#26 Skrevet September 25, 2013 http://www.tv2.no/underholdning/broom/vinterdekk-nytt-superdekk-forbudt-i-norge-4122059.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet September 25, 2013 Nå la jeg inn spørsmål, om det snart kommer for salg, på Nokians Facebooksider (både Norge og internasjonalt), så får vi se hva de svarer. Og her er svaret Nokian ga meg: Hello Per, Nokian Hakkapeliitta 8 will unfortunately not be legal in Norway this winter. The reason for this is that the Transportation Office has deferred to change the old law regarding the number of spikes. Nokian Hakkapeliitta 8 has almost twice as many spikes per meter compared to the new requirement, but is so gentle on the ground that it has 13% less road wear than the reference tire. Less road damage = less particulate matter. Until the law is changed we will continue to offer Nokian Hakkapeliitta 7 which after all won the winter tests last season 2012-2013. Som fortalt i artikkelen fra Brooooooooooooooooooom så har Vegdirektoriatet ikke implementert nye dekkregler, men bare videreført de gamle reglene for enda en sesong. Trist for oss forbrukere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet September 25, 2013 Nesjda, bare og løpe over grensa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet September 25, 2013 er lenge siden det var ulovlig med for mye pigger i dekka, er faktisk på flere dekkprodusenter man stusser over at det "mangler" pigger i dekket pga norske regler! forbanna saueland mener nå jeg! ikke lov med for dårlig dekk/lys, og ei heller med for mye! kjøtthuer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet September 25, 2013 Man kan da også risikere å kjøpe dekkene på alternative metoder, bare for å finne ut at dekkforhandlerne nekter å legge de på felg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet September 25, 2013 Hvilke dekk de legger på felg skal da dem drite i.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet September 25, 2013 Ja det mener du, men det er ikke sikkert de mener det samme hvis de bryter norsk lov, jeg vet ikke om de har lov eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet September 25, 2013 Bare å si det skal brukes på lukket isbane 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet September 26, 2013 Hvorfor ikke bare velge et annet dekk, problem løst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet September 26, 2013 typisk norsk og føye seg og heller kjøpe et anna dekk som kansje ikke er like bra? hvem vet, folk foretrekker forskjellige ting. dette er bare dumt av staten og si nei til. bare fordi de vil teste selv. nokian har vel brukt milliarder allerede på og teste.. så hvorfor skal lille norge overprøve nokian? sprøtt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet September 26, 2013 så hvorfor skal lille norge overprøve nokian? Alle vet jo at Norge vet best! Det lærte vi av Gro Harlem Bruntland eller.no sånt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet September 26, 2013 Nesjda, bare og løpe over grensa Når på året har du PKK? Snakket med en kar i kundemottak på dekksjappe, han mente man kom til å få anmerkning. Biltilsynet er mer enn informert om de nye reglene. Ser de "Nokian" og "8" i PKK eller teknisk kontroll, blir det smekk.. Det er sikkert et bra dekk, men det finnes jo mye bra alternativer. Jeg skal ha Michelin XIN3, som i år har færre pigger enn forgjengeren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet September 27, 2013 Når på året har du PKK? Snakket med en kar i kundemottak på dekksjappe, han mente man kom til å få anmerkning. Biltilsynet er mer enn informert om de nye reglene. Ser de "Nokian" og "8" i PKK eller teknisk kontroll, blir det smekk.. Det er sikkert et bra dekk, men det finnes jo mye bra alternativer. Jeg skal ha Michelin XIN3, som i år har færre pigger enn forgjengeren For tynt grunlag. hvem som helst kan montere nye/brukte dekk etter PKK. kan ikke tilbakeføres til kontrollen i det hele tatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet September 28, 2013 Kundemottaker i dekksjappe er like intelligent på pkk skjema som den lokale frisøren min er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet September 30, 2013 Hans, det han mente var vel at dette var en aktuell problemstilling, og at man ikke kan regne med å rase rett gjennom. Blir jo som med ettermontert xenonlys.. -Bortsett fra at de lyser opp skikkelig godt. Var ikke helt "hvordan kan vi lure dem" jeg mente. Tror dere Hakka 8 er så mye bedre enn toppdekkene ellers, at det er verd stresset? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet September 30, 2013 Hans, det han mente var vel at dette var en aktuell problemstilling, og at man ikke kan regne med å rase rett gjennom.Blir jo som med ettermontert xenonlys.. -Bortsett fra at de lyser opp skikkelig godt. Var ikke helt "hvordan kan vi lure dem" jeg mente. Tror dere Hakka 8 er så mye bedre enn toppdekkene ellers, at det er verd stresset? Om Hakka 8 er mye bedre enn de andre toppdekkene, som f.eks. Hakka 7, så er svaret uten tvil JA. Jeg VET dekket er mye bedre enn f.eks. Hakka 7 da jeg har vært på testbanen til Nokian i Finland, og testkjørt Hakka 8 dekket. Der fikk vi også muligheten til å teste Hakka 7 på samme bilen som vi testet Hakka 8 på. Og forskjellen var ganske merkbar, det er det ingen tvil om. Men jeg tror allikevel ikke jeg hadde tatt risken på å kjøpe Hakka 8 i Sverige, for så og bli stoppet langsveien av Politi og/eller Vegvesenet for bli i lagt kjøreforbud eller miste skiltene mine. Noe som er den ytterste konsekvens av det. Men at Hakka 8 er bedre enn f.eks. Hakka 7, det er det absolutt ingen tvil om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet September 30, 2013 Men jeg tror allikevel ikke jeg hadde tatt risken på å kjøpe Hakka 8 i Sverige, for så og bli stoppet langsveien av Politi og/eller Vegvesenet for bli i lagt kjøreforbud eller miste skiltene mine. Noe som er den ytterste konsekvens av det. Men at Hakka 8 er bedre enn f.eks. Hakka 7, det er det absolutt ingen tvil om. Trur faktisk ikke det ville vært noe problem. kan aldri tenke meg politiet står og sjekker dekk merke osv.. vil tru det ber deg legge over slik at de ser at dekka er i god stand.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet September 30, 2013 Burde vel heller bøtlegge alle som kjører på linglong / Nankang og lignende en om folk legger på et litt for bra dekk på bilen sin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Oktober 1, 2013 Kan aldri tenke meg at Politet\BT gidd å bry seg med dette, reglane blir uansett endra neste år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Oktober 1, 2013 Gir denne litt oppmuntring. Noen som vet om noen som selger disse som kan fakturere til et norsk firma? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Oktober 1, 2013 Jeg syns det ville vært rart om ikke noen mindre firmaer kunne greie å selge disse dekkene i Norge. Jeg mener, man får jo kjøpt både rallypiggdekk og såkalte "ambulansepiggdekk" uten begrensninger her. Det er bruken som er forbudt, ikke kjøp og salg. JEg vet at det er flere klubbmedlemmer som har kjørt rundt på ambulansepiggdekk tidligere, uten problemer. En av dem kjørte til og med daglig i Oslo, uten piggdekkoblat! I skrivende tidspunkt så er det tross alt Nokian som bestemmer at de ikke vil importere dekket til Norge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Oktober 2, 2013 http://www.dinside.no/923267/de-beste-vinterdekkene-2013-2014 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Oktober 2, 2013 http://www.dinside.no/923267/de-beste-vinterdekkene-2013-2014 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Oktober 2, 2013 Er mange som har skrytt av de Pirelli dekkene, men hakka 8 skal jeg iallefall ha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Oktober 2, 2013 Er mange som har skrytt av de Pirelli dekkene, men hakka 8 skal jeg iallefall ha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...