Kandidater til valg i lokallagsstyret - Østfold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da det pr. i dag ikke er noe aktivt, og fungerende, styre i Østfold som lokallag så søkes det i fra Hovedstyret i VACN for at dette skal komme på plass. På denne måten kan man også skape aktivitet lokalt i Østfold rundt de bilmerkene vi er så glade i.

 

Denne tråden er opprettet for at de som ønsker det, innen rimelighetens tid, melder sitt kandidatur for et valg.

 

Dersom du ønsker å stille til valg, så skriver du hva du heter, hvilket styreverv du ønsker å stille til valg på og hvorfor nettopp du skal velges inn i lokallagsstyret.

 

Det er denne listen som skal danne grunnlaget for hvem som får tillit med et styreverv.

 

De verv som minimum må fylles er:

 

1 stk Leder

1 stk Nestleder

1 stk Kasserer

1 stk Materialforvalter

1 stk styremedlem

 

Det kan være, om ønskelig, mulig å kombinere flere av vervene her.

 

F.eks. kan Kasserer og materialforvalter være et verv som naturlig kan kombineres om det skulle være ønskelig.

Det er også mulig, dersom det er ønskelig fra flertallet i lokallaget, og utvide styret med flere styremedlemmer enn det som er skissert her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns du kan endre måten du formulerer enkelte ting på, for østfold har hatt aktivitet hele tiden, men du nekter jo å høre... Mister respekt av sånn ovenifra og ned holdning....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du reagerer på det jeg skriver, så er ikke det min intensjon og jeg beklager det.

Men det er nå slik at Østfold lokallag har hatt en styreleder som ikke er medlem i VACN.no

det er et krav at medlemmer i lokallagesstyrer er medlemmer på vacn.no

da situasjonen er slik den er nå, og sammensetningen av styret slik det har vært inntil nå ikke er korrekt ut i fra de statutter som lokallagene er pålagt og følge, så krever det da et nytt valg på en sammensettning av et nytt styre til lokallaget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter 8 år som trofast medlem i klubben melder jeg meg gjerne frivillig til en av deltakerne i et styre.

Anders.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som et nytt medlem med mye energi og lyst til å skape et bra lokalmiljø melder jeg meg som et styremedlem.

Jon-Inge Røyter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kreves det ikke at eksisterene medlemmer av styre må være tilstede om det skal gjøres endringer i styre?

Vi har hvertfall en Kasserer (mulig også materialforvalter) som fortsatt er aktiv og ønsker å sitte i styre fortsatt.

 

Hva skjedde med din egen anbefaling om å ta dette på neste treff? Ikke alle som er så veldig aktive på forumet hele tiden.

 

En anbefaling fra min side er at det annonseres når neste treff er ganske så bredt og klart.

På treffet tar noen ansvar for å informere om situasjonen, og at man ønsker å gjennomføre et valg for hvem som skal inne ha verv i styret.

Og siden det har vært så dødt og inaktivt styre som det har, og at det pr. dags dato ikke har noen leder, så taes det en avstemning på alle styrets roller.

Det da være seg leder, sekretær, materialforvalter, kasserer og minst ett styremedlem. På denne måten kan man få inn et aktivt og ferskt styre.

 

Jeg støtter forslaget om at man ønskelig får inn noen med fartstid i VACN som klubb, men at man heller ikke skal kun ha dette. Det kan være både sunt og fornuftig med yngre og ferske "krefter" også. Så ser at en blanding av "ringrever" og nye kan være en ideell sammensettning.

 

Dersom det er spørsmål rundt dette, så ta gjerne kontakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror vel heller denne tråden var mer for å få en bedre oversikt over det hele enn en avstemning. Avstemningen og gjennomføringen bør absolutt tas på neste treff :) Da er forhåpentligvis de fleste også klar over at det er endringer på ferde, og at vi jobber med saken :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kristian Larsen: Nå er det engang slik at forumet er hoved kanalen for kommunikasjon fra hovedstyret, til lokallagene og til våre medlemmer. Jeg står fortsatt for det at dette skal informeres også bredt om på neste lokallagsmøte. Og at man tar et valg frem i tid. Jeg anbefaler også det at man oppmuntrer de som ikke er så aktive på forumet, til å ta en tur innom og delta i diskusjenen o.l. rundt lokallaget.

