Anbefalte innlegg

Har handlet meg en sort metallic bil som noen har prøvd å polere opp før salg...

Det var ikke helt vellykket, mye kjørespor og "swirls" (?) i lakken, samt at små ripet ikke er blitt korrigert bort..

 

Hva er det beste å få tatt dette med for å få det pent, bilen er i OK stand i lakken ellers (et par dører som ikke er helt 100%).

 

Har tilgang til roterende poleringsmaskin og noe utvalg av pads og Scholl produkter.

Er det noen som er bedre enn andre for å korrigere sort, trolig hard lakk? (VW Touareg..)

: klø :: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

V bruk av scholl s30+ eller s40 til slutt med DA maskin. gjerne den med to hoder. så skal du ikke få kjøresport etter rubbingen.. Jeg bruker schoss s2\s3\s17\s30+\s40. og har vell tatt ca 50 biler siste åra. og sliter kun med kjørespor på min egen bil om jeg må gå på hard på den. :( men den er rein sort og hellakkert i ettertid. men ett par runder med DA maskin så blir som regel alt borte.. gjerne kjør da en runde med s3,s17, så s40 eller 30. da er du garantert uten kjørespor. jeg bruker biltema sin med to hoder til sånn fin pollering ganske ofte.. har hatt god erfaring av å ha godt over til Swissvax sine microfiber kluter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann, start med å les litt rundt på dcn.no og denne.

Ligger mye god info på nybegynner delen av forumet og under guider.

 

Scholl S3+ sammen med orange/gul ûberpad til første steg, spre produktet utover på trinn 1. Opp til trinn 4-5 medium press, farten du beveger maskinen i bør ligge på ca. 1cm per sekund. Kjør til middelet et nesten kjørt ut(2-4pass), ned på farten igjenn på maskinen og ta 1-2 pass til på lav fart og kun maskinens vekt i press.

 

 

som nevnt over, ta runde 2 med DA maskin.

 

Scholl concepts S30+ på grønn ûberpad er somregel en sikker vinner.

 

Men det er ingen fasit på dette, noen ganger må man kjøre siste pass med full fart og andre med lite fart.

Kjør di 2 siste passene med kun maskinpress så går det som regel bra.

 

Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk DA på hele bilen Espen. Mener lakken er medium.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk DA på hele bilen Espen. Mener lakken er medium.

 

Funker Biltema sin DA til dette? Har ikke planer om å begynne i stor skala med dette, så tenkte da ikke å legge i all verden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan få låne min :) Biltema utgår.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan få låne min :) Biltema utgår.

 

: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.