Polering av lyktegalss av plast, "misfarging" i ettertid?

Anbefalte innlegg

Flere som har opplevd dette? Så praktisk talt ut som nye etter at jeg polerte de, men bare noen måneder etterpå ble de "flekkete" og "misfarget". Regner med jeg kan polere de opp igjen, men liten vits hvis de er like stygge etter et par måneder. Leste om en som nevnte om at man kunne polere bort UV-beskyttelsen på lykteglassene, kan det være det som har skjedd? Og kommer UV-skadene av xenonpærene eller sollyset (jeg tipper førstnevnte, så da utgår det å legge på klar UV-film for å unngå dette)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fare for at UV filteret er borte ja. Gtechniq har en plastcoating/fornyer med UV beskyttelse du kan legge på etter å ha polert opp lyktene. Dette burde holde ganske bra, hvis ikke får du kjøpt OEM uv filter på sprayboks fra bl.a Kent mener jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stod noe om det i linker over her også, så er nok isåfall lakk jeg går for, med mindre det ikke er mulig å oppdrive nye lykteglass.

 

Noen steder i Norge, gjerne nettbutikker, som selger disse klarlakkene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva er fremgangsmåten for å legge på denne UV-beskyttelsen? Våtslipe, polere og så våtslipe igjen før lakk for å få feste?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg ingen erfaring med desverre, kunne jo sendt en mail til produsent og forhørt deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gjøre det. Tenkte først å prøve folie, siden det tydeligvs er UV-strålingen som kommer utenfra som er problemt:) Hvilket også er logisk, når jeg tenker meg om, ettersom de garantert er behandlet på samme måte innvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det UV beskyttelse i lyktefilm altså?

Er egentlig ganske lysten på å prøve sprayen fra Kent selv, oppdater her fremover hvordan ting funker da! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si ifra hvor du kjøper den fra, så kanskje jeg slenger meg med og kjøper jeg også:)

 

Skal ikke bruke lyktefolie som er sotet, men klar folie med UV-beskyttelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si ifra hvor du kjøper den fra, så kanskje jeg slenger meg med og kjøper jeg også:)

 

Skal ikke bruke lyktefolie som er sotet, men klar folie med UV-beskyttelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker at jeg har kjøpt plastlakk fra Kent (for øvrig et framifrå produkt) på BilXtra i Trondheim, så jeg ville prøvd å sjekke en slik butikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker at jeg har kjøpt plastlakk fra Kent (for øvrig et framifrå produkt) på BilXtra i Trondheim, så jeg ville prøvd å sjekke en slik butikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flaskene er like de som er på den lokale Bilxtraen her også, så skal sjekke med de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flaskene er like de som er på den lokale Bilxtraen her også, så skal sjekke med de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyktene på nye Passaten er forsåvidt greie nok, men vil ha "gode som nye". Det beste, i mitt hode, hadde vært folie, da dette er lettest å legge på og man slupper å bekymre seg for lakk som slipper og bare gjør lykta styggere enn noen gang.

 

Lamin X har klar lyktefilm, og Hagmans har denne pakka. Noe sted i Norge jeg kan kjøpe én av de? Har ikke forhørt meg med BilXtra enda, men mest fysen på folien. Noen med erfaring, på begge alternativene? Er UV-filmen like tykk som andre filmer av Lamin X?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.