 

Men for og få et valg hvor alle som vil har mulighet til å stille til valg, så må det informeres bredt om at det er valg. Derfor ble det gjort på en slik måte som dette på forumet. Men det er også hensiktsmessig og informere godt om dette på neste lokallagstreff.

 

Jeg kan også stille på et lokallagstreff om det er ønskelig, da det er jeg osm har ansvaret for lokallagene i hovedstyret. Men dersom jeg skal møte opp på et slikt treff i forbindelse med dette, så trenger jeg beskjed ca 1 uke i forkant av treffet at det er ønskelig at jeg deltar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har sendt ut en mail om at det er møte til søndag (første søndag i mnd som avtalt) , det vil på dette mæte bli snakk om nytt styre/medlemmer.

om noen på østfold sia ikke har fått denne mailen så sifra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan godt melde meg som leder, så kan eventuelle motkandidater melde seg :)

 

Så mitt forslag;

Leder; Alexander Stamsaas

Nestleder; Kristian Larsen

Kasserer/ materialforvalter; Martin Evensen

Styremedlem1; Anders Tanberg

 

Så får det bli en diskusjon om hvor mange styremedlemmer det trengs.. Er jo liten vits om alle skal ha en rolle i styre, men et "nyere" medlem skader ei :) om noen han innvendinger, si de gjerne nå. Alle som vil bidra ved eventuelle treff eller andre behov får jo være med selv om de ikke skulle ha en rolle i styre såklart :)

 

Så et spørsmål; hva forventer folk med et nytt styre? Tror dere medlemsmassen kommer til å eksplodere og ta helt av? :) vi er jo de Samme folk som gjør det samme som før, og er på de samme treffene, bare med andre titler.... Hadde bare vært moro å visst hvorfor det er så viktig å få et nytt styre så inni helvette fort :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan godt melde meg som leder, så kan eventuelle motkandidater melde seg :)

 

Så mitt forslag;

Leder; Alexander Stamsaas

Nestleder; Kristian Larsen

Kasserer/ materialforvalter; Martin Evensen

Styremedlem1; Anders Tanberg

 

Så får det bli en diskusjon om hvor mange styremedlemmer det trengs.. Er jo liten vits om alle skal ha en rolle i styre, men et "nyere" medlem skader ei :) om noen han innvendinger, si de gjerne nå. Alle som vil bidra ved eventuelle treff eller andre behov får jo være med selv om de ikke skulle ha en rolle i styre såklart :)

 

Så et spørsmål; hva forventer folk med et nytt styre? Tror dere medlemsmassen kommer til å eksplodere og ta helt av? :) vi er jo de Samme folk som gjør det samme som før, og er på de samme treffene, bare med andre titler.... Hadde bare vært moro å visst hvorfor det er så viktig å få et nytt styre så inni helvette fort :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er stille på Østfold fronten, ingen inviterer til happenings og jeg har ikke klart å få tak i verken plater eller klistremerker før jeg dro på 20års jubileum.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er stille på Østfold fronten, ingen inviterer til happenings og jeg har ikke klart å få tak i verken plater eller klistremerker før jeg dro på 20års jubileum.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målet er ikke kvantitet, men kvalitet.

Ingen vits med 1000 medlemmet om mann ikke får noe ut av dem, vil prøve å få et bedre samhold i Østfold klubben og at det er innhold i møtene vi har.

Simple ting som å skaffe medlemmer skiltplater og stickers bør ikke være et issue.

 

Dette er skrivd med en vennlig tone :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målet er ikke kvantitet, men kvalitet.

Ingen vits med 1000 medlemmet om mann ikke får noe ut av dem, vil prøve å få et bedre samhold i Østfold klubben og at det er innhold i møtene vi har.

Simple ting som å skaffe medlemmer skiltplater og stickers bør ikke være et issue.

 

Dette er skrivd med en vennlig tone :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som gjør det viktig at det raskt kommer på plass ett nytt styre i lokallet deres, er fordi det pr i dag ikke er en gyldig styresammensetning. Det er en del krav og rettningslinjer i statuttene som lokallagene plikter seg og følge. Disse er i Østfold ikke oppfylt ved at den som står som styretsleder ikke er betalende medlem på vacn.no. Det gjør da igjen at styret ikke er gyldig sammensatt. Derfor trer også hovedstyret inn for og få på plass dette.

 

Det må også taes hensyn til de som stiller sitt kandidatur. Dersom det kun er en person som stiller sitt kandidatur til et styreverv, så ser jeg det som naturlig at det også er denne personen som tiltrer dette vervet. Men dersom det er flere personer som har stilt sitt kandidatur, skal dette vervet også ut på valg.

