillingssett blir montert asap.

 

Kan ta innbytte i stort sett hva som helst, men da koster bilen 220.000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg typisk nok fått bekreftet ulyd fra venstre turbo, så hvis noen ønsker å komme med bud så er det fullt lov frem til dette blir ordnet.

S-sentrum stod for trykktesting og sjekk av turboer i dag, og den eneste positive nyheten som kom av det var at den var potte tett. Faktisk "unormalt tett", ifølge Vidar himself, hehe.. Med andre ord er det ikke tvil om at det er turbo som lager denne lyden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne igjen.

 

Bilen har nå fått nye turboer med kvittering på hele jobben, så da er det dyre usikkerhetsmomentet ved kjøp av en slik bil eliminert.

I forbindelse med dette fikk den da også ny olje på motor og girkasse.

 

Innbytte i billigere bil er aktuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne igjen.

 

Bilen har nå fått nye turboer med kvittering på hele jobben, så da er det dyre usikkerhetsmomentet ved kjøp av en slik bil eliminert.

I forbindelse med dette fikk den da også ny olje på motor og girkasse.

 

Innbytte i billigere bil er aktuelt.

 

Ser du selger en fet bil. Byttet du til K03 originale turboer igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud jeg har så lyst på denne! Bare kjipt den er dobbel så dyr som andre s4-er :-( sier ikke at den ikke er verdt det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud jeg har så lyst på denne! Bare kjipt den er dobbel så dyr som andre s4-er :-( sier ikke at den ikke er verdt det...

 

Det var vel å ta i? Dette vil jeg si er et kupp mtp KM-stand og generell tilstand :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Jo Are sier så synes jeg ikke 200.000,- er så ille med tanke på kilometerstand og generell tilstand på bilen. I tillegg har den jo nå fått nye turboer som er en relativt dyr ekstrakostnad ettersom jeg valgte å få jobben gjort med kvittering.

Men selvfølgelig, du skal få mene hva du vil. Jeg ser bare ikke helt hvor du henter "dobbelt så dyr" i fra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Jo Are sier så synes jeg ikke 200.000,- er så ille med tanke på kilometerstand og generell tilstand på bilen. I tillegg har den jo nå fått nye turboer som er en relativt dyr ekstrakostnad ettersom jeg valgte å få jobben gjort med kvittering.

Men selvfølgelig, du skal få mene hva du vil. Jeg ser bare ikke helt hvor du henter "dobbelt så dyr" i fra :)

 

Den er nesten dobbel så dyr som en stv. Ja, jeg er klar over at sedan er mye sjeldnere og utrolig mye finere. Ligger 2 stk s4 til salgs for 110 000,- og da blir den nesten dobbel så dyr som de.

 

Men som sagt, sier ikke at den ikke er verdt pengene, for fy .... for en deilig bil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Du sammenligner min mot to stk S4 med stoffinteriør og 200 000 km på klokka, hvor den ene til og med er pre-facelift? Det rimer :P

 

Men takk for gode ord :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har bilen fått nytt komplett forstillingsett montert og firehjulskontroll utført.

 

Selges for 180.000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steike fin bil altså! Regner med at en en sliten 91 80 coupe og 40000 er for lite hahaha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig fin bil ja! Dette hadde vært et godt alternativ imot en RS2, om jeg fortsatt var på leting. Skal sies at jeg har vært innom tanken å spørre om du vil bytte men.

Lykke til med salg, fin bil! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steike fin bil altså! Regner med at en en sliten 91 80 coupe og 40000 er for lite hahaha.

Tusen takk! Hehe det blir nok litt i snaueste laget, ja ;)

Utrolig fin bil ja! Dette hadde vært et godt alternativ imot en RS2, om jeg fortsatt var på leting. Skal sies at jeg har vært innom tanken å spørre om du vil bytte men.

Lykke til med salg, fin bil! :)

Takk-takk! :) RS2 er gromt det, men jeg er ikke ute etter en motorsterk bil denne gang pga. heltidsstudier til sommeren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers takk, men ikke helt min sjanger den der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*gratisbump

 

Og om du tilfeldigvis er interessert i å selge Avus-felga for seg så har du en potensiell kjøper her:)

 

Si fra om jeg skal slette innlegget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) Det er nok ikke aktuelt.

 

175.000,- ferdig pruta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.