Hovedtreff 2006 - NESTE år

Har du problemer med at VACN hovedarrangementer ikke er praktisk mulig?  

33 stemmer

  1. 1. Har du problemer med at VACN hovedarrangementer ikke er praktisk mulig?

    • Ja [høyst trolig da eksamenstiden ødelegger]
      8
    • Nei
      23
    • Vet ikke
      2


Anbefalte innlegg

Har bare et lite spørsmål angående hovedtreffet for VACN neste år.

 

er fortsatt litt usikker på om VACN har noe sensommer treff på Rudskogen,

men kunne det ordnes så vi har Våler (regner med hovedtreffet blir der

neste år også) ETTER 10 juni?

 

Vi som går på skole har jo litt problemer med eksamenstid til litt uti juni, og

det er jo skolestart o.l. rundt 15 august. Tenker ikke bare på meg selv nå,

men lurer på om styret i det hele tatt har tenkt på dette. Og hadde vært

fint om eventuelt andre dette gjelder kunne sagt ifra.

 

Går det ikke, så går det ikke. Men om dere KAN så hadde det vært hyggelig

for oss som ikke er i arbeidslivet enda.

 

 

edit: og OM dere skulle ta hensyn til det er det vel greit å vite så hurtig som

mulig ift ny "bestilling" av hovedtreff?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter dette forslaget. Er ikke alle som har tid til å ta seg fri en helg midt i eksamenstiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte på dette tidligere da det ble kjent at jeg og har eksamen i disse tider, og når dere våkner på lørdag morra har jeg allerede sitti flere timer og svettet på skolen.

 

Det er jo tross alt ganske mange av medlemmene som enda går på skole, og da snakker jeg høyere utdanning. Er det ikke?

 

Jeg skjønner selvsagt at ikke alle kan bli fornøyd, men.. Det går vel an å se på saken? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er fortsatt litt usikker på om VACN har noe sensommer treff på Rudskogen,

men kunne det ordnes så vi har Våler (regner med hovedtreffet blir der

neste år også) ETTER 10 juni?

 

Ja vi har sensommertreff på Rudskogen, datoen er 29-31 Juli.

 

Vi kan prøve å ta hensyn til dette med datoen, men vi har såvidt jeg vet begrenset kontroll over det. Vi søker lenge før jul for å få leie Vålerbanen, og så får vi tildelt en helg etter noen uker/måneder. Jeg husker ikke om vi kunne velge noe i det hele tatt, men det går kanskje an å be om å få tildelt en helg i en viss periode. John K kan kanskje forklare mer om prosessen, jeg kjenner det ikke i detalj.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter min mening var det bedre før med hovedtreffet i første halvdel av august og heller et noe mindre "vårtreff" i mai/juni.. Dette passer alle som går på skole mye bedre, i tillegg er været ofte mer stabilt og varmt i august enn i mai/juni.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres jo ut som en mulighet... hvertfall når det har vært praktisert før.

 

Håper liksom at dette er noe som faktisk FLER i styret enn de som sitter

foran PCen i ny og ne kunne tatt en stilling til.

 

Selv om vi studenter ikke nødvendigvis HAR bil, eller har en typisk banebil,

eller har råd til å ha bil på bane, så er det jo fortsatt dumt om vi skulle

eksluderes fra godene pga vår livssituasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja vi har sensommertreff på Rudskogen, datoen er 29-31 Juli.

 

Vi kan prøve å ta hensyn til dette med datoen, men vi har såvidt jeg vet begrenset kontroll over det. Vi søker lenge før jul for å få leie Vålerbanen, og så får vi tildelt en helg etter noen uker/måneder. Jeg husker ikke om vi kunne velge noe i det hele tatt, men det går kanskje an å be om å få tildelt en helg i en viss periode. John K kan kanskje forklare mer om prosessen, jeg kjenner det ikke i detalj.

som Bjørn sier her, så sender man inn ønsket helg, så legger de opp planen der etter, hvis man er heldig så for man velge, hvis ikke så må man ta det man har fått tildelt eller ikke arrangere i det hele tatt. (var i hvertfall sånn når Hadeland og Mjøsa søkte om leie av banen i oktober/nov ifjor.. )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til alle, også de som har "eksamensnerver"

Desverre har ikke dete med at medlemmer avlegger eksamen i mai/juni vært et kriterium ved valg at tidspunkt. Men her kommer litt forklaring:

Vi har i de senere år hatt vår- og hovedtreff. Vi forsøkte noen år å arrangere et vårtreff rundt 1. mai og et hovedtreff senere, ved St.hans-tider. For lengere siden, hadde vi hovedtreffet (på Rudskogen), første helg i august.

 

Av ulike grunner gikk vi litt lei Rudskogen. Våler syntes vi var et bedre sted, mer "midt i Norge", asfalt helt fram, service fra utleier, toalett-forhold osv.

Ett år da været var spesielt fint, hadde vi stort innrykk rundt 1. mai. Hovedtreffet samme sted (Våler) 7 uke senere ble en "nedtur" forholdsvis, fordi mange av bilene var sett og premiert tidligere på året. Nytt forslag ble at vi gjorde et kompromiss med å forsøke pins-helgen, som kommer fra midten av mai og frem til ca 10. juni.

 

I år kadde vi også dette som ønske, men andre arrangementer, bilsport-stevner som er terminfestet med utenlands deltagelse MÅ nødvendigvis ha høyere prioritet hos baneutleier enn vårt arrangement. Vi fikk da et "knippe" week-ender å velge mellom, der dette med eksamen desverre ikke var i tankene. (I 2004 reiste jeg selv hjem lørdag kveld grunnet en BI-eksamen mandag, f eks). I alle fall valgte vi denne helgen for 2005-arrangementet blant de alternativene som forelå fra Våler.

 

Det har vært kritisert fra enkelte at styret har redusert antallet banetreff. Denne kritikken tar vi ikke helt til oss, fordi vi samtidig har inspirert lokallagene til å stå for flere arrangementer bl a ved å sette av midler til "lokallagsstøtte".

Tankegangen og forslagene har vært at et eventuelt Rudskogen-arr. skulle gå mer i regi av lokallagene i Østfold/Vestfold/Follo uten større uttelling fra styret i form av arbeidsinnsats, men mer i form av erfaringsråd og -tips.

 

Ved at flere sommerhelger er "ledige", er det faktisk mulig for lokallag med en viss medlemsmasse i den geografiske nærhet, å ha "egne" arrangementer. Hvor vidt dette skal/må være "både/og" med utstilling og banekjøring, har vært opp til de mulighetene som foreligger i distriktene. Eksempelvis har Vestfold lokallag hatt tilbud om go-kart, utstillingstreff på delvis nedlagt flyplass, Bergen har banekjøring på go-kart-bane, Molde/Nord-Vest har også slike muligheter, Trøndelag har Lånke-banen som mulighet, osv. I nord har det vært arrangert ACR-kjøring, men i mer "åpne" forhold hvor klubben har vært lite involvert. Dette skyldes i første rekke leieprisen og antallet banekjørere med andre bil-merker.

 

Det er klart mulig å ha ønsker om NÅR hovedtreff skal avvikles, men det er såpass mange hensyn å ta at det er ikke lett å gjøre alle til lags. Vi synes nok at hovedtreffet ska ha en viss nyhetens interesse, arrangeres på et tidspunkt da været (sommeren) er på sitt bedre, en week-end, et sted med bra muligheter for å kunne ha et sosialt samvær, også på kveldstid. Så får det være opp til medlemmene å benytte seg av tilbudet, enkelt og greit. Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.