 

Det er også et krav at de som stiller til valg, også er aktive. Det stilles krav til antall styremøter pr år. Disse skal det også føres referat på. Referatene skal også være tilgjengelige på forespørsel. Det oppfordres til at styrereferatene legges tilgjengelig på forumet slik at alle medlemmer kan få tilgang til det. Hovedstyret oppfordrer til åpenhet fra lokallagsstyrene ut til sine medlemmer. Det stilles også krav på hvor mange styremøter som et styremedlem minimum skal delta på.

 

Jeg ser at du har satt sammen ditt forslag til et styre, og det er greit du kommer med forslag på dette. Men styremedlem er det flere som har stilt sitt kandidatur til. Dette vervet, om det kun skal være ett styremedlem, må da ut på valg. Videre ser jeg også at fler av de du har kommet med forslag på ikke har vært innlogget på vacn.no sidene og/eller formet de siste 6 til 9 månedene. Det forutsettes at medlemmer av styrene oppdaterer seg på forumet med jevne mellomrom. Dette fordi forumet blir sett på, og brukt, som det stedet hvor styre kommuniserer ut til medlemmene i klubben. Det er også aktivitet i de forskjellige lokallagsforumene som det vil være seg naturlig at styrets medlemmer er oppdatert på.

 

Hvilke forventninger det stilles til et nytt styre kan bare medlemmene i Østfold svare på. Men siden det var mye spørsmål, og en del som ikke var klar over at det har vært personer som har opptrådd som et styre, så er en naturlig forventning at man har et aktivt og synlig styre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som gjør det viktig at det raskt kommer på plass ett nytt styre i lokallet deres, er fordi det pr i dag ikke er en gyldig styresammensetning. Det er en del krav og rettningslinjer i statuttene som lokallagene plikter seg og følge. Disse er i Østfold ikke oppfylt ved at den som står som styretsleder ikke er betalende medlem på vacn.no. Det gjør da igjen at styret ikke er gyldig sammensatt. Derfor trer også hovedstyret inn for og få på plass dette.

 

Det må også taes hensyn til de som stiller sitt kandidatur. Dersom det kun er en person som stiller sitt kandidatur til et styreverv, så ser jeg det som naturlig at det også er denne personen som tiltrer dette vervet. Men dersom det er flere personer som har stilt sitt kandidatur, skal dette vervet også ut på valg.

 

Det er også et krav at de som stiller til valg, også er aktive. Det stilles krav til antall styremøter pr år. Disse skal det også føres referat på. Referatene skal også være tilgjengelige på forespørsel. Det oppfordres til at styrereferatene legges tilgjengelig på forumet slik at alle medlemmer kan få tilgang til det. Hovedstyret oppfordrer til åpenhet fra lokallagsstyrene ut til sine medlemmer. Det stilles også krav på hvor mange styremøter som et styremedlem minimum skal delta på.

 

Jeg ser at du har satt sammen ditt forslag til et styre, og det er greit du kommer med forslag på dette. Men styremedlem er det flere som har stilt sitt kandidatur til. Dette vervet, om det kun skal være ett styremedlem, må da ut på valg. Videre ser jeg også at fler av de du har kommet med forslag på ikke har vært innlogget på vacn.no sidene og/eller formet de siste 6 til 9 månedene. Det forutsettes at medlemmer av styrene oppdaterer seg på forumet med jevne mellomrom. Dette fordi forumet blir sett på, og brukt, som det stedet hvor styre kommuniserer ut til medlemmene i klubben. Det er også aktivitet i de forskjellige lokallagsforumene som det vil være seg naturlig at styrets medlemmer er oppdatert på.

 

Hvilke forventninger det stilles til et nytt styre kan bare medlemmene i Østfold svare på. Men siden det var mye spørsmål, og en del som ikke var klar over at det har vært personer som har opptrådd som et styre, så er en naturlig forventning at man har et aktivt og synlig styre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo litt av cluet med et styre, at dem faktisk er aktive og initiativtagende.

Styre har nok vært aktivt en gang, men som mange sier nå så er det lite eller ingen aktivitet nå.

Det gamle styret må gjerne forbli, men da må ledern betale medlemskap og de andre vise intresse for rollen(e)

 

Jeg vil hvertfall sette krav for de nye i "styret" at dem er intresert i å ta jobben og ikke bare tittelen, for da kan vi like gjerne ha dem vi har nå.

 

Fortsatt skrivd med vennelig tone, prøver bare å være konkret og komme med konstruktive utalelser :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo litt av cluet med et styre, at dem faktisk er aktive og initiativtagende.

Styre har nok vært aktivt en gang, men som mange sier nå så er det lite eller ingen aktivitet nå.

Det gamle styret må gjerne forbli, men da må ledern betale medlemskap og de andre vise intresse for rollen(e)

 

Jeg vil hvertfall sette krav for de nye i "styret" at dem er intresert i å ta jobben og ikke bare tittelen, for da kan vi like gjerne ha dem vi har nå.

 

Fortsatt skrivd med vennelig tone, prøver bare å være konkret og komme med konstruktive utalelser :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste stamsaas har nevnt som ikke er aktiv daglig er Evensen og han var pålogget 30.08.2013 08:14, så ikke akkurat 6-9mnd, men det er nå så :)

Evensen er som sagt aktiv, han var sist på treff for ca 1mnd siden og har vært ute å reist mye etter det.

 

Selv så har jeg vert aktiv i det "styre" vi har hatt de siste årene og kjenner medlemmene av det eksisternede styre godt.

Er også aktiv når det kommer til utstilling og drar ofte på treff. Kan gjerne ta i tak for klubben å ofre litt fritid om det er behov for det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste stamsaas har nevnt som ikke er aktiv daglig er Evensen og han var pålogget 30.08.2013 08:14, så ikke akkurat 6-9mnd, men det er nå så :)

Evensen er som sagt aktiv, han var sist på treff for ca 1mnd siden og har vært ute å reist mye etter det.

 

Selv så har jeg vert aktiv i det "styre" vi har hatt de siste årene og kjenner medlemmene av det eksisternede styre godt.

Er også aktiv når det kommer til utstilling og drar ofte på treff. Kan gjerne ta i tak for klubben å ofre litt fritid om det er behov for det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste stamsaas har nevnt som ikke er aktiv daglig er Evensen og han var pålogget 30.08.2013 08:14, så ikke akkurat 6-9mnd, men det er nå så :)

 

På de eksemplene med tid har jeg sett i litt feil register. Har sett på vacn.no hovedsidene, og ikke logg inn på forumet.

Så trekker tilbake det, og beklager feilen min. =)

 

Uansett er poenget at det var mange som ikke var klar over at det var et slags styre som var aktivt. Også da med en styreleder som ikke er medlem på vacn.no så presser, dessverre, det frem at det ble gjort grep og et valg for ny sammensetning av styret blir presset frem. Det er også et sterkt ønske i fra medlemmer at et nytt styre er mer synlig og enda mer aktivt en hva gammelt styre har vært. det har også tidligere blitt etterspurt hvem som har sittet i et styre, uten respons i fra noen. Derfor har også vi i hovedstyret antatt at det har vært et inaktivt styre.

 

Uansett blir det nå et valg. Det trengs der folk som vil noe, er sultne på aktivitet og skaper liv i lokallaget, og det kommer og tydelig frem at dette er ønsket av lokallagets medlemmer. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste stamsaas har nevnt som ikke er aktiv daglig er Evensen og han var pålogget 30.08.2013 08:14, så ikke akkurat 6-9mnd, men det er nå så :)

 

På de eksemplene med tid har jeg sett i litt feil register. Har sett på vacn.no hovedsidene, og ikke logg inn på forumet.

Så trekker tilbake det, og beklager feilen min. =)

 

Uansett er poenget at det var mange som ikke var klar over at det var et slags styre som var aktivt. Også da med en styreleder som ikke er medlem på vacn.no så presser, dessverre, det frem at det ble gjort grep og et valg for ny sammensetning av styret blir presset frem. Det er også et sterkt ønske i fra medlemmer at et nytt styre er mer synlig og enda mer aktivt en hva gammelt styre har vært. det har også tidligere blitt etterspurt hvem som har sittet i et styre, uten respons i fra noen. Derfor har også vi i hovedstyret antatt at det har vært et inaktivt styre.

 

Uansett blir det nå et valg. Det trengs der folk som vil noe, er sultne på aktivitet og skaper liv i lokallaget, og det kommer og tydelig frem at dette er ønsket av lokallagets medlemmer. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk var han på siste treff forrige söndag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk var han på siste treff forrige söndag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.