vinterdekk: nokian hakkapeliita 8

Anbefalte innlegg

Bra det er litt vett i dem :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det er litt vett i dem :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk nytt svar av Nokian på Facebook i dag. De sier at 8 blir å få i butikkene først i slutten av November.

Great news Per, as you may have already heard! The officials suddenly allowed the sales of Nokian Hakkapeliitta 8 in Norway for this winter. The test winning tyre is available at the end of November. We ask for our Norwegian customers to be patient as it will take a little time to organize the tyres there. Nokian Hakkapeliitta 7 continues to be available immediately.

Hei Per Henrik. Dessverre vil ikke Hakkapeliitta 8 være tilgjengelig i Norge før i slutten av november. Vi fikk ingen signaler i forkant at myndighetene ville snu i denne saken, og trenger dessverre litt tid for produksjon og å få dekk til landet. Heldigvis har vi fortsatt Hakkapeliitta 7, fjorårets testvinner og det piggdekket med flest seire i tester gjennom tidene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer dette, var innom en tur idag på Nokian Tyres. Men byttdekk.com skaffe alt, rett fra sverige.

Strategien er også at de skal få unna lageret de allerede har. Hakka 8 ødelegger en god del om der kommer oppå et allerede fult lager

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strategien er også at de skal få unna lageret de allerede har. Hakka 8 ødelegger en god del om der kommer oppå et allerede fult lager

Fullt forståelig, det er vel fylt opp med Hakka 7 nå, og de må vel forsøke å få ut endel av disse først. Nok av nybiler, firmabiler og kunder som ikke spør, så det går nok unna.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har hørt noe om det kommer Hakka 8 Suv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke i år ifølge nokian tyres, de ventet kun inn til personbiler i november

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bestilt fra Byttdekk, gleder meg til å prøve dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme her, rask levering til nord.n. Blir morsomt å teste på allroaden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp toyo g3 ice....like bra som hakka. Bare bittelitt dårligere på våt asfalt.

Ta kontakt for et godt tilbud :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp toyo g3 ice....like bra som hakka. Bare bittelitt dårligere på våt asfalt.

Ta kontakt for et godt tilbud :)

Ehhh... Hakka 8 kom ut best i testen med 8.6 poeng, mens Toyo G3 Ice kom på 10. plass av 12 testede dekk med 6.9 poeng. Hvordan kan du da si at det er "like bra som hakka"?

https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/vinterdekktest-2013/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like godt som Hakka? Enten er du ikke kresen eller bryr deg om dekk. Eller så jar du ikke peiling på hva du prater om.

I januar i år så kjørte jeg både hakka 8 og hakka r2, og bedre vinterdekk har jeg strengt talt ikke kjørt med. De dekkene er noe av det desidert råeste og beste jeg har kjørt med noen gang.

at du sier det du gjør om Toyo får stå på din regning, men beviser bare at du ikke har prøvd hakka r2 eller hakka8, og ikke kan mye om vinterdekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en annen test jeg så, der fikk nokian 12,6 poeng og toyo 12,0, scoret litt dårligere på våt asfalt.

Er superdekk forhandler og prøver ut et nytt sett med vinterdekk hvert år, så jeg har litt peiling hva jeg snakker om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du gi oss en link til testen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Esso på Dokka har denne på lager :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den på papir fra nordisk dekk import, men skal se om jeg finner den.

Skal prøve toyo dekket i vinter nå, så får vi se :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så igjennom katalogen til NDI, så ut som de anbefalte Marshal, Toyo og Nexen.. neitakk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal komme med tilbakemeldinger ang toyo ut i sesongen :)

Marshal KW22 er forresten et godt valg når det gjelder piggdekk, hvis det er noen her som skal ta av seg "nokian" brillene :)

God helg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med siste setning der Paul. La oss dele erfaringer utover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/55 17 HAKKA 8..Bra inntrykk foreløbig. Måtte ha de på de klassiske allroad felgene. Disse tåler litt juling:